Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

08-08-2012 kl. 09:34

Nu nævner du ikke hvad du mener med "lidt hurtig", men som nystarter er forsikringen den største post på budgettet, så jeg vil uagtet gå efter en af de nye mikrobiler, hvor du kan få en meget billig forsikring med i prisen.

Evt. kan du med budgettet gå en klasse op og kigge på en Corsa eller Rio, der er nogle lækre biler.

Og mht. forsikring - så bid i det sure æble og sæt den i DIT navn, og ikke i dine forældres. Det kan godt være det er dyrere, men du optjener ancinnitet, og alt andet er forsikringssvindel.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

09-08-2012 kl. 08:05

JG B skrev:
som nystarter er det rigtigt at forsikringen er dyr, MEN det kan være frederik larsen ligesom mange af os andre mener at de der nye kedelige grimme langsomme og mega fantasiløse økobokse er hamrende ligegyldige og har mønterne til at købe en rigtig bil som er sjov og komfortabel. og det kan også være han har mønterne til at forsikre den i sit EGET navn hvilket jeg er enig at han skal.

hvis jeg var dig ville jeg blæse på de klamme økokasser og de triste og kedelige corsa og rio og leder efter eks. bmw 320i eller 523i begge gode biler som dog ikk er helt billige at forsikre men det er det værd frem for at købe en bil som man faktisk ikk ønsker sig og hvor man næsten mister evnen til at holde vågen når man sidder i bilen....

Så håber jeg godt nok ikke han kommer til at køre rundt hvor jeg færdes i trafikken: En billist uden rutine der kører rundt i en kraftfuld bil med baghjulstræk - en cocktail der er dømt til at gå galt. Jeg tager simpelthen imod for mange af samme type på skadestuen, og hver gang er det manglende rutine + farlige manøvrer der er skyld i uheld.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

09-08-2012 kl. 11:06

Jess Reichstein skrev:
CS

Skadestuen....Jaguar......nordjylland/frederikshavn.....

Har du haft en MGB og arbejdede på Hjørring sygehus dengang? Tog til USA???

Og solgete den MGB til mig??

Jess

Desværre Jess - jeg har desværre ikke ejet en MGB, men jeg har dog arbejdet på Hjørring Sygehus for 10 år siden. Og USA har jeg aldrig boet i, men tager da derover årligt på ferie :-)

Så desværre, ellers havde verden da godt nok været lille :-)

Men jeg har en lille formodning om hvem det er du mener, hvis jeg ikke husker helt forkert ;-)

Mvh C S
www.e-bil.dk

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

09-08-2012 kl. 17:03

JG B skrev:
som nystarter er det rigtigt at forsikringen er dyr, MEN det kan være frederik larsen ligesom mange af os andre mener at de der nye kedelige grimme langsomme og mega fantasiløse økobokse er hamrende ligegyldige og har mønterne til at købe en rigtig bil som er sjov og komfortabel. og det kan også være han har mønterne til at forsikre den i sit EGET navn hvilket jeg er enig at han skal.

hvis jeg var dig ville jeg blæse på de klamme økokasser og de triste og kedelige corsa og rio og leder efter eks. bmw 320i eller 523i begge gode biler som dog ikk er helt billige at forsikre men det er det værd frem for at købe en bil som man faktisk ikk ønsker sig og hvor man næsten mister evnen til at holde vågen når man sidder i bilen....

Jeg er enig med dig i at det unægtelig er sjovere at kører i en 10-12 år gammel BMW 3-serie end det er at kører i en ny økobil, men med et budget på 100-125.000kr virker det ikke som om der er mønter nok til en meget dyr forsikring.

Hilsen Lars

Profil slettet

Profil slettet

09-08-2012 kl. 17:11

Jeg har lavet et prisoverslag på IF's hjemmeside med flg. parametre:
BMW 523i 2002 m/250.000 km på tælleren.
Fælge for 5k
Musikudstyr for 5k
Bruger under 25 år
Nystarter.

Prisen for at forsikre bilen med kasko: 98.678 kr!!!

