Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

07-10-2012 kl. 18:19

Jeg kunne godt frygte lidt at den har holdt meget i tomgang hver gang lægen er oppe på besøg, den har nok holdt med motoren slukket, men på kolde dag eller om natten eller hvad ved jeg, har den helt sikkert holdt i tomgang 5-10 min. og det slider på en motor.

150.000 km på 2 år er meget men ikke noget som er negativt hvis bilen er holdt med service.

Hvad er nyprisen i forhold til at den har kørt 150.000 km? du skal ikke gå så højt op i aut. gear og lædersæder m.v. det er udstyr som man ikke får pengene hjem igen på, så sammenlign den med en mere standard og se hvad de står til?

Nogle vil mene at aut. gear trækker ned, andre mener at det trækker op i pris?

Jeg ville ikke sammenligne en ny Octavia med en 2 år gammel Volvo V70, de er flere klasser for sig.

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

07-10-2012 kl. 19:08

Visse-vasse det slider da ikke nævneværdigt på en motor at holde i tomgang i 10 min, hvis det ellers er tilfældet, køb trygt bilen hvis du ellers syntes at prisen er fair.

Profil slettet

Profil slettet

07-10-2012 kl. 20:38

Nu kan jeg ikke helt præcis hvor galt det er at holde i tomgang, men jeg mener at holde 1 min. i tomgang svare til at køre 1 km

Så du slider rigtig meget din motor ved tomgang.

Mange tror også at man skal tænde bilen som det første og skrabe bilen fri for is om vinteren. Det er helt galt hvis man gør det.

De oplever at der kommer varme i bilen, men det er ikke motoren der er varm, men kun vandet da motoren ikke bliver varm ved at holde i tomgang.

Man anbefaler derfor ved normale forhold, at man sætter sig ind i bilen, starter den og tager sele på og køre, længere tid er ikke fornuftigt.

Om vinteren skraber man isen væk, sætter ind i bilen, starter den og tager sele på og køre.

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Dette indlæg blev 07-10-2012 20:48 redigeret af dets forfatter.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

08-10-2012 kl. 05:37

Det slider unødigt hårdt på en kold motor at holde i tomgang, men det er ikke nær så hårdt for en driftvarm motor at holde i tomgang.
Når det er sagt så er 150.000 ingenting for en 5cyl motor som i V70, den kan sagtens holde ½mill eller mere hvis den bliver passet.

Så Jacob, hvis du ellers kan lide bilen skal du slå til, jeg tror på at det er et godt tilbud du har fået, og bilen er luksusmæssigt klasser over Oktavia.

Hilsen Lars

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

08-10-2012 kl. 07:56

Pas på med at købe en brugt bil der har stået i tomgang
Pas på med at købe en brugt bil der har haft mange starter
Pas på med at købe en brugt bil
Jakob bliver tilbudt en bil med meget ekstraudstyr, alle service overholdt, ingen trafikskader og så er den endda blevet pakket ind i folie fra ny.

"pas på med at købe en bil der har stået i tomgang" jeg har da aldrig hørt noget så tåbeligt, Iøvrigt er påstanden rent gætværk, ikke ?.

Køb nu den bil Jakob, før een eller anden gør det.

Profil slettet

Profil slettet

08-10-2012 kl. 08:29

For det første er dette ikke gætværk, for det andet, hvad hjælper det Jacob at have en bil som står spot on i lakken med fuld servicebog, hvis der kommer dyre rep. på motoren ?

Det vigtigste må vel være hvordan motor,gear og koling er bleven behandlet, da dette er de dyre poster.

h k

h k
bruger siden
28-07-2003

08-10-2012 kl. 09:31

Tjaa - Jacob. Du må hellere lade være med at købe den bil. Mads Andersen ved åbenbart helt sikkert, hvordan den er blevet behandlet......... Helt sikkert tomgang 5-10 minutter, når det er koldt???? Det er ikke åbenbart ikke gætværk

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

08-10-2012 kl. 09:35

mads Andersen skrev:
For det første er dette ikke gætværk, for det andet, hvad hjælper det Jacob at have en bil som står spot on i lakken med fuld servicebog, hvis der kommer dyre rep. på motoren ?

Det vigtigste må vel være hvordan motor,gear og koling er bleven behandlet, da dette er de dyre poster.

Jo, det ER gætværk, hvordan kan du vide hvor lang tid den bil har stået i tomgang ?

