Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
21-09-2012 kl. 13:21
H P
bruger siden
06-01-2004
21-09-2012 kl. 13:41
Skoda Rapid, bliver også intressant, den er vist nok beregnet som en slags "lavprisbil" til visse lande, hvilket indikerer at den ikke vil blive spækket med al det nyeste "isenkram" fra VAG-koncernen.
Biler i disse år, bliver ikke dyere når der kommer nye modeller, grundet den hårde konkurence, omvendt så kan du jo blive ved med af vente.
Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005
21-09-2012 kl. 13:49
Profil slettet
21-09-2012 kl. 15:04
Den gamle model er altid pludselig uinteressant også på brugtmarkedet - husk det. Du sparer måske nogle penge ved at vælge den gamle, men de er hurtigt tabt igen pga. større værditab.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
21-09-2012 kl. 17:02
HP Sûwzeen skrev:
Kasper - Nu du selv nævner Golf Match kontra den nye som der er kommet lækre billeder af. Det er et rigtg godt eksempel på min mening. Jeg ville ALDRIG vælge den gamle Golf for sølle kr. 30.000 i rabat og måske lidt udstyr. 30000 kan alle med lidt forhandlingstalent få i rabat på en ny bil til hver en tid.
Jeg er ikke sikker på at man altid kan få 30.000kr i rabat på en ny model fra VW.
Der plejer at være så stor efterspørgsel på netop nye VW at rabat ikke er aktuelt for at sælge bilerne.
Det er snarre et spørgsmål om man vil vente 234 måneder eller mere på en ny bil, når man har besluttet sig.
En kollega har købt en ny Caddy, og der var 6 ugers leveringstid, men leveringstiden er enda overskredet, og her er ikke engang tale om en ny model.
Så Kasper. Hvis du har besluttet dig for en Oktavia, så er det afgørende. Hvor længe har du lyst til at vente på din nye bil.
Hilsen Lars
T i
bruger siden
17-06-2006
22-09-2012 kl. 10:41
Personligt ville jeg nok under alle omstændigheder vente på den nye model, trods facelift er den gamle ved at være temmelig træt efter min mening, ikke mindst på sikkerhedssiden, hvor den efterhånden er meget langt efter tilsvarende biler. At sikkerheden ikke betyder noget for dig undrer mig i øvrigt, om ikke andet ville jeg frygte at den som brugt vil tage et forholdsvist større værditab, når den nye model har et par år på bagen og dermed også kan fås brugt.
Har i øvrigt på et tidspunkt selv overvejet Octavien, men fravalgt den primært pga. den gamle konstruktion/utidssvarende sikkerhed etc..
Dette indlæg blev 22-09-2012 10:43 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
22-09-2012 kl. 11:44
Kasper E skrev:
Hej derude,
Jeg overvejer meget at købe en helt ny Skoda Octavia 1,2 TSI DSG og har netop prøvekort den forleden dag. Hvilken positiv oplevelse. En super fin bil med lækker komfort og man skulle tro motoren hed 2.0. Imponerede træk og moment i den 1.2 TSI motor.
Mit dilemma er så bare om det giver mening, at vente på den nye model som lanceres i starten af det nye år? Den bliver sikkert en smule dyere og lige nu er der forskellige udstyrs kampagner på den nuværende model, som jo skal gøre det fristende at købe den nuværende model.
Jeg kan læse mig til, at det er den nye audi platform, som bl.a. bruges i de nye Audi A3, der også vil blive brugt i den nye Octavia. Men er den meget bedre og mener i at det vil være et kæmpe skridt frem?
For mig er det positivt at den nuværende Octavia er så gennemtestet og rost, som den er jo er, men er lidt rådvild om det er nu jeg skal købe eller om jeg skal vente?
Håber i kan hjælpe og har nogle god inputs.
Mvh. Kasper
Nu er det blot den nye Golf-platform den bliver bygget på, som også deles mellem A3 og Seat Leon. Så det gør ikke bilen bedre, men det er et kæmpe skridt frem, da den nuværende bygger på den efterhånden gamle G5 - og blev for et par år siden blot faceliftet med andre forlygter og lidt interiørdele der er skiftet.
Men jeg ville nok vente til den nye - den nuværende Octavia er gammel, og den nye kan rent designmæssigt kun være et stort skridt i den rigtige retning. Noget alla den nye Rapide. Nok bliver den lidt dyrere, men så holder den så også prisen bedre som brugt, da den om 2-3 år stadig vil være den nye model.
Men mht. rabat på den nuværende Octavia, så skal du ikke regne med mange kroner i afslag på den billige model - man skal som altid højt op i udstyrsniveau, før der rigtig er mange penge at hente i rabat.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Dette indlæg blev 22-09-2012 11:44 redigeret af dets forfatter.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
22-09-2012 kl. 12:55
Lars Olsen skrev:
Ja idioter har aldrig været en mangelvare i dette land.
Jeg er ikke klar over hvad du mener, kan du ikke uddybe det lidt nærmere?
Er man en idiot fordi man overvejer en bil fra VAG? eller er man en idiot fordi man gider at vente på den rigtige bil til ens behov? eller hvad er det lige i dine øjne der gør folk til idioter?
Hilsen Lars
T i
bruger siden
17-06-2006
22-09-2012 kl. 20:13
Fik for et par år siden 21k i rabat på en ny Fabia Ambiente Tdi uden ekstraudstyr.
Så der kan også fås rabat hos Skoda (selvom det måske er lidt sværere på en nedsat udgående model)