Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

03-08-2012 kl. 14:47

Hej Kim
Du har ihvertfald indkredset feltet til nogle meget fornuftige muligheder, Faktisk ville jeg nok komme frem til de samme men med Passat som 5. mulighed. Du må have et rammebeløb og udfra det vælge den bil som opfylder flest af dine ønsker og behov. Jeg går ud fra som en selvfølge at du har været ude og prøvekøre dem alle ? For det er ihvertfald et must og kan sagtens gøre feltet meget mindre. Som firmabil er du også højt hævet over de ellers alm. parametre som brændstoføkonomi og forventet værditab.
Hvis det var mig ville jeg prioritere et automatgear.
Men konkrete kommentarer:
Peugeot: I farven hvid er den fed at se på, og panoramatag er lækkert,men jeg er ellers ikke meget for franske biler.
Opel: Tjae, var fed da den kom, men er efterhånden allemandseje. desuden kedelige motorer.
Ford: Stor og gedigen, men også en rigtig "firmabil" læs: kedelig.
SKoda: Enorm stor, så er det plads du går efter er det vinderen. Desuden er det gedigen VAG teknik og kvalitet.

Af dine forslag ville jeg vælge den med billigste skatteværdi.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

03-08-2012 kl. 15:16

Hej Kim
Det er jo et relativt højt rammebeløb du har, tillykke med det :-)
Det svarer vel til godt kr. 500.000 i listepriser ?
SÅ er der vist penge til en Superb Elegance 170 hk m. DSG
Det ville være mit sikre valg. Der får du alt i udstyr og en fantastisk dieselmotor. Tilvælg panoramatag og elbagklap.
Men til de penge kan du også få en VW Passat med samme motor og aut.gear og næsten samme udstyr . Smag og behag.

Profil slettet

Profil slettet

03-08-2012 kl. 15:39

Skal du bruge pladsen ville jeg gå efter en SuperB, ellers valgte jeg selv Passat'en som privatbil, med ca. samme kandidater.

Jeg gik dog målrettet efter 140 hk, da jeg syntes den spiller bedre samme med DSG, og så tror jeg på at den holder bedre, ud fra tidligere erfaring med VAG-diesel. Desuden er økonomien bedre, og man mangler ikke trækkraft.

Nu kan du vælge stort set alt tænkeligt udstyr til SuperB og Passat, men du kan spare ca. halvdelen på det meste udstyr ved at eftermontere det i DK. Fx. RNS-510 koster ca. 40k med tilbehør, mens du kan slippe med under 20k for RNS-510, bluetooth, DAB-modul m/m.

Og da VAG deler 9/10 dele med hinanden, kan du få meget udstyr til SuperB'en næsten direkte fra en af de andre modeller.

Ellers ville jeg gå efter Insignia - selvom den deler en masse dele med Chevrolet, så er den stadig møg lækker, og den smukkeste i det segment,

Mvh C S
www.e-bil.dk

Thomas Riishøj

Thomas Riishøj
bruger siden
19-04-2006

03-08-2012 kl. 15:55

Hej Kim,
jeg ville vælge Peugeot 508, fordi det er den nyeste og flotteste. Tag den i perlemors
Hvid.

Superb er nok den bedste, men også den kedeligste.

Insignia kører der bare for mange af.

Mondeo er en gammel model og på vej ud.

Thomas

Profil slettet

Profil slettet

03-08-2012 kl. 21:38

Hvorfor ? Arbejder du i Årstiderne ? meget usædvanligt krav i din prisklasse . Men ikke umuligt. Din oprindelige liste opfylder det vel stort set ? Men det er da slut for sjove forslag. Mon ikke du har dit valg ?

Thomas Riishøj

Thomas Riishøj
bruger siden
19-04-2006

04-08-2012 kl. 00:34

Mazda6
Honda accord
Renault laguna
Citroën c5
Passat