Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
12-08-2012 kl. 15:36
1. Benzin - selvom det ligger til at en diesel bliver driftsvarm, vil der ikke være en besparelse der er målbar.
2.Passat 3C er som bekendt fyldt med rustfejl, så den ville jeg gå udenom. Evt. kunne en Octavia med et par år på bagen være en mulighed. Masser af plads, gode motorer, masser af udstyr og så ruster den ikke som andre VAG'er.
Gå efter en TSI-motor - downsizing er in, og den lille 1,4 TSI motor passer fint til bilen, og giver en god økonomi.
3. Service for hver 30.000 km på en Octavia og ikke nogle større rep. Måske skift af bremser hvis dette ikke er gjort inden køb. Ellers ikke det store. Brændstof kommer an på kørselsstil. Men hold den på maks 110 og I får et lavt forbrug.
Mvh C S
www.e-bil.dk
2.Passat 3C er som bekendt fyldt med rustfejl, så den ville jeg gå udenom. Evt. kunne en Octavia med et par år på bagen være en mulighed. Masser af plads, gode motorer, masser af udstyr og så ruster den ikke som andre VAG'er.
Gå efter en TSI-motor - downsizing er in, og den lille 1,4 TSI motor passer fint til bilen, og giver en god økonomi.
3. Service for hver 30.000 km på en Octavia og ikke nogle større rep. Måske skift af bremser hvis dette ikke er gjort inden køb. Ellers ikke det store. Brændstof kommer an på kørselsstil. Men hold den på maks 110 og I får et lavt forbrug.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
15-08-2012 kl. 22:21
1200,- om måneden?? Det skal jeg vidst se et regnestykke hvor værditab, servicepriser, reservedele, indkøbspris m/m er taget i betragtning. FDM har for nyligt udregnet at man skal køre mindst 31.000 km før der er en besparelse ved diesel, fremfor benzin.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Mvh C S
www.e-bil.dk