Så jeg vil unægteligt tro at det bliver meget billigere at forsikre en Golf R, Leon Cupra m/m.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Dette indlæg blev 09-08-2012 17:11 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

09-08-2012 kl. 21:43

kim k skrev:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mitsubishi/colt/15-turbo-czt/1175647

Mitsubishi Colt 1.5 Turbo er rimelig billig at anskaffe for en nyere bil som stadig har lidt kræfter at gøre godt med.
Designet er lidt anderledes, nogle kan lide det andre kan ikke.
Men det er en kvik bil der er godt udstyret og så kan den stadig køre ok på literen.

Den er da super flabet. Anede ikke at den eksisterede, den havde jeg da valgt, der er mange audier og BMW'er som får sig en lille overraskelse af den. Desuden ser det ud til at den er nem at puste op over 200 Hk.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

11-08-2012 kl. 00:08

Fatih A:

Den måde for at få billig forsikring på er vist ikke helt lovlig.

Problemet er at det normalt ikke er muligt at f.eks en far forsikrer en bil med hans ancienitet, hvor så sønnen står som bruger. For hvis sønnen står som bruger, er det den med laveste ancienitet der bliver beregnet pris ud fra hos forsikringen. Og så bliver den dyr....

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

15-08-2012 kl. 12:42

Mazda 6 2,3 Sport 5 dørs med 163 hk eller alternativt en 2,0 5 dørs med 147 hk hvis du ikke gider at betale mere end 5000 kr i årlig vægtafgift for 2,3 ernbegge modeller har Bose anlæg og gå efter den faceliftede 2,0er eller 2,3'er fra slut 2005 til slut 2008 så er der ofte 6 gear kommer hvis lidt an på udstyrsniveau begge udstyrsniveauer har alufælge som standard sedanen som er den 4 dørs er simpeplthen for upraktisk hvis du vil have stort anlæg og store alufælge (jeg kan ikke en gang have 15" alufælge i bagagerummet i min Toyota Avensis sedan og der er ikke anlæg i bagagerummet)

2,3 Sport http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mazda/6/23-sport-6g/745385

2,0 Inclusive eller Exclusive/Touring http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mazda/6/20-touring/1182690 har stadig rustgaranti hvis denne ikke skal bortfalde så skal den antirustbehandles hvilket det er VIGTIGT den er hos en aut Mazda forhandler antirust behandling er generelt vigtigt pga. Mazda 6 er dårligt rustbeskyttet fra fabrikken få den evt leveret med en frisk antiirust behandling

drop 1,8'ern og modeller før facelift i slutningen af 2005 uanset motorstørrelse så har den "kun" 5 gear og det 6 gear er dejligt at have efter min mening

husk også følgende

DER SKAL VÆRE FULD SERVICEBOG I DENNE PRISKLASSE ikke kun Mazdas mystiske serviceskemaer servicebogen skal være der og være fuldt udfyldt

ingen røg/dyr - ikke lækkert

få ejere

helst ingen skader dette kan man ikke desværre gardere sig imod spørg forhandleren om dette ikke det vigtigste dog en god ting at vide

træk hvis du har brug for det

til sidst et råd køb et P Watch med det er en elektronisk p skive der er virkelig dejlig at have jeg har P Watch i min anden bil nu og kan kun anbefale P Watch rigtig meget

Henrik Boldt

Henrik Boldt
bruger siden
15-01-2006

15-08-2012 kl. 21:56

Til Faith,

Det er altså noget vrøvl du skriver og det er tillige ulovligt. En ung mand kan ikke købe en bil og reg. den i sine forældres navn og selv bruge bruge som sin egen bil. Det er forsikringssvindel og forsikringer dækker kune delvis hvis de kan bevise det. Det er noget andet hvis den unge mand lejlighedsvis bruger forældrenes bil.

se dette:
http://www.vestjylland.dk/Forsikre-i-foraeldres-navn

og
http://www.tryg.dk/om-tryg/personoplysninger/forsikringssvindel.html

og

http://www.ankeforsikring.dk/Typiske_aarsager_til_klager/Motorkoeretoejsforsikring/Rette_bruger.aspx

Der har været en del eksempler derpå - det er ulovligt og forsikringsselskabet vil ikke acceptere det.

Ligesom andre ting her i livet så er der igen genveje - så betal og vær glad.. :-)