Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

04-10-2012 kl. 13:41

Hej Pede.

Helt ærligt, så følg dog dit hjerte, det kan da godt være at en Cee´d taber 5.000 mindre om året, men hvad så, du er jo tydeligvis mest intresseret i en Alfa, har du iøvrigt tænkt på at om 5 år (eller hvornår du skal sælge) så kan du "fodre svin" med Cee´d til salg hvorimod at der vil være ret få Alfaer til salg, dette alene vil holde hånden under prisen på Alfaen.

MINDRE LEVERPOSTEJ PÅ DE DANSE VEJE, TAK !!

Dette indlæg blev 04-10-2012 13:45 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

04-10-2012 kl. 15:05

Mht. sportivo-pakken, så vil det gøre bilen lidt mere stram og sjov at køre på en snoet landevej. Dog bliver bilen en del mere hård at køre i hverdagen, så det skal selvfølgelig tages med i ens betragtninger.

Og mht. demobil, så er der ingen "begrænser" i sådan en - det er en bil som alle andre fra fabrikken. Jeg ville til enhver tid vælge en næsten ny enejersbil, frem for en demobil - alt for mange personer har kørt i den i indkøringsperioden, og der er i mine øjne ikke nok at spare. En enejersbil vil uden tvivl være en del billigere i indkøb.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

04-10-2012 kl. 19:15

Pede Sørensen skrev:
Ok, tak. Jeg troede faktisk, at sænkning og fælgstørrelse var mest for synets skyld.

Mht. demobil så lyder det til, at jeg bør gå udenom dem. Jeg har aldrig købt ny bil før, men er det rigtigt, at biler skal køres særligt forsigtigt, når de er nye? Hvis det er, så er det jo håbløst at købe en demobil - og især en alfa romeo, da det vel er meget sandsynligt, at de er blevet kørt hårdt af alle de folk, som lige skal se, hvad bilen kan...

Der er mange delte meninger om tilkørsel af nye biler, men jeg har altid kørt dem forsigtigt de første par tusinde km, og først senere begyndt at køre "normalt" igen. Men moderne motorer skulle gerne være bygget så godt, at de kan holde til belastning selvom de er nye. Men det er nu mest hårde accelerationer med kold motor der ville bekymre mig mest med en demobil, samt alle folk ikke behandler den lige pænt.

Mht. det at du aldrig har købt ny bil før, så skal du ikke være bange når du tanker bilen de første gange - den vil bruge en del mere, end når den har kørt omkring 15.000 km. Så det er først omkring de 15.000 jeg vil mene at bil og motor er kørt ordentligt ind, men som sagt er der mange holdninger til dette :-)

Mvh C S
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

04-10-2012 kl. 19:42

Pede Sørensen skrev:
Tak igen C S. Det med forbruget vidste jeg heller ikke, så der sparede du lige en forhandler for et surt opkald ;-)
Jeg har lige tjekket på bl.a. autouncle efter giulietta med kun en ejer, og det bliver vist ikke opgjort helt ærligt. I hvert fald fremstår den hos Nellemann, som jeg linkede til ovenfor som en-ejers, selvom de siger, at det er en demovogn og den kun har kørt 9000 km. Der er flere andre med alt for få km til at det giver mening, at de kun skulle have haft en ejer (og ikke være demovogn). Måske skal man finde en privat sælger for at få en bil, som har været behandlet pænt. Men så ryger garantien selvfølgelig... Det er sgu svært at finde et godt eksemplar.

Du mister skam ikke garantien ved at købe privat :-) Fabriksgarantien vil fortsat være i hele perioden, såfrem at service er overholdt. Så hvis der skulle opstå noget, kører du bare ned til den lokale Alfa-forhandler :-)

Men mht. køb af bilen, så vil jeg tro du skal lede efter en der har gået omkring 20.000 ved en forhandler - og du kan som oftest se i servicebogen hvem den tidligere ejer har været. Så kan du udelukke om bilen skulle have kørt som demo :-)

Mvh C S
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

04-10-2012 kl. 19:52

Demobiler er indreg. af forhandleren og de vil stå som første ejer af bilen.

Der er også andre forhold der gør at hvis din bil bliver stjålet eller totalskadet, så får du brugtvognsprisen og ikke nyprisen, da der er tale om en brugt bil hvor du er 2 ejer.

De forhold gør at en demobil skal være meget billigere end en tilsvarende nybil.

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk