Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

16-08-2012 kl. 21:29

Hvis du ser på at du skal smide 100k på en bil, og så kommer der forsikring, service, dæk, brændsel, sliddele, afgifter, afskrivning og andet - ja, så kan du tage mange ture med fly og tog for de penge. Og er det ikke en bil der skal benyttes specielt meget i hverdagen, så bliver det hurtigt en dyr og uholdbar metode. Og det er en lang tur fra Aalborg til Kbh - jeg kører selv tit fra Frederikshavn til Kbh, og hvis det offentlige passer bedre, så ville jeg foretrække det. Så kan du jo også udnytte tiden i tog elle fly.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

16-08-2012 kl. 21:34

Med de oplysninger bliver det jo et temmeligt løst gæt på økonomien. Men hvis vi taler en ny/nyere mindre bil er et gæt vel.

10-15k i værditab
12-15k til brændstof
3,5k forsikring
1-2k grøn afgift
0-5k Rep/service (afhængig af alder/stand/held)
derudover parkering, vask etc.

Hvis du som du nævner vil have en ny/nyere bil, vil totalen formentlig ende på min. 35-40k om året. Plus at du kommer til at bruge en del timer på vejen mellem KBH-AAL.

Jeg ville gå efter flybilletter, hvis du kan købe dem i god tid kan du jo få dem helt ned til 300 pr. vej, så kan det ikke betale sig at ligge og rumle frem og tilbage på vejene.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

16-08-2012 kl. 22:25

Jacob Pedersen skrev:
Tak for lidt tal :) problemet er at jeg ikke kan få de meget billige flybilletter pga tidspunktet jeg rejser på og rejsetiden er næsten den samme i bil som fly + tog, jeg har planer om at tage færgen så der har jeg også en times tid til at arbejde. Jeg vil således kun skulle køre fra Aalborg til Århus + Odden til karlslunde (hos mine forældre). Min kæreste og jeg har selvfølgelig snakket om at bilen vil være dyre men der er også nogle fordele da jeg så kan tage den ene bl til Sjælland med min søn og min kæreste kan så have den anden derhjemme.

Fly begge veje er meget dyr - igen pga rejsetidspunkterne.

Kan man ikke få billige billetter hvis man bare køber tidligt nok? Eller er det kun ydertidspunkterne?, men hvis du siger at du skal have et barn med (som er over to år, så skal have billet) ser regnestykket selvføgelig lidt anderledes ud.
Men som du selv siger, bilen er dyrest, men også mest fleksibel, så det er jo en afvejning man selv må foretage.