Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

24-09-2012 kl. 11:26

Google 2,0 TDI og du finder tonsvis af problemer med den: Svinghjul, dyser, ledningsnet, topstykker, koblinger osv... Så en bil det potentielt kan blive MEGET dyr at holde kørende, hvis en vital del står af. Så har man et rådighedsbeløb til uforudsete reperationer, kan man gå efter den, da den ellers kører godt.

1,9 TDI er heller ikke fejlfri, men det er en ren slider, og noget mere holdbar. Dog er der ikke så meget ryk i den, men det kan en Landberg-tuning rette op på.

Ellers er der ikke noget at sætte fingeren på ved en Octavia - godt rustbeskyttet, fin samlekvalitet - dog kan plastikken virke til den hårde side.

Men hvis jeres kørselsbehov er til det, ville jeg gå efter en benzin'er istedet - en lille TSI motor klæder bilen rigtig godt. Dog mener jeg først de kom frem i 09, og her kan kæden i dem være problematisk, hvis denne ikke er tjekket.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

24-09-2012 kl. 17:03

Ligeglade forhandlere er et tegn på at du ikke kan stole på hvad de siger og jeg ville købe bil et andet sted hvor du er tryg ved bilkøbet og værkstedet.

Stol du hellere på hvad folk skriver på nettet, selv om man ikke skal tro på alt hvad man læser på nettet, men hvis 100 mennesker skriver om de samme problemer, så er der nok noget om det ;-)

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

24-09-2012 kl. 17:35

Octavia har kørt med denne motor 2.0 140 HK siden 2004 ( PDI ) som er en 16V.

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

25-09-2012 kl. 21:08

Stol du hellere på hvad folk skriver på nettet, selv om man ikke skal tro på alt hvad man læser på nettet, men hvis 100 mennesker skriver om de samme problemer, så er der nok noget om det ;-)

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Det kunne være at 1 har oplevet et problem, og 99 andre fortæller om det, det bliver problemet ikke større af.

Jeg ved godt at der HAR været problemer med 2,0 16v, men som andre også skriver er det fortrinsvis 8v der er brugt i Oktavia.

Hilsen Lars