Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Johannes Engers Gregersen

bruger siden
06-04-2005

13-09-2012 kl. 10:59

er det korrekt forstået, at det alene er til "weekendture", og bilen ikke skal bruges i det daglige?

SÅ vi taler sådan 10.000 km om året?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

bruger siden
06-04-2005

13-09-2012 kl. 12:44

Der er jo et kæmpe marked for 4-5 år gamle benzinbiler med maks. 100-125kkm indenfor jeres budget. Skal det også være muligt at have et barn og id mere bagage med, så skal vi op i den lile mellemklasse: Peugeot 308, Ford Focus, Opel Astra, Kia Ceed.

Der er en række selskaber, der tilbyder billig forsikring ved køb af ny/nyere biler. jeg mener f.eks. Ford og IF har et tilbud, hvis man køber maks 5 år gamle. Det kan meget vel være noget, der rykker rigtigt meget på bilbudgettet, at forsikring hedder 6.000 kr pr år og ikke 28.000 kr ;-)

Et bud:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/focus/16-trend-100/1329484

Profil slettet

Profil slettet

13-09-2012 kl. 19:17

Mads Jespersen skrev:
Jeg ville kigge på en ny, bil i "miniklassen" og der er flere bejlere!
Kia Rio motion - 119.990,- fra ny, her får du 7 års garanti og mulighed for billig forsikring alt efter din alder.
Den faceliftede Hyundai i20 er også et godt bud til samme start pris som kiaen.
Måske en 5d Opel Corsa, ligger næsten indenfor budgettet.

Hvis det skal være en større bil ville jeg kigge en seat ibiza stationcar eller som du selv nævner Skoda Fabian stationcar fra omkring 2010.

Jeg har selv kørt en Rio nu i 8-9 måneder og kan kun anbefale den på det varmeste!

Jep - men med udstyr, levering og lak kommer vi allerede LANGT over de 120k. Desuden er leveringstiden lang på en Rio, hvis man ikke vil nøjes med en af de få lagermodeller der er i landet.

Corsa kan så vidt jeg husker kun fås som 3-dørs til det budget.

Men jeg ville nok kigge efter en mellemting - en demobil! Her burde der være en god sjat penge at spare, da bilen skal være 6 måneder gammel, samt have kørt mindst 3000 km. Så kunne Rio'en pludselig kommer indenfor budgettet, når den står på gaden med plader.

Mvh C S
www.e-bil.dk

bruger siden
06-04-2005

14-09-2012 kl. 08:35

Hvis det er en bil, der kun skal bruges sporadisk og i weekenderne, så er det måske dyrt at købe en spritny bil med et kæmpe værditab, vs. at købe en 3-4 år gammel.. Men der kan forsikringstilbud måske faktisk være det, der er er afgørende.

Jeg har lige luret lidt i mini-klassen, og synes dog egentligt, at de er lidt dyre givet at nyprisen er faldet for mange biler til 120k, men det bliver selvfølgelig hurtigt 150k hvis der skal være mere end 3 heste i bilen.

Et bud i klassen under:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/fiesta/125-82-trend/1322477
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/207/16-s16/1332483