Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
29-10-2012 kl. 12:22
Første bil - hvor gammel er du ??? ???
Hvis du vil lægge en smule mere i ( du skriver selv 50t + - ) så kan du købe en Chevrolet Spark
http://www.chevrolet.dk/modeller/spark/
Fordelen er at den er ny. Den er billig i brændstof og grøn ejerafgift. Der er garanti på den ( kan ikke huske om det er 2 eller 3 år ) så ingen uforusete udgifter.
Bilen er rummelig og veludstyret
Bedst af alt. Hvis du er +21 år, så får du ansvar+kasko forsikring til 5600 kr pr år - ja ved finansiering får du endda det første år gratis.
Ulempen er at den motormæssigt er svag. 1,0`eren kan knap følge med en hidsig skildpadde. Så hvis man ikke kan leve med det, så kig øjeblikkeligt videre - eller vælg som min den noget dyrere 1,2 l version.
De medfølgende fælge er tudegrimme og bør øjeblikkeligt rykkes af - eller forsynes med vinterdæk når man i stedet vælger et sæt flotte alufælge.
Street-respekten er også til at få øje på. Det er i visse miljøer mere cool at eje en Golf III eller en Brian-BMW - sådan er temperamenterne forskellige....
Dette indlæg blev 29-10-2012 12:24 redigeret af dets forfatter.
T i
bruger siden
17-06-2006
30-10-2012 kl. 22:59
Du lyder som om behovet for bil måske er begrænset eller??
Hvis du har et meget begrænset behov (og bor i KBH) ville jeg måske overveje om jeg kunne klare mig med taxa/delebil og cykel/off. transport.
Du skal regne med at det lynhurtigt koster fra 30k og opefter om året at have bil (meget løst når man ikke kender nærmere til situationen). Bilen giver ekstra frihed, men det er dyrt.
Men hvis du vil have bil ville jeg kigge på mikrobil, gerne med tilhørende billig forsikring (ihvertfald hvis økonomien er vigtig).
gustav nielsen
bruger siden
15-01-2006
31-10-2012 kl. 09:09
K S skrev:
Heller ikke her kan du generalisere udfra den geografiske placering af mærkets hovedsæde. Jeg har haft en Toyota, hvor det var stort set umuligt at skifte en forlygtepære - og jeg ved, at f.eks. Mitsubishi har lavet tilsvarende. En Grand Scenic II er også svær (specielt i venstre side) at skifte forlygtepære på, mens det er ganske enkelt i næste generation. Det varierer mao. fra bilmodel til bilmodel - uanset "nationalitet".
gustav nielsen
bruger siden
15-01-2006
31-10-2012 kl. 09:13
Du kan få en fabriksny Fiat Panda til lige knap 70000 kr + lev.
Den er måske ikke spectel sej, men det er en ny bil.
Den vil være billig i forsikring, vedligehold og benzinforbrug.
V.H.
Gustav.
sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007
31-10-2012 kl. 16:50
Thomas Johanson skrev:
Tusind tak for input!!
Jeg er forresten 30 år gammel - har været lidt længe om at synes det var tid til at få mig et kørekort, man kommer langt på en cykel når man kun befærder sig i København :)
Hvis du er glad for at cykle, fås en BMW M-model til 12500 kr
http://www.bilhusethaldrup.dk/bmw-m-bike-2.html
T i
bruger siden
17-06-2006
01-11-2012 kl. 14:43
Thomas Johanson skrev:
Tak for tankerne, det er rart med lidt input nu jeg ikke har så meget viden om det selv :)
Er helt enig i at mit kørebehov ikke er særlig stort. Min økonomi er dog solid og jeg har ikke de store udgifter, så jeg tænker, at hvis der er et tidspunkt i mit liv, hvor jeg vil give mig selv den luksus at have en bil, så er det nu. Især her hvor det begynder at blive ret koldt at cykle og vente på bus / metro :D
Nogle forslag/tanker omkring mikrobil ud over rådet om en Spark?
Istedet for Spark ville jeg kigge UP/CITIGO/MII som lige er blevet årets bil, de er nogle af de bedste i klassen.
Hvis du køber mikro og vil have den mere end et par år, så smid en gang rustbeskyttelse på den fra starten, de er generelt ikke beskyttet særligt godt fra fabrikken.
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
05-11-2012 kl. 12:50
Hyundai Coupe http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/coup/20-fx2/1302990
Toledo http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/toledo/16-stella-105/1333420
Ibiza http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/ibiza/14-16v/1381720
Cordoba http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/cordoba/12-12v-reference/1380209
forhandel altid om prisen hvis der er mulighed for det
husk også altid at
der skal være fuld eller næsten fuld servicebog tjek altid servicebogen som noget af det første specielt ved lave km tal der kan være snydt med km tallet
den skal være antirust behandlet tjek bilen på lift og få en sagkyndig til at vurdere om den trænger til en supplerende antirust behandling hvis den gør det så få en antirust behandling med ei prisen
lavt km tal er en dejlig ting
bilen SKAL være synet inden for det seneste år hvis den ikke er deteller hvis der ikke er oplysninger om syn så få den leveret nysynet
ikke ryger/hund rygerbiler er ulækkert og kig efter hundehår det er umuligt at få gjort rent
lige et råd køb et P Watch med dette er en elektronisk p skive der er virkelig dejlig at have jeg har haft P Watch i to biler og har været yderst tilfreds med det nigen p skive at bekymre sig om men gå uden om Park One den er svær at aflæse efter min mening
gustav nielsen
bruger siden
15-01-2006
07-11-2012 kl. 16:37
Hvis du hentyder til lmit indlæg m.h.t. en ny Fiat Panda, så husk lige, at du selv skrev +/- 50000 kr.
Med hensyn til indlæget om cyklen tror jeg nu nok, de fleste opfattede det som en god joke, måske dig undtaget..
Når du angiver din +/- købspris til 50000, kunne det jo godt tyde på et lidt stramt budget.
Husk også lige på, at de fleste råd herinde fra er velmenende, også det om en gammel Hyundai Coupe.
Hvis du er begejstret for det forslag, så god fornøjelse, for jrg tror ikke du kommer til at køre mange km med dit budget, men held og lykke.
V.H.
Gustav.
PS.
Tag alle forslag med godt humør, og lad være med den nedladende facon,, men du er måske ikke så gammel.
T i
bruger siden
17-06-2006
08-11-2012 kl. 10:26
Thomas Johanson skrev:
Nå men ud over forslag til cykler og helt nye biler til dobbelt mit budget, er der så virkelig ingen der har et konkret bud på, hvad man kan købe af brugt bil til mit behov for ca. 50.000? :)
Lige en vigtig "detalje"
Dobbelt så høj indkøbspris er ikke lig med dobbelt så stort budget/udgifter....
Hvis det er fordi du insisterer på en større bil er det fint nok at kigge på diverse "godt brugte" biler. Men hvis økonomien er en prioritet er det en forkert satsning (især hvis ens mekaniske evner er begrænsede. Hvis man er lidt hjemmemekaniker kan det være en mere fornuftig ide).
En bil med en del år på bagen vil koste dig noget (måske en hel del afhængig af hvor heldig du er) på vedligeholdelseskontoen, især hvis du ikke kan lave noget selv.
Derimod er en mikrobil til 90-100k muligvis ikke er det mest sexede, men det er en bilig måde at få bil på, hvor ekstraomkostningerne de første år vil være minimalt pga. garanti etc.