Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

07-08-2012 kl. 10:08

Cee'd diesel virker som et fornuftig bud, ellers kan i kigge på den identiske i30 fra Hyundai. Begge er fine pendlerbiler, og der er en fin komfort i begge. Men jeg ville nok vælge i30 fremfor Cee'd, da jeg syntes i30 virker lidt mere gedigen opbygget i bagagerummet. Og ved 110 på motorvej går de begge meget langt på literen.

I opfylder betingelserne for at en dieselmotor kan holde sig sund ved ture på mindst 30-35 km pr. gang, men sørg for ikke at køre for mange småture - det tager livet af den.

Og vælger i en demobil der har gået 3000 km og er 3 måneder gammel, så vil der være en god besparelse, og muligt at få en billig forsikring med i handlen.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

07-08-2012 kl. 11:04

Det store pladsbehov er nok mest mens evt. børn er helt små pga. klap/barnevogn, diverse oppakning, så hvis du vil have meget plads er det nok nu du skal købe en, hvis du ikke vil skifte.
På den anden siden kan man også godt have barnevogn mm. i en 5 dørs.

Mht. diesel ligger du omkring skillepunktet og da du kører længere ture kan du godt købe diesel. Personligt ville jeg dog også kigge på benzin, de er billigere, du behøver ikke tænke på sod/partikelfilter problemer og med de km du kører om året er der næppe noget sparet ved diesel. Men en smagssag...

Omkring 200k er der jo rigtig mange muligheder, hvis vi kigger let brugt. Golf, Astra, 3, Focus, Qashqai/Juke, Megane, Civic, Leon, Ceed, I30....

Personligt ville jeg nok hælde mod en Mazda 3 Premium, hvor du får en bil der er godt skruet sammen, med en del udstyr (ved dog ikke om de har billig forsikring).

Ceed ville nok ikke være mit førstevalg, primært pga. der kommer en ny model om lidt. Så hellere I30, har dog været inde og sidde i den og plastikkvaliteten/finish var lidt tarvelig, men det var måske en skrabet version?

Men det er i høj grad en smagssag, så ud og prøv nogle biler....

Ps.
Hvis økonomi er en prioritet kunne du også overveje at købe en ny/næsten ny mikrobil og så skifte når i får større pladsbehov, det vil formentlig være den billigste løsning (trods bilskift), men der er selvfølgelig ringere komfort, plads etc.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

07-08-2012 kl. 17:05

Cee'd og I30 virker som rigtig fornuftige biler, men så vidt jeg lige kan huske fra min tid hos Nellemann, er der ikke ret meget plads i 5 dørs varianten.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mitsubishi/lancer/18-di-d-invite-ct-sportback/1052974

Er helt sikker på at der er mere plads, og den holder sig inden for de 200.000kr og har kun kørt 20.000km.

Profil slettet

Profil slettet

08-08-2012 kl. 09:36

Jeg vil mene at der burde være væsentligt mere at spare på en 6 måneder gammel bil - hvertfald mere end 7k! Efter min logik burde det hvertfald være det dobbelt!

Mvh C S
www.e-bil.dk

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

08-08-2012 kl. 10:07

Hej Morten.

Lad være med at koncentrere dig ret meget om brændstofforbrug, det ændrer kun marginalt på dine bilomkostninger med de km. i kører (medmindre du køber en 6,6L V8).
Det der er mest interessant økonomisk er værditab og i dit tilfælde måske også forsikring. Så læg fokus her.
Mht. Ceed er det en udmærket bil, har haft problemer med lak/rust, men skulle generelt opføre sig pænt. Jeg ville dog være lidt bekymret for værditabet på den især pga. den nye model, ikke mindst fordi den nye model ser ud til at blive noget af et spring, både på design og "lækkerheds" delen ser den rigtig fin ud, hvilket uden tvivl vil køle interessen for den gamle model (men meget afhænger selvfølgelig også af prissætningen på den nye..

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

08-08-2012 kl. 13:54

Hej

Hvad med et kig og en tur i Citroen C4 diesel.....en af de bedst kørende i klassen...

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

08-08-2012 kl. 15:52

Sådan en Lancer skulle sagtens kunne klare 20-22km/l, og en Cee'd/I30 klarer måske 1, maks 2km/l længere, så besparelsen er minimal.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

11-08-2012 kl. 08:39

Jeg tror du har misforstået noget Kim. Al fabriksgaranti gælder så længe bilen er serviceret efter forskrifterne. Så selv oles auto nede på hjørnet kan servicere bilen, så længe han udfører servicet korrekt.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

12-08-2012 kl. 12:44

Kører Kia 30.000km mellem eftersynene? Jeg mente kun det var 15.000km.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

13-08-2012 kl. 16:11

3,500 for et eftersyn er en ok pris.
Det der kan være lidt et problem er at eftersynet kun holder et år (medmindre du kører 30k km om året) nogle mærker kører 30k km/2 år. Hvis du kører i den lave ende af det interval du skrev (20k km/år) kommer du altså til at betale for et "halvt eftersyn" "ekstra" pr. år.

Hvis priserne på den nye er lige på trapperne ville jeg vente, hvis det er en mulighed. Det ville være temmelig bittert hvis den nye blev prissat lavt og man så lige havde købt den gamle model.

Synes i øvrigt også at den demorabat lyder lav (selvom modellen i forvejen er med rabat).

Dette indlæg blev 13-08-2012 16:11 redigeret af dets forfatter.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

13-08-2012 kl. 17:18

Du har forhåbentlig haft fat i flere forhandlere? Aldrig tag i mod første tilbud. Forhandl med mindst 3-4 forhandlere, det kan man få en rigtig god timeløn ud af....