Bilbasen Forum
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
22-11-2012 kl. 20:59
Det er rigtigt langt i en microbil, af de to ville jeg helt sikkert vælge i10 alene grundet den 4-cylindrede maskine.
Profil slettet
22-11-2012 kl. 21:01
H P skrev:
50.000 årligt?
Det er rigtigt langt i en microbil, af de to ville jeg helt sikkert vælge i10 alene grundet den 4-cylindrede maskine.
Du fik vidst et 0 for meget på - det er kun 5.000 ;-)
Men jeg ville tage i10, da den føles mere som en rigtig bil, og virker mest moderne i kabinen.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Dette indlæg blev 22-11-2012 21:02 redigeret af dets forfatter.
H P
bruger siden
06-01-2004
22-11-2012 kl. 21:08
Men ligesom dig CS, ville jeg stadig tage i10
Jakob Dam Knudsen
bruger siden
14-05-2008
23-11-2012 kl. 18:30
Bemærk at de nye Aygo'er kan anses som værende "restylede" versioner af den oprindelige 2005-version; motor mv. er uændret, blot har ekstraudstyr og småting fået et facelift. Det samme gælder naturligvis dens søstre; Peugeot 107 og Citroën C1.
Det kan i høj grad også siges om Hyundai i10, der blev introduceret i 2007. Motoren er en variant af den der også er i eks. Kia Picanto, men i10'eren forurener vist lidt mindre. Bemærk at det er en 1,1 motor, hvor Aygo'en faktisk er en 0,9 (men på papiret kaldes den altid 1,0).
Hvis du ikke umiddelbart kender ulempen ved at køre med 3 cylinder motor, så prøv at tage en sådan bil på motorvej. Prøv derefter en 4 cylinder motor. Det er tydeligt at mærke forskellen - ekstremt forskellig køreoplevelse. I byen og på landevejen er det mere ligemeget.
Et point til Aygo er dens ekstremt lave venderadius. Jeg kan ikke lige huske hvad den er på Hyundai i10, men jeg blev konstant forbløffet over manøvredygtigheden på smalle steder, med Aygo'en.
Dog ingen tvivl om at i10'eren vil give dig mærkbart større køreglæde, især hvis du tager den på motorvej.
Jeg har tit kørt turen mellem Aalborg og Odense i Aygo'en, og gaaaab den er kedelig og støjende. Hvis det blæser meget, tager vinden også nemt fat i bilen.
En spøjs ting ved Aygo'en er iøvrigt at de har sparet omdrejningstælleren væk (ok det ved jeg så ikke om er tilfældet med den nye serie, men den jeg havde var fra første batch i 2005, og den er født uden). Jovist, man kan sagtens vænne sig til at lytte sig til gearskifte, men det er lidt sært i starten at den mangler. En eftermontering af omdrejningstæller ligner mildest talt lort; de tager en rund klump og sætter på, på den mest kiksede facon - og tada; så har du omdrejningstæller. :)
Jeg har været glad for Aygo'en, men det var i 2005-2010. Nu om dage ville jeg sætte pengene i noget helt andet - formentligt en VW Up (fordi jeg synes den ser så sød ud) eller måske Hyundai i10 (ville nok være mere fornuftigt ud fra mit kørebehov).
Som landet ligger, har jeg det seneste år dyttet rundt i en Opel Corsa 1,4 CDTi - og i går har jeg lige købt en midlertidig bil af helt andre (her irrelevante) årsager (en Skoda Fabia 1,2L, 2004-model).
Jakob Dam Knudsen
bruger siden
14-05-2008
23-11-2012 kl. 21:14
Profil slettet
23-11-2012 kl. 21:15
Mvh C S
www.e-bil.dk
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
23-11-2012 kl. 22:26
Obs vil gerne gøre dig opmærksom på at de nye Vw up/skoda citigo, og seat mii køre bedst i den 60hk udgave og til meget fair priser må man sige. Men prøv dem og du vil sande at 60hk køre rigtigt godt og kultiveret.
Dette indlæg blev 23-11-2012 22:28 redigeret af dets forfatter.