Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

22-11-2012 kl. 20:59

50.000 årligt?
Det er rigtigt langt i en microbil, af de to ville jeg helt sikkert vælge i10 alene grundet den 4-cylindrede maskine.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

22-11-2012 kl. 21:01

H P skrev:
50.000 årligt?
Det er rigtigt langt i en microbil, af de to ville jeg helt sikkert vælge i10 alene grundet den 4-cylindrede maskine.


Du fik vidst et 0 for meget på - det er kun 5.000 ;-)
Men jeg ville tage i10, da den føles mere som en rigtig bil, og virker mest moderne i kabinen.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Dette indlæg blev 22-11-2012 21:02 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

22-11-2012 kl. 21:08

Ha ha, ja det fik jeg vist. :-)
Men ligesom dig CS, ville jeg stadig tage i10

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jakob Dam Knudsen

Jakob Dam Knudsen
bruger siden
14-05-2008

23-11-2012 kl. 18:30

Jeg har selv haft Aygo, og prøvet i10 en del gange.

Bemærk at de nye Aygo'er kan anses som værende "restylede" versioner af den oprindelige 2005-version; motor mv. er uændret, blot har ekstraudstyr og småting fået et facelift. Det samme gælder naturligvis dens søstre; Peugeot 107 og Citroën C1.

Det kan i høj grad også siges om Hyundai i10, der blev introduceret i 2007. Motoren er en variant af den der også er i eks. Kia Picanto, men i10'eren forurener vist lidt mindre. Bemærk at det er en 1,1 motor, hvor Aygo'en faktisk er en 0,9 (men på papiret kaldes den altid 1,0).

Hvis du ikke umiddelbart kender ulempen ved at køre med 3 cylinder motor, så prøv at tage en sådan bil på motorvej. Prøv derefter en 4 cylinder motor. Det er tydeligt at mærke forskellen - ekstremt forskellig køreoplevelse. I byen og på landevejen er det mere ligemeget.

Et point til Aygo er dens ekstremt lave venderadius. Jeg kan ikke lige huske hvad den er på Hyundai i10, men jeg blev konstant forbløffet over manøvredygtigheden på smalle steder, med Aygo'en.

Dog ingen tvivl om at i10'eren vil give dig mærkbart større køreglæde, især hvis du tager den på motorvej.

Jeg har tit kørt turen mellem Aalborg og Odense i Aygo'en, og gaaaab den er kedelig og støjende. Hvis det blæser meget, tager vinden også nemt fat i bilen.

En spøjs ting ved Aygo'en er iøvrigt at de har sparet omdrejningstælleren væk (ok det ved jeg så ikke om er tilfældet med den nye serie, men den jeg havde var fra første batch i 2005, og den er født uden). Jovist, man kan sagtens vænne sig til at lytte sig til gearskifte, men det er lidt sært i starten at den mangler. En eftermontering af omdrejningstæller ligner mildest talt lort; de tager en rund klump og sætter på, på den mest kiksede facon - og tada; så har du omdrejningstæller. :)

Jeg har været glad for Aygo'en, men det var i 2005-2010. Nu om dage ville jeg sætte pengene i noget helt andet - formentligt en VW Up (fordi jeg synes den ser så sød ud) eller måske Hyundai i10 (ville nok være mere fornuftigt ud fra mit kørebehov).

Som landet ligger, har jeg det seneste år dyttet rundt i en Opel Corsa 1,4 CDTi - og i går har jeg lige købt en midlertidig bil af helt andre (her irrelevante) årsager (en Skoda Fabia 1,2L, 2004-model).

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jakob Dam Knudsen

Jakob Dam Knudsen
bruger siden
14-05-2008

23-11-2012 kl. 21:14

T-Hansen tilbyder dæk og fælge, og også at skifte dem for dig - så det med dæk/fælge kan klares til en relativt ok pris.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

23-11-2012 kl. 21:15

Du siger bare til forhandleren at du gerne vil have den leveret på 14" istedet for de andre - så kan du se om du kan få et godt tilbud på dem samtidigt. ContinentalEcoContact er et fint dæk til de små biler.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

23-11-2012 kl. 22:26

Jo jo der er da en masse at sige, men skal gøre det kort. Begge biler du nævner er ved at være ældgamle konstruktioner. i10 som du nævner er efter sigende ikke meget værd på parpir ang benzin øko, mange har svært ved at få den meget over 15km/l. Nok fordi det er en gammel motor og 4cyl. . .Og mærk dig nu at alle 3cyl motorer bliver hurtigere varme og er en fordel for jer som køre små ture, de trækker også på en anden og bedre måde...De små trillinger Aygo, C1, og 107 har problemer med gearkasse/kobling, nogle kun 2 år gamle. Vi har en som har kørt 55000km og som ikke kan komme igear, skal ha skiftet kobling på mandag til ca 5800kr, og derefter må vi se om gearkasssen virker. Altså man har sparret nogle steder .....så hvis jeg var jer ville jeg gå over i bla Seat mi eller Skoda Citigo. Nye konstuktioner og 3cyl motorer, og næsten til samme priser som du har på de 2 andre. Bilerne larmer ikke ved motorvejs kørsel og er meget sporsikker og bremser godt. Du kan næsten ikke høre motoren i dem, og ja er samme som Vw up blot billigere pga navnet..Meen hvis du nu læser det her og tar ud og prøver omtalte biler og kigger priser mv. ja så er jeg sikker på du selv ved hvad i skal købe...Var vist ugens råd (griner) sjovt andre ikke kom med et sådanne .-)

Obs vil gerne gøre dig opmærksom på at de nye Vw up/skoda citigo, og seat mii køre bedst i den 60hk udgave og til meget fair priser må man sige. Men prøv dem og du vil sande at 60hk køre rigtigt godt og kultiveret.

Dette indlæg blev 23-11-2012 22:28 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg