Bilbasen Forum
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
01-09-2012 kl. 16:02
Du kan ikke holde en bil i den prisklasse til 5000,- årligt, en udstødning og 2 dæk, så er budgettet sprunget, du kan selvfølgelig være heldig, men ikke SÅ heldig.
Det bedste råd jeg kan give dig er; Brug 20.000,- til udbetaling på en ny mikrobil, feks. en Citroen C1 den kan fåes til 895,- om måneden, så slipper du også for at skrotte en bil hver år :-)
Hatr du ikke råd til det, så er det spørgsmålet om du har råd til bil overhovedet, jeg beklager at skal være lyseslukker, men sådan er virkeligheden efter min bedste overbevisning.
Profil slettet
01-09-2012 kl. 17:19
Og når du har et barn med, så må sikkerheden være noget der står højt på ønskelisten. Der skal ikke meget fantasi til at forestille sig hvad der sker hvis en bil brager ind i en gammel, rusten kasse...
Mht. biler, så er det ligegyldigt hvilket mærke de har - om bilen er fransk, japansk, tysk eller svensk har ikke noget at skulle have sagt. En bil i den prisklsse vil have fejl, og tidligere vedligehold er vigtigere end oprindelsesland. Dog er tyske biler i den prisklasse sat noget højt, i forhold til fx koreanske biler. De kan fås en del yngre, med færre km og mere udstyr, til samme pris.
For 50k kan du få en Skoda Fabia - den er noget mere moderne, og noget mere sikker.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Dette indlæg blev 01-09-2012 17:20 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
01-09-2012 kl. 18:54
Om denne forhandler er seriøs eller ej ved jeg ikke, men findet sted for du er tryg ved at handle.
Jeg kan se i vores tandrems database som du selv kan søge i på www.e-bil.dk at den Fiat køre med 3 år / 80.000 km mellem skift af tandrem, så du skal sikre dig at den er skiftet efter foreskrifterne, ellers kan det hurtigt koste dig mellem 4000 - 8000 kr.
Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk
Profil slettet
01-09-2012 kl. 19:11
Fordelen ved at finde en lidt "mindre" pæn bil er prisen, den er billigere end en velholdt og der findes en del gode biler som desværre er plaget af rust, men er passet mekanisk og med service.
Så hvis du ikke går så meget op i udseende og den kun skal holde 2-3 år? så kig efter ovenstående.
Dette er kun hvis du vælger en bil til 10-20K jeg vil som de andre i tråden, anbefale dig at købe en sikre bil efter en så ny så mulig indenfor dit budget.
Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk
Profil slettet
01-09-2012 kl. 19:16
Mvh C S
www.e-bil.dk
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
01-09-2012 kl. 22:09
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mitsubishi/carisma/18-glx/1189268
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mitsubishi/lancer/16-glxi-stcar/1317807
Har selv været ejer af en gammel Lancer magen til den i linket, og jeg kørte 50.000km i den. Min samlede udgift var 16-17000kr. Jeg forærede den så væk, så jeg fik ikke de 2500kr i skrot :).
Carismaen har et rigtigt stort bagagerum, og den kører rigtig godt, og er rigtig driftsikker. Min mor og stedfar havde en 1.6 fra '96, og den kørte omkring 100.000km før posten totalskadede den, uden nævneværdige problemer.