Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
07-08-2012 kl. 10:08
I opfylder betingelserne for at en dieselmotor kan holde sig sund ved ture på mindst 30-35 km pr. gang, men sørg for ikke at køre for mange småture - det tager livet af den.
Og vælger i en demobil der har gået 3000 km og er 3 måneder gammel, så vil der være en god besparelse, og muligt at få en billig forsikring med i handlen.
Mvh C S
www.e-bil.dk
T i
bruger siden
17-06-2006
07-08-2012 kl. 11:04
På den anden siden kan man også godt have barnevogn mm. i en 5 dørs.
Mht. diesel ligger du omkring skillepunktet og da du kører længere ture kan du godt købe diesel. Personligt ville jeg dog også kigge på benzin, de er billigere, du behøver ikke tænke på sod/partikelfilter problemer og med de km du kører om året er der næppe noget sparet ved diesel. Men en smagssag...
Omkring 200k er der jo rigtig mange muligheder, hvis vi kigger let brugt. Golf, Astra, 3, Focus, Qashqai/Juke, Megane, Civic, Leon, Ceed, I30....
Personligt ville jeg nok hælde mod en Mazda 3 Premium, hvor du får en bil der er godt skruet sammen, med en del udstyr (ved dog ikke om de har billig forsikring).
Ceed ville nok ikke være mit førstevalg, primært pga. der kommer en ny model om lidt. Så hellere I30, har dog været inde og sidde i den og plastikkvaliteten/finish var lidt tarvelig, men det var måske en skrabet version?
Men det er i høj grad en smagssag, så ud og prøv nogle biler....
Ps.
Hvis økonomi er en prioritet kunne du også overveje at købe en ny/næsten ny mikrobil og så skifte når i får større pladsbehov, det vil formentlig være den billigste løsning (trods bilskift), men der er selvfølgelig ringere komfort, plads etc.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
07-08-2012 kl. 17:05
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mitsubishi/lancer/18-di-d-invite-ct-sportback/1052974
Er helt sikker på at der er mere plads, og den holder sig inden for de 200.000kr og har kun kørt 20.000km.
Profil slettet
08-08-2012 kl. 09:36
Mvh C S
www.e-bil.dk
T i
bruger siden
17-06-2006
08-08-2012 kl. 10:07
Lad være med at koncentrere dig ret meget om brændstofforbrug, det ændrer kun marginalt på dine bilomkostninger med de km. i kører (medmindre du køber en 6,6L V8).
Det der er mest interessant økonomisk er værditab og i dit tilfælde måske også forsikring. Så læg fokus her.
Mht. Ceed er det en udmærket bil, har haft problemer med lak/rust, men skulle generelt opføre sig pænt. Jeg ville dog være lidt bekymret for værditabet på den især pga. den nye model, ikke mindst fordi den nye model ser ud til at blive noget af et spring, både på design og "lækkerheds" delen ser den rigtig fin ud, hvilket uden tvivl vil køle interessen for den gamle model (men meget afhænger selvfølgelig også af prissætningen på den nye..
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
08-08-2012 kl. 13:54
Hvad med et kig og en tur i Citroen C4 diesel.....en af de bedst kørende i klassen...
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
08-08-2012 kl. 15:52
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
11-08-2012 kl. 08:39
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
12-08-2012 kl. 12:44
T i
bruger siden
17-06-2006
13-08-2012 kl. 16:11
Det der kan være lidt et problem er at eftersynet kun holder et år (medmindre du kører 30k km om året) nogle mærker kører 30k km/2 år. Hvis du kører i den lave ende af det interval du skrev (20k km/år) kommer du altså til at betale for et "halvt eftersyn" "ekstra" pr. år.
Hvis priserne på den nye er lige på trapperne ville jeg vente, hvis det er en mulighed. Det ville være temmelig bittert hvis den nye blev prissat lavt og man så lige havde købt den gamle model.
Synes i øvrigt også at den demorabat lyder lav (selvom modellen i forvejen er med rabat).
Dette indlæg blev 13-08-2012 16:11 redigeret af dets forfatter.
T i
bruger siden
17-06-2006
13-08-2012 kl. 17:18