Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
13-08-2012 kl. 21:39
Vi valgte selv en Polo 1,6 TDI som pendlerbil til hustruen - den kører 28-29 med fruens kørsel. Den er noget nemmere at få til at køre rigtig langt på literen, da den trækker bilen mere rent. Og så syntes jeg at den lille 1,2 støjer forfærdeligt. Men jo, den kan sagtens køre langt den lille 1,2 - over en tank som lånebil kørte jeg 32 km/l med motorvej og meget landevej. Men det kræver en del omtanke at få den så højt op, og bare lidt bykørsel trækker meget ned.
Men mit bud er: gå efter den store motor. De går i praksis lige langt, men den er mere harmonisk.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Men mit bud er: gå efter den store motor. De går i praksis lige langt, men den er mere harmonisk.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
17-08-2012 kl. 12:19
Jeg ville bede om at få bilen kørt til et FDM testcenter og få dem til at tjekke den igennem. Det koster lidt - men for pokker hvor bliver man glad for det i længden!
Men da bilen er forholdsvis ny, tror jeg ikke der er det store at komme efter. Dog har jeg hørt om nogle problemer med 1,2 TDI motoren - ikke det store, men småting der desværre giver driftsstop. Hørte det ved min lokale mekaniker, så jeg fik det desværre ikke uddybet - men der må Google være din ven.
Desuden må motoren være sund med de km, og er ikke blevet pint med småture. Og sørg for at gå den grundigt igennem for stenslag.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Men da bilen er forholdsvis ny, tror jeg ikke der er det store at komme efter. Dog har jeg hørt om nogle problemer med 1,2 TDI motoren - ikke det store, men småting der desværre giver driftsstop. Hørte det ved min lokale mekaniker, så jeg fik det desværre ikke uddybet - men der må Google være din ven.
Desuden må motoren være sund med de km, og er ikke blevet pint med småture. Og sørg for at gå den grundigt igennem for stenslag.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
17-08-2012 kl. 12:32
Der skal dog bestilles test på forhånd, så arranger en aftale med forhandleren, så han kan have bilen på prøveplader på forhånd.
Lige et link til hvor du kan finde et center, samt bestille tid:
http://www.fdm.dk/adresser-bilsyn-testcenter
Jeg mener at have hørt det er noget med indsprøjtningsdyserne de har døjet med på 1,2 Bluemotion - men om problemet også er at finde hos Seat og Skoda ved jeg ikke. Det skulle man umiddelbart tro, da det er samme motor. Men det må din forhandler vide, ellers kan en VW-forhandler oplyse dig om det. Det kan også sagtens være det er meget sjældne tilfælde.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Lige et link til hvor du kan finde et center, samt bestille tid:
http://www.fdm.dk/adresser-bilsyn-testcenter
Jeg mener at have hørt det er noget med indsprøjtningsdyserne de har døjet med på 1,2 Bluemotion - men om problemet også er at finde hos Seat og Skoda ved jeg ikke. Det skulle man umiddelbart tro, da det er samme motor. Men det må din forhandler vide, ellers kan en VW-forhandler oplyse dig om det. Det kan også sagtens være det er meget sjældne tilfælde.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
19-08-2012 kl. 19:38
Lige en opfølgning:
Jeg har undersøgt lidt på nettet og fundet ud af at det er EGR-køleren der er problematisk i denne motor - og denne rep koster 10.000! Og er garantien udløbet, står du selv for regningen, medmindre alle service er overholdt slavisk ved VW. Ellers giver de op til 70% kulance, hvis du er heldig.
Så sørg for at denne evt. er skiftet!
Mvh C S
www.e-bil.dk
Jeg har undersøgt lidt på nettet og fundet ud af at det er EGR-køleren der er problematisk i denne motor - og denne rep koster 10.000! Og er garantien udløbet, står du selv for regningen, medmindre alle service er overholdt slavisk ved VW. Ellers giver de op til 70% kulance, hvis du er heldig.
Så sørg for at denne evt. er skiftet!
Mvh C S
www.e-bil.dk