Bilbasen Forum
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
02-11-2012 kl. 08:58
vælger du C3, så er det bedre end at købe en 1-2 år gammel bil.
Min ex-kone ejer en Punto diesel, den har jeg kørt meget i, en fin bil, dog er der noget turbotøven, og så er den pokkers pokkers lang tid om at blive varm, 10-15 km skal du køre før den sender lidt varm luft ind i kabinen, alene af den grund ville jeg fravælge den.
H P
bruger siden
06-01-2004
02-11-2012 kl. 10:10
Kim Mikkelsen skrev:
Har du et link til den kampagne - synes ikke jeg kan finde den..
Jeg har kigget på en 2011 med 16000 Km til 129.900 hos en forhandler og der står en 2012 med 5.500 hos en privat til samme pris..
PS. det skal være med fartpilot - et must i en pendlerbil :-)
http://www.citroen.dk/modeller/personbiler/tilbud/clim-seduction/#/modeller/personbiler/tilbud/finansieringskampagne/
Alle Citroen har fartpilot som standart, undtaget C1
H P
bruger siden
06-01-2004
02-11-2012 kl. 11:32
Kim Mikkelsen skrev:
http://www.citroen.dk/Resources/Content//DK/07_PDF/Prislister/citroen-prisliste-personbiler.pdf
Kør ind til den nærmeste forhandler og bed om et tilbud, deri fremgår det at bilen koster 130.000,- på financeringskampangen.......
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
03-11-2012 kl. 15:16
JG B skrev:
har du soglt din audi v6 for at køre skallede 45-50 km hver vej til arbejde det kun 100 km om dagen. og så købe en eller anden lille jammerpotte istedet. jeg kører 150 km om dagen i arbejdskørsel og så kommer min privat kørsel oven i. og jeg vil mene der mindst skulle det dobbelte til for at begynde at tænke på udskifte min gamle tørstige bimmer. men sådan er vi alle forskellige...
Jeg vil give dig ret.
I 6 år har jeg kørt 65km hver vej i først en Toyota Picnin benzin, og senere en Audi 100 2,3benzin inden jeg skiftede til diesel, men jeg gik ikke på kompromi med komforten, så nu kører jeg på 4. år i en ældre A6 2,5 tdi, og der er ingen lille bil der kan få mig til at skifte.
Hilsen Lars
Dette indlæg blev 03-11-2012 15:16 redigeret af dets forfatter.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
03-11-2012 kl. 21:17
Kim Mikkelsen skrev:
Jamen så er det da godt det er mig, og ikke dig der har valgt at gøre sådan :-)
Men tak for .... øh.. nå ja ingenting udover du fik luft for din harme..
Fortsat god dag..
Det var absolut ikke for at få luft for noget som helst, men blot en kendsgerning af min mening.
Jeg kan oplyse dig at jeg nu har kørt 110.000km i min A6 med et gennemsnit på ca 17km/l
Bilen kostede mig 125.000kr, så hvis jeg skrottede den nu har jeg haft en afskrivning på lidt over 1kr pr km
Regner jeg samtlige reperationer vedligeholdelse vægtafgift og forsikringer sammen med dieselforbruget har det kostet ca 2,75kr pr km.
Til sammenligning har en kollega brugt ca 3,50kr/km på en Peugeot i samme periode.
Han har solgt sin bil, men min kører stadig, og afskrivningen bliver derved lavere pr km.
Så total set er det ikke nødvendigt billigere at køre i en mindre bil.
Hilsen Lars
Profil slettet
03-11-2012 kl. 22:11
Om det skal være diesel eller benzin er lidt hip som hap - en moderne benzin'er kører utroligt langt på literen, og kører du økonomisk, vil du være godt over de 20 km/l i fx en Swift benzin'er. En diesel skal lige være varm før den kører langt på literen, så i praksis er der ikke den store forskel i det endelige forbrug på den tur.
Jeg har for nyligt fået ændret mit kørselsmønster fra 400 km om dagen til 110, så jeg skiftede dieselhakkeren ud med en A5 med 2.0 benzin'er - det har jeg ikke et sekundt fortrudt, da det giver så meget mere køreglæde med en benzinmotor og lækker lyd.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
03-11-2012 kl. 23:26
Nu er kvaliteten heldigvis hævet en del ved Suzuki, så prisen afspejler også det man får, i mine øjne.
Yderligere bud kunne være den nye Aveo eller en Corsa D - to teknisk identiske biler, med et andet logo og design. Super velkørende, og med masser af udstyr der er dejligt i hverdagen.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
04-11-2012 kl. 11:56
Kim Mikkelsen skrev:
Jeg havde også en afskrivning på ca. 1 kr. / km i den Audi jeg lige solgte - men den kørte mellem 8 og 9 km/l - og det giver altså en helt anden total økonomi end en der kører 17 som din..
Men det jeg gerne ville, var at få erfaringer fra folk, med de biler jeg kigger efter og alternativer som kan klare de næste mange år med relativt højt km forbrug.. - jeg har haft min del af gamle biler, men synes ikke det bliver ved med at være sjovt at rode under dem i tide og utide..
Prøvede lige at søge på hvad man kan få, for samme penge som en næsten ny mini bil, hvis det skal hedde Audi og ikke have kørt jorden rundt alt for mange gange..
Det blev til en 12 år gammel A4 - som kører 13 km/l..
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/a4/25-tdi-150-avant-aut/789634
Jeg forstår godt dit argument med 8-9 km/l.
Både min Picnic og min gamle Audi 100 kørte ca 12-13km/l-
Jeg har måske været mere end heldig med min A6, men jeg roder aldrig med den, den får skiftet olie og filter om foråret, (det gør jeg selv sammen med min svigersøn) og om efteråret får den et stort eftersyn hos SMC, der har ikke været noget ind imellem.
Med hensyn til dit bilvalg tror jeg at jeg ville gøre som C S. finde en lidt større benzin, med fornuftigt benzinforbrug i stedet for en diesel. (45-50km er trods alt ikke langt),
jeg tror det totaløkonomisk kan betale sig, og komforden er bedre i en større bil.
Hilsen Lars