Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

04-12-2012 kl. 19:37

For at starte bagfra.

Der er altid en risiko ved aft handle privat uanset mærke, men du kan sikre dig ved at bilen skal have korrekt udfyld servicebog ( fuld service ) husk at check datoen på service, at det passer med første indreg. dato.

Du kan altid prøve at forhandle vinterdæk med, men det er ikke sikkert at du får dem ?

En Renault er godt rustbeskyttet, men hvis du vil bruge 2500 kr og har planer om at have bilen i mange år, så er det godt givet ud.

Det er vigtigt at du tager en 2006 model og frem, da der er stor forskel på kvaliteten frem til 2006 hvor den fik et facelift.

Jeg er på min anden RGS II, først en 2006 og nu en 2008 og jeg kan kun anbefale den, den er rigtig lækker.

Der er en del elektronik, så få de set efter.

For 80.000 kr kan du få en 2007 med omkring 100.000 km. Hvis du vælger en 1.6 frem for en 2.0 benzin, så kører en 1.6 motor med service hvert andet år hvorimod en 2.0 motor skal til service hvert år.

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

05-12-2012 kl. 17:31

Alle mærker har problemer, nogle flere end andre, Toyota har 2 gange i år tilbagekaldt mange biler og vw har motor og rustproblemer.

BMW og Honda klare frisag og er ret stabile, men det er eks. en Fiat Panda også, så du skal undersøge hver bilmodel nøje.

RGS II er en god stabil bil og samtidig en del billigere end sine konkurrenter.

Profil slettet

Profil slettet

05-12-2012 kl. 18:54

Det er forum Troll`en der hygger sig igen....igen

Profil slettet

Profil slettet

05-12-2012 kl. 20:00

Man kunne godt mistænke KS for selv at oprette "troll" profiler, for selv at fremstå bedre.

KS: Hvordan kan det forresten være at du gerne må fremhæve Renault i alle tråde(her er den såkaldte "trolls" indlæg ikke talt med), men da der var en anden bruger der gjorde lidt reklame for P-Watch, så var du over ham som en flok vægtvogter-kandidater i et bageri.

Som Mads Andersen skriver(når han ikke fedter for KS), så har Renault haft problemer med kvaliteten.
Der var faktisk en bekendt der sagde til mig forleden at han ville ønske han aldrig havde købt sin Renault Twingo og den er kun et par år gammel.

Det kan godt være kvaliteten er blevet bedre, men KS prøver bevidst på vildlede folk med sine påstande om fejlfrie Renaulter, når nu det er så tydeligt at kvaliteten har haltet gevaldigt før i tiden, man behøver ikke bevæge sig særligt langt fra googles forside for at finde side op og side ned med problemer med franske biler.
Nu sværger jeg heldigvis ikke til ét bestemt mærke eller koncern

Profil slettet

Profil slettet

05-12-2012 kl. 20:24

Hej Herman

Jeg fedter ikke for KS ;-)

Jeg er heller ikke til et bestemt mærke, jeg køber bil udfra mange parameter, såsom plads, sikkerhed og pris, nu hvor jeg har små børn, før jeg fik børn købte jeg biler efter andre parameter, sådan er mange mennesker indrettet, nogle vælger så at handle indenfor samme mærke, da de mener at mærket passer til dem eller det udsender et bestemt signal.

Renault har solgt 21 % færre biler i 2012 end i 2011, deres nedtur er bestemt ikke ovre, men fact er at de er bleven meget bedre end fra 2004 og bagud.

Det er altid godt at få teknisk hjælp, såsom FDM, men lad dig ikke forblinde på tørre tal, nogle biler er bedre end sit ry og andre sælger bare på navnet ( VW )

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

06-12-2012 kl. 22:15

K S skrev:
Vrøvl fra ende til anden. Vi har haft 4 Scénic'er siden den første kom til DK i 1997 - vildeste "problem" har været en defekt kontakt til A/C - skiftet under garantien.

Til gengæld kender jeg da andre med flere fejl på en helt ny Verso..... ;-)

De gamle fordomme om, at man kunne bestemme en bils kvalitet udfra hovedsædets geografiske placering, er aldeles ubrugelige - og har været det i årevis.

Til gengæld er en RGS II langt bedre rustbeskyttet end f.eks. VW og Toyota.....

"Vrøvl fra enden til anden" ja det er det sgu! Kører i min anden Toyota Verso nu, har kørt over 200000 km siden 2009 i dem og har aldrig haft et eneste problem.
Har der imod en nabo som "endnu" har en RGS III, han har da ikke haft andet end problemer med sin 1,5dci.
Og nej, jeg er ikke en troll, men gider bare ikke at læse sådan noget vrøvl!

