Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

20-08-2012 kl. 22:32

Jeg har kørt en del i mikrobiler på motorvejen, og finder du en som du sidder godt i, kan du sagtens køre langt på motorvej hver dag. Og ved 110 kører de rigtig langt på literen!

En gulpladebil får du en strafafgift på, og jeg vil slet ikke købe en gammel potte med langt på motorvej hver dag.

Så en brugt mikrobil vil være et godt bud - fx Aygo, i10 eller Spark. De kører udemærket, og kan erhverves splinternye for lidt mere oveni dit budget.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

21-08-2012 kl. 08:31

Jeg ville helt sikkert gå efter en brugt diesel, Fiat punto 1,9 eller en Panda 1,3 , alternativt Citroen C3 1,4 HDi eller Peugeot 206 HDi, især sidstnævnte får du meget bil for pengene.
Personligt ville jeg aldrig køre 120 km dagligt i en 3cylindret mikrobil, uanset mærke.

Johannes Engers Gregersen

Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005

21-08-2012 kl. 09:36

Hvis man skal køre langt hver dag, vil jeg bestemt gå udenom tvillingerne. Man kan virkelig høre, at der kun er 3 mm aluminium mellem en selv og asfalten.

Afdæmpningen er langt bedre i Ford Ka (og vel også 500 og Panda) samt i Picantoen. Med Ford Kas seneste prisdrop er det vel ikke meget over dit budget.