Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
05-08-2012 kl. 22:28
Jeg mener at de elbiler der er på markedet nu er decideret ringe! Rækkevidden er alt for kort, de er ALT for dyre, tager alt for lang tid om at lade op, og er generelt ikke specielt brugbare til andet end en enkelt tur til den lokale købmand.
Og hybridbilerne er ikke meget billigere, det er vidst kun Yaris der er nede i pris. Men hvis det er fordi du mener en hybridbil/elbil skåner miljøet, så er det ikke korrekt. Stofferne til batterierne bliver udvundet i miner i det nordlige Canada - dette er en meget beskidt process. Dernæst fragtes stofferne til Japan på store containerskibe, hvor de laves om til batterier - endnu en process der udsætter miljøet for en stor belastning. Og undersøgelser viser endda at det forurener lige så meget at producere batterierne til en hybridbil, som en almindelig benzinsluger udleder i hele dens levetid!!
Og så er økonomien i en hybrid ikke bedre end i en A-klasse benzin'er - tværtimod.
Jeg mener fremtiden er brint-biler - det eneste der kommer ud af udstødningen er vand, og bilerne yder som en "normal" motor.
Så var jeg dig, ville jeg gå efter en ny benzin'er - og er det din første bil skal du regne med at betale kassen i forsikring. Så vælg noget i Corsa/Polo klassen med en fin benzinmotor.
PS: Jeg har kørt i både Nissan Leaf og Peugeot iOn, samt Prius og Yaris Hybrid, og ingen af disse har imponeret mig vitterligt.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Og hybridbilerne er ikke meget billigere, det er vidst kun Yaris der er nede i pris. Men hvis det er fordi du mener en hybridbil/elbil skåner miljøet, så er det ikke korrekt. Stofferne til batterierne bliver udvundet i miner i det nordlige Canada - dette er en meget beskidt process. Dernæst fragtes stofferne til Japan på store containerskibe, hvor de laves om til batterier - endnu en process der udsætter miljøet for en stor belastning. Og undersøgelser viser endda at det forurener lige så meget at producere batterierne til en hybridbil, som en almindelig benzinsluger udleder i hele dens levetid!!
Og så er økonomien i en hybrid ikke bedre end i en A-klasse benzin'er - tværtimod.
Jeg mener fremtiden er brint-biler - det eneste der kommer ud af udstødningen er vand, og bilerne yder som en "normal" motor.
Så var jeg dig, ville jeg gå efter en ny benzin'er - og er det din første bil skal du regne med at betale kassen i forsikring. Så vælg noget i Corsa/Polo klassen med en fin benzinmotor.
PS: Jeg har kørt i både Nissan Leaf og Peugeot iOn, samt Prius og Yaris Hybrid, og ingen af disse har imponeret mig vitterligt.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Andreas Appel
bruger siden
06-02-2010
05-08-2012 kl. 22:57
Hej Viktor
Personligt ville jeg ikke investere i en elbil i dens nuværende form. Den er for ufleksibel pga den korte rækkevidde.
Derudover har jeg svært ved at se et akut behov for elbiler. Udviklingen inden for almindelige biler med forbrændingsmotor har været stor inden for de sidste 10 år, og med lidt omtanke omkring kørslen er det ikke svært at få en ny benzin eller diesel bil til at køre langt på literen
Personligt ville jeg ikke investere i en elbil i dens nuværende form. Den er for ufleksibel pga den korte rækkevidde.
Derudover har jeg svært ved at se et akut behov for elbiler. Udviklingen inden for almindelige biler med forbrændingsmotor har været stor inden for de sidste 10 år, og med lidt omtanke omkring kørslen er det ikke svært at få en ny benzin eller diesel bil til at køre langt på literen
Profil slettet
06-08-2012 kl. 21:57
I Sverige køre der blandt andet Ford Focus som brint model og den er ikke svine dyr.
Profil slettet
06-08-2012 kl. 22:01
Det er old news, kan ikke lige huske hvor jeg så det, mener det var i Motor bladet fra FDM ? for lang tid siden desværre.