Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

25-08-2012 kl. 13:11

Hvis du er mekaniker, eller kender een der vil lave bil for dig, så ville jeg købe en "gammel traver" til få tusinde kroner.

Hvis du skal på værksted hver gang der skal laves selv det mindste, så køb en ny mikrobil, feks: Citroen C1 5-dørs med a/c til 85.000,-

God jagt og week-end :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

25-08-2012 kl. 13:23

Hvis svigerfar er mekaniker, så kan han vel lave bil for jer ?

Hvis ikke, så køb en Toyota Aygo, istedet for en C1, det er en HELT anden bil ;-)

Dette indlæg blev 25-08-2012 13:25 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

25-08-2012 kl. 16:28

Maryann Kristensen skrev:
Hej Jess,

Ny til bilbasen, men ikke ny mht at køre bil!
Jeg er ikke vild med tanken om at købe en gammel bil, da jeg kun skal bruge en bil ca 14 dage pr md. Men meget villig til at leje en, har dog et budget der hedder 1000 kr pr md. Er det dybt urealistisk? Har du nogle tips til hvordan dette kunne lade siggøre? På forhånd tak

Så vil jeg hellere foreslå at du afdrager på en mikrobil - de billigste kan fås for ca 1000 kr om måneden. At leje en bil med begrænset antal km kostet nemt 500 i døgnet.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

25-08-2012 kl. 18:05

Jesper Madsen skrev:
ups det glemte jeg. min svigerfar er mekaniker, jeg har fået af vide at jeg skal holde mig væk fra franske biler og Suzuki :s men ellers tak =)

Det må være første gang jeg hører at nogle fraråder Suzuki - de er bund solide!

En billig Liana er nem at skrue i, kører forholdsvis langt på literen, masser af plads, velkørende, billig i dele og virkelig solid.

Og svigerfar lever vidst i gamle fordomme med franske biler - de er fuldt ud på højde med alle andre mærker ;-)

Mvh C S
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

25-08-2012 kl. 23:43

Med 1000 kr kommer man ikke langt - det er kun 2 tanke brændsel. Så med kun 1000 kr om måneden vil det nok være at foretrække med det offentlige - det er desværre eneste mulighed der kan lade sig gøre. For lejeboliger er utroligt dyre, og så kommer brændstof oveni.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

25-08-2012 kl. 23:48

Så er der kun delebil ordningen tilbage, det ligger inden for dit budget, men spørgsmålet er bare om der ligger en afhenter plads i nærheden af din bopæl ?

Profil slettet

Profil slettet

27-08-2012 kl. 09:51

Så er eneste mulighed at låne/afdrage på en bil: for 1000 kr dækker ikke engang dit brændstof. Husk at hvis du er nybillist er forsikringen dyr, sliddele, ejerafgifter, brændstof, service og andet. Så det er langt fra billigt.

Lav en opstilling, hvor du tager alle faktorer med i dine beregninger - så kan du se hvad det egentlig koster pr. måned. Og her tror jeg at totaløkonomien på en ny mikrobil, fx Suzuki Alto, er lavest.

Mvh C S
www.e-bil.dk

PS: Hvad med at undersøge mulighederne for pendling med andre? Sæt en seddel eller lignende op på det sted du skal arbejde? Så kan du betale de 1000 kr for transport i de dage, og slippe for udgifter til alt det andet selv.