Profil slettet

Profil slettet

07-12-2012 kl. 18:25

Fuck det er useriøst det her, tror bare at jeg vil bruge dette forum til at reklamere for min egen bilside www.e-bil.dk

jeg gider sgu ikke bruge min tid på at hjælpe andre på så useriøst et forum.

Så hellere kredse om mine egne brugere som så får min fulde opmærksomhed og guldkorn :-)

Andre som vil over på en mere seriøs bilside med et velbesøgt forum ;-)

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

h k

h k
bruger siden
28-07-2003

07-12-2012 kl. 19:25

mads Andersen skrev:
Fuck det er useriøst det her, tror bare at jeg vil bruge dette forum til at reklamere for min egen bilside www.e-bil.dk

jeg gider sgu ikke bruge min tid på at hjælpe andre på så useriøst et forum.

Så hellere kredse om mine egne brugere som så får min fulde opmærksomhed og guldkorn :-)

Andre som vil over på en mere seriøs bilside med et velbesøgt forum ;-)

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Jamen så fis da af Mads. Men du kan jo åbenbart godt bruge Bilbasen til reklameplads til din egen amatørside.

Brug du bare dit krudt og "guldkorn" for RGS på din egen side.

Kan du selv se, hvor grinagtigt det er, at du alligevel bruger tid på Bilbasen, blot for at få gratis reklame?

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

07-12-2012 kl. 21:01

Jeg har nu læst hele tråden igennem, og hvor er det dog sørgelig læsning.

Lone Larsen stiller nogle relevante spørgsmål om en given bil, og det er kun Mads Andersen der kommer med et reelt svar.
Resten af denne tråd handler om fordomme og trolde.
Hvor er seriøsiteten blevet af?

Til de af jer der kritiserer Mads og www.e-bil.dk syntes jeg i skal kigge forbi hans forum og se en god tone der skrives i. Det kan godt lade sig gøre, hvis ens formål ikke alene er at irriterer andre.

Hilsen Lars

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

08-12-2012 kl. 12:27

K S skrev:
Så længe bilbasen intet gør for at udelukke genbrug af brugernavne og med andre midler udelukke troll'en permanent, vil dette forum ingen værdi have. Desværre vil nye brugere ikke umiddelbart kunne gennemskue, hvad der foregår - og i værste fald bliver de vildledt - i bedste fald opgiver de bare.

Jeg er helt enig med dig, og det ser ud til at det ofte går ud over dig.
Vi er dog heldigvis nogle der godt kan skælne mellem dine normalt seriøse indlæg og så troldens sure opstød.
Men som du selv skriver så kan det nemt jage nye brugere væk, og det er synd.

Hilsen Lars

Profil slettet

Profil slettet

08-12-2012 kl. 16:15

Jag dem over på www.e-bil.dk tak :-)

Profil slettet

Profil slettet

08-12-2012 kl. 21:14

mads Andersen skrev:
Jag dem over påwww.e-bil.dk tak :-)

Hej Mads

Var inde på din side idag, vrker som en ok side, men vel stadigvæk under opbygning.
Men kan da se at din ven CS også er lidt af en forumskonge derinde.
Håber for dit forum at der ikke altid skal være en som ved alting, uden samtidigt at skal belære andre at de er gal på den?

Simon Hardis

Simon Hardis
bruger siden
27-02-2006

17-03-2013 kl. 08:52

Andreas Thomsen skrev:
Lyt ikke til den dybt useriøse KS som i øvrigt arbejder hos Renault i Taastrup. De franske bilproducenter Peugeot/Citroén samt ikke mindst Renault har i årtier haft de mindst tilfredse bilejere såvel i lille Danmark som i resten af Europa. Disse kendsgerninger vil KS ikke forholde sig til i stedet kommer han gang på gamg med misvisende oplysninger om franske bilers fortræffeligheder. Endvidere nedrakker han altid de biler der ikke er franske. Denne gang Corolla Verso, tidligere Octavia og ellers de biler der ikke hedder Renault. For at gøre en lang smøre kort vil jeg anbefale dig at ringe til FDM som kan bekræfte at ejere af franske bilmærker har mange problemer med deres biler.

Rolig nu Anders Thomsen.

Fra 2006 og frem får Renault topkarakter for kvalitet af tyske ADAC. Ihvertfald Scenic.