Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

04-08-2012 kl. 21:52

Fabia syntes jeg er en af se bedste bud i den prisklasse - bundsolid, masser af plads, og velkørende for sin klasse.

Men vi har et vennepar der har en Fabia fra 09 med samme barnevogn, og de klarer den glimrende når de kører sydpå, eller ned for at handle.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

04-08-2012 kl. 22:04

Enig, Fabia er et rigtig godt bud til den pris/den størrelse.
Hvis det skal være 1,4 16v så gå efter 101hk versionen, den koster stort set det samme som de svagere og har lidt mere magt over det.

Dette indlæg blev 04-08-2012 22:07 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

05-08-2012 kl. 00:54

Sørg for at bagvognen fjedrer ordentligt og ikke larmer: Fabia er kendt for at knirke og blive træt i bøsninger i bagvognen, grundet en lidt uheldig konstruktion, der blev rettet op på i Fabia mk2. Men er disse skiftet, eller den lyder fin, vil jeg ikke have nogle forbehold. En FDM-attest er dog altid en god idé.

Mvh C S
www.e-bil.dk

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

07-08-2012 kl. 09:25

Martin Foster skrev:
Vi har nu prøvet en Fabia 03, men bagagerummet var faktisk smallere end vores Astra Hatchback så vi blev lidt skuffet over det var rimelig besværligt at få vores barnevogn ind i bagagerummet...

Hvis du klapper barnevognen sammen, med kassen ovenpå stellet går den uden problemer ind i en Fabia combi på tværs?

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

07-08-2012 kl. 11:17

Martin Foster skrev:
Ja, men jeg havde håbet at det ikke ville være nødvendigt at tage hjulene af....

Er det i en Fabia Combi?

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

07-08-2012 kl. 17:01

Ja den på billedet er en combi.
Den model jeg ved kan være i en Combi er Emmaljunga Big star.

http://www.emmaljunga.com/index.php?no_rewrite=1&page=555&jamfor%5B%5D=16&jamfor%5B%5D=1&go=OK

Bigstar ser ud til at være størst.
Men den Bigstar jeg har kendskab var nogle år gammel, så ved ikke om modellen er vokset i mellemtiden, den havde ry for at være den største dengang.
Men når man pakkede den sammen og foldede håndgrebet ned langs hjulene kunne den uden problemer være der med hjul. Så ved ikke om du har foldet alt helt sammen?
Der er i øvrigt ca. 96cm mellem hjulkasserne, på fabia, så selv den største model Mondial du linker til burde vel lige kunne være der.

Men hvis du siger den ikke kan være der, så er der jo ikke så meget at sige til det.