Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

22-08-2012 kl. 05:48

Udmiddelbart bør du vælge Passaten.
Den er stort set ny.
Den har 10 airbags, og du prioterer sikkerhed.
Den kan køre op til 21,7 km/l, og du ønsker god driftøkonomi.
Kvaliteten er lige så god som de andre, og der er masser af plads.

Hvis hjertet skal bestemme så må du ud og prøve alle 4.

Hilsen Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Bøgebjerg

Lars Bøgebjerg
bruger siden
15-03-2005

28-08-2012 kl. 08:58

Heldigvis er Renault Laguna slet ikke en mulighed for mit vedkommede.

Om jeg så fik en Renault foræret, så kom det aldrig til at være en bil jeg ville køre i.

Og ja, jeg har prøvet at køre i en Laguna. Jeg har faktisk haft en Laguna en hel weekend, da jeg byttede bil med et kollega der havde brug for en bil med træk, hvilket min bil havde. Det blev den mest rædselsfulde weekend længe. Magen til skrammelbil skal man lede længe efter.

Dette indlæg blev 28-08-2012 08:59 redigeret af dets forfatter.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

28-08-2012 kl. 09:11

Du kigger på biler i 2 forskellige klasser, rent størrelsesmæssigt, har du brug for pladsen som Isnignia og Passat har, så glem alt om de 2 andre.
Er pladsen ikke så vigtig, så glem alt om "leverpostejbilerne" som de 2 , trods alt, er.

sp Spanggaard

sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007

28-08-2012 kl. 16:54

Insignia: længde 491 cm / bagagerum 540 liter
BMW 3 05-12: 453 cm / 460 liter
Passat: 477 cm / 603 liter
A4: 470 cm / 490 liter

Profil slettet

Profil slettet

28-08-2012 kl. 17:26

Uanset hvilken af bilerne du vælger - så vil du altid stå og mange lidt ekstra plads. Min erfaring siger mig, at selvom man har et enormt bagagerum, så står man altid og savner lidt ekstra når man tager på ferie. Og har man et mindre, så lærer man at "nøjes" med mindre.

Husk også at se hvordan bagagerummet er indrettet, so Spanggaard er inde på. For nogle er en lav læssekant vigtig, andre går op i bredde, andre længde. Så ud og se dem i praksis - det gør valget noget nemmere.

Mvh C S
www.e-bil.dk

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

28-08-2012 kl. 19:18

Bemærk venligst at der findes 2 stk. K S herinde, een med velovervejede, kvalificerede og intilligente indlæg, og så ovennævnte.

Lars Bøgebjerg

Lars Bøgebjerg
bruger siden
15-03-2005

28-08-2012 kl. 21:51

K S skrev:
Hvad fanden bilder du dig ind?

Renault Laguna har vundet alle test i ind- og udland blandt andet mod A4 og 3 serien.

Du bør fremover undlade at udtale dig om ting du ikke har forstand på.

Kære K S troll,

Så du påstår at jeg ikke ved noget biler? Uanset hvor meget test en given bil måtte have vundet, så ændrer det ikke ved at jeg aldrig skal have en Renault. For mig er og bliver det noget skrammel.

Måske du heller skulle lære at tale/skrive ordentligt til folk, så ville de gå nemmere.

Dette indlæg blev 28-08-2012 21:54 redigeret af dets forfatter.

Niels Kristian Larsen

Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011

29-08-2012 kl. 10:24

Kære Gitte B.
Du er da i din gode ret til at mene at Renault er noget skrammel.
Men det ville da være forfriskende, hvis du kunne underbygge din mening med nogle konkrete, saglige, objektive og presente fakta.
Og nej, jeg har aldrig ejet en Renault, bortset fra at min kone en kort tid kørte rundt i en Renault 4 :-)

Morten KD

Morten KD
bruger siden
05-12-2005

31-08-2012 kl. 09:14

Gætter på at den Laguna Gitte B refererer til den "gamle" 2ér?, som kun har navnet til fælles med den nye 3ér som netop er et kvantespring i kvalitet i forhold til 2éren.. ;-)

Tilbage til subj. - hvis du (Steffen Nielsen) overvejer Passat pga. plads, ville jeg da lige nævne den "tyske" Skoda Supberb - nok den mest rummelige bil i det segment. Om du kan leve med navnet er nok det springende punkt, når man ser hvilke biler du ellers kigger på.. ;-)