Jakob skriver da ikke noget om det, men måske ved du hvem chaufføren var ;-)

Normalt, Mads Andersen, så advarer du om død og ødelæggelse hvis en stakkel bare så meget som overvejer at købe en dieselbil, der ikke har kørt 30.000 km årligt, nu er her tale om en dieselmotor der har kørt 150.000km på 1 1/2 år, og så har den stået for meget i tomgang !!, helt ærligt, kom nu ind i kampen ;-)

Profil slettet

Profil slettet

08-10-2012 kl. 10:13

Hvis du har læst mine indlæg igennem, så nævner jeg ikke noget om de 150.000 km på de 2 år som noget dårligt! Jeg kan da godt regne ud at bilen har kørt små 75.000 km årligt som er yderst fornuftigt af en diesel. Med hensyn til om bilen har stået meget i tomgang, ved jeg ikke, jeg nævnte det bare! og hvor ved du fra at når lægen er på syg besøg, så slukker chaufføren for motoren?

Mit "gætværk" går ikke på om den har stået meget i tomgang, men hvor dårligt det er for bilen at stå meget i tomgang.

Nu har jeg stadigvæk ikke fået oplyst en nypris på bilen, så jeg kan vurdere om det er et godt tilbud, men hvis man tager de ting som er nævnt af trådstarter og prisen er god samt den ikke har holdt meget i tomgang, så lyder det jo som et meget godt tilbud.

Ja jeg har meget imod dieselbiler som jeg mener at rigtig mange køre rundt i uden at have behovet, det samme mener jeg om store 4x4 som kun bliver kørt i byen og sådan kunne jeg blive ved.

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

08-10-2012 kl. 20:22

Nyprisen på en Volvo V70 D3 163hk 5cyl er ca 600.000kr uden ekstra udstyr, så en bil på 2 år og 150.000km til ½ pris ER et godt tilbud, såfremt bilen er i orden.

!50.000km slider ikke en V70 op, den er bygget til mindst 3x den distance, og skulle styrekugler, bærearme og bøsninger være slidte, så koster de alså ikke en bondegård.

Jeg vil sammenligne denne bil med min egen A6 der har kørt 372.000km, og koster under 1500kr pr månede i service og reperationer, med 37.000km om året, så lad nu være med at skræmme Jacob.

Hilsen Lars

Profil slettet

Profil slettet

08-10-2012 kl. 20:50

Hej Lars.

Det er et rigtig godt tilbud og jeg ville ikke være bange for at købe den med de data der er på bilen nu :-)

Min bekymring vedr. mangen tomgang synes jeg stadigvæk man lige skal følge op på.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

10-10-2012 kl. 05:52

JG B skrev:

bilen er måske bygget til at holde 600.000 km men volvos 5 benede diesel er langt fra den mest holdbare motor på makedet, og skulle jeg have bilen længe ville jeg kigge efter noget andet da jeg kender en som måtte putte ny motor i sin efter 198.000 km...

Jeg tror at vi alle kender nogen eller har hørt om nogen, der har måtte skifte motor på en hvilken som helst bil.
Alle bilmærker kan gå i stykker, specielt hvis man misligholder dem.

Prøv at kigge på BB. der er faktisk mange V70 mrf både 3 og 400.000 km på tælleren, der er sågar en med 709.000km, godt nok en 2,4 D5, men det viser at Volvo godt kan holde.

Hilsen Lars

Profil slettet

Profil slettet

11-10-2012 kl. 18:03

Man skulle have læst videre til læge kan jeg godt se nu ;-)

XC70 er kåret som den bedste SUV for nogle år siden, der er kommet nye til som nok er bedre, men hvis du kan få den til halv pris ville jeg hoppe på den XC70 frem for en V70.

Du kan altid få brug for 4 hjulstræk på snefyldte veje.

Hvor sættes de til salg de andre 59 biler? bliver de solgt til en forhandler eller hvordan?

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

11-10-2012 kl. 20:38

jakob astrup skrev:
De bliver solgt til lægerne:-)

Og tro mig du skal være glad for du ikke er blevet læge. Egentlig er lønnen ok, men vi knokler vanvittigt og skal løbe hurtigere og hurtigere og de eneste det går udover er patienterne.:-(

Med de biler de kører rundt i behøver de da ikke at løbe.:-(

Hilsen Lars

Profil slettet

Profil slettet

11-10-2012 kl. 23:37

Lars Christensen skrev:
Med de biler de kører rundt i behøver de da ikke at løbe.:-(

Hilsen Lars

Hehe - vi klager ikke over vores biler ;-)

Mvh C S
www.e-bil.dk