Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
13-10-2012 kl. 13:30
kim k skrev:
Mange af de små hdi´er er små slidere som kan køre ganske mange km uden de store problemer
Vi købte selv for 2år siden en 307 2,0HDI som dengang havde kørt 230,000km, her efter 2år har den 340,000km og vi har brugt ca. 4500kr på olieskift, bremser, 1 luftmassemåler og synsgebyr.
En 307 kører en hel del bedre end 206, meget støjsvag, mere overskud, bedre sæder og er stort set lige så økonomisk. Mange 307 har aircondition og fartpilot, hvilket du vil sætte meget pris på når du er daglig pendler.
Vi kører 19-21kml alt efter årstid, og vores kørsel består i 150km om dagen hvor de 135km af dem foregår på motorvej.
Du kan evt. også kigge på Citroen C3 eller C4 som er ved at være langt nede i pris.
De franske biler har desværre et dårligt ry som kom i 90´erne, disse fejl er de stort set ude over men de er ikke så gode til at brande dem selv som eksempelvis Vw.
Fordelen er så at man kan købe disse biler/mærker til gode priser som brugte, og dermed få en hel del mere for pengene end hvis man køber andre mærker.
Jeg har over de sidste 15år haft mange forskellige bilermærker, og de franske har helt klart været blandt dem som jeg har haft mindst udgifter med, på trods af det blanket ry de har fået.
Mvh. Kim
Enig her.
Jeg er selv en af dem der har holdt mig fra franske biler i en årrække fordi "den fornuftige" hjernehalvdel sagde at de japanske var mere driftsikre og at alt fransk var den rene undergang.
Den anden hjernehalvdel der måske styrer efter hjertet sagde at det var tid til at prøve noget nyt efter en halvkedelige oplevelse med en Yaris.
Det endte med en 2011 Clio 1,5dCi og en 2006 Citroen C4 1,6hdi og begge biler er vi himmelrykte tilfredse med.
Renault har virkelig fået tag i danskerne med deres nye modeller fra III-serien og Citroen har altid udstrålet en speciel atmosfære.
Jeg vil som Kim sige : C3 eller C4.
De er bestemt nede i den pris du kigger efter. De har nogle gode motorer. C4`eren med 1,6 l og 110hk har masser af overskud men C3èrens 1,4liter kan også klare sig.
Kig gerne efter en med en del kilometer på bagen - det betyder at den har kørt mange motorvejskilometer og derfor kan EGR, turbo og dyser være koks og slam-fri i forhold til en model der har kørt mange "kolde" kilometer.
Kig endelig servicebogen efter. Alle stempler skal være intakte - ellers glem det da en motor der ikke er vedligeholdt med olie+filterskifte kan blive en dyr overraskelse.