Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

17-09-2012 kl. 15:35

Diverse statistikker siger at en Touran ikke er en god bil, men mange ejere er glade for deres, problemet er at hvis du søger på nettet, så er der problemer med alle biler.
Personligt har jeg haft flere Citroen C5, herinde advarer folk imod at købe dette Franske stykke lort, man skal være mekanikker for at køre den slags osv. osv.

Jeg har aldrig haft problemer med C5, og jeg ville ikke tøve med at købe een igen, så alting skal tages med et gran salt.

Hvis du kan lide en Touran og du sidder godt i den, så tror jeg at jeg ville købe sådan een, men få den grundigt tjekket inden købet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

17-09-2012 kl. 23:24

Jeg ville gå efter en Scenic eller Picasso - Touran'en er kort sagt en rigtig dårlig konstruktion. Svinghjul, koblinger m/m kan være problematiske, mens rust er dens største fjende. Specielt i paneler, bagklap, døre, motorhjelm, undervogn og baglygter. Og konstruktionen kom på markedet i 03, og er stort set uændret siden.

Så jeg ville gå efter en nyere Scenic eller Picasso til de penge.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

18-09-2012 kl. 13:35

Et bud:

Vi har en Honda FR-V som vi er meget glade for. Det er én - synes jeg - overset model.

Der er mange tidligere leasingbiler derude. 3 sæder foran, 3 bag, kompakte ydre mål, men overraskende rummelig indvendig. Teknikken spiller 100 %. Men som altid, er det bare med at komme ud og prøve de forskellige modeller, for at finde ud af hvad der falder i jeres smag, og hvad opfylder jeres behov...

Profil slettet

Profil slettet

20-09-2012 kl. 22:38

K K skrev:
Jeg ville vælge Touran til hver en tid - så hvis det er den du er faldet for, så vælg den. Tror ikke at der er flere problemer med den, end andre biler i samme klasse. Om man så er til franske eller tyske er vel en smagssag?

Tjaah - ser man på hvor mange fejl der er pr. bil, så har Touran flere graverende fejl - motorer, gearkasser, rust m/m. Jeg ved ikke om der er biler i samme klasse der har lige så mange fejl?

Mvh C S
www.e-bil.dk

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

27-09-2012 kl. 12:19

K K skrev:
Jeg ville vælge Touran til hver en tid - så hvis det er den du er faldet for, så vælg den. Tror ikke at der er flere problemer med den, end andre biler i samme klasse. Om man så er til franske eller tyske er vel en smagssag?

en af mine venner arbebjder hos SMC som pladesmed og han siger at der kommer rigtig mange Touraner og Passater ind til den mekaniske afdeling med motorproblemer - specielt 2,0 TDI'ern

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

27-09-2012 kl. 12:20

og det er ofte graverende motorproblemer som f.eks. problemer med turboen og det er dyrt at få lavet

Gert Smed

Gert Smed
bruger siden
13-08-2007

04-10-2012 kl. 19:49

Her er mere læse stof og gode råd.
http://www.touran-forum.dk