Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

24-08-2012 kl. 10:45

Med det kørselsmønster, navnligt turen på 2x80 km, ville jeg vælge en diesel, men som du vil erfare er der mange meninger om dette herinde :-)
1,8 benzineren går ikke mere end 10-11 på literen hvorimod 1,6 HDi kører 16-17

C4 Picasso ? så skal du gå efter en "VTR" eller en "seduction" som er med 2-zonet klima og meget andet lækkert.

C4 Picasso fik for ca. 1 1/2 år siden et meget lille facelift (primært fik den LED-lygter som kørelys) personligt ville jeg være ligeglad med det.

Træk er intet problem, spørg forhandleren om prisen, ca. 6500,- incl. alt

Prøv, hvis det er muligt, at hæve prisrammen lidt, så kan du få en få måneder gammel "demobil" kørt få tusinde og med fabriksgaranti.
Feks: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/citron/grand-c4-picasso/16-hdi-110-vtr-pack/986605

Renault ved jeg ikke så meget om, der bør være andre der byder ind.

Dette indlæg blev 24-08-2012 10:48 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

24-08-2012 kl. 19:29

1,6 HDi er, efter min mening, perfekt til C4 Picasso, men der er ingen vej udenom, du må ud og prøvekøre, for nogen er 56 HK rigeligt og for andre er 275 HK lige i underkanten.

God jagt

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

24-08-2012 kl. 22:00

Jeg kan ikke se nogen fornuftig grund til, at du skulle vælge Citroen'en.
Renault'en kører væsentligt bedre, og så er den jo langt billigere.
Dit budget rækker næsten tii en helt ny, som overkøbet også er langt mere økonomisk end Citroen'en.
Jeg har set helt nye Grand Scenic 1,5 dci solgt for under dit maksbeløb, så det er bare med at komme ud og presse en forhandler.

Profil slettet

Profil slettet

25-08-2012 kl. 10:28

Du skal ikke have en diesel, men en benzin da dit kørselsbehov mest er de 2x15 km, at man køre en langtur i ny og næ gør ikke at man skal være derefter.

Som det ser ud lige nu er der ikke rigtig nogle RGS i benzinudgaven tilsalg, så enten må du vente ellers er der denne her

http://www.dba.dk/renault-grand-scenic-iii-16/id-501847606/

Du vil fortryde hvis du køber en diesel, det er mit råd til dig, da dit behov ikke er til en diesel og du vil de få gange du køre langt kun der køre den driftsvarm og det kan den ikke holde til i længden.

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

09-09-2012 kl. 09:10

Min RGS er en 1,6 uden tubo og den klare altså hverdagens opgaven fint, det er kun ved overhæling på landevej at jeg savner nogle flere HK.