Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Johannes Engers Gregersen

bruger siden
06-04-2005

02-08-2012 kl. 13:13

Den store joker er jo nok din alder/anciennitet ved forsikring. Selvom du vælger ren ansvar, bliver det dyrt.

Derudover ville jeg nok overveje det to gange, inden jeg to ud på en lang køretur i Europa i en ældre bil uden AC (men det er måske fordi jeg er brudt sammen i en Nevada-ørkenen med en rådden køler på en gammel Chrysler -- efter at have kørt to dage i 35-40 grader uden A/C, men med plyssæder).

Jeg tror i øvrigt ikke, at det kan svare sig at importere så billige biler, fordi udgiften til prøveplader/autotransport jo er den samme, om det er en bil til 1000 € eller 30000 €, man henter i Tyskland.

Dette indlæg blev 03-08-2012 09:14 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

bruger siden
06-04-2005

02-08-2012 kl. 13:15

Mit eget bud ville være noget i denne stil:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mazda/323f/15-glx/1271303

Profil slettet

Profil slettet

02-08-2012 kl. 13:19

Jeg ville gå langt udenom en bil til 10k - faldgruberne er simpelthen for store, og er man ikke bilkyndig, ville jeg gå efter en lille ny bil istedet.

Gå efter en af mikrobilerne, fx Aygo der kan finansieres billigere ved forhandleren, end gennem bankerne. Med en serviceaftale oveni, så kommer der ingen uforudsete udgifter de næste mange år, ingen dyr forsikring, bedre økonomi og meget andet.

Skal det absolut være brugt, så gå efter noget Corolla E10, Starlet, Golf 2 osv. Men den generelle stand tæller mere end mærket, så gå bilen grundigt igennem fra top til tå.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Dette indlæg blev 02-08-2012 13:20 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

06-08-2012 kl. 10:53

Jeg ville gå efter den Corolla E10 - dog som st. Car og en uden så meget rust. Mere stabil bil til pengene er svær at finde, men nu handler det jo om den generelle stand på den enkelte bil.

Gå udenom biler til CVR, den kan du ikke købe medmindre du har et CVR-nummer.

Men uanset hvad: Så få en kyndig til at gå bilen igennem, da en bil til den pris er meget slidt, og der vil komme reperationer inden for kort tid.

Mvh C S
www.e-bil.dk

bruger siden
06-04-2005

07-08-2012 kl. 18:09

Du kunne også kigge ved http://www.nysynet.dk/bts.htm - jeg har indtryk af, at det er en hæderlig mand, selvom han sælger biler tæt på sidste holdbarhedsdato.

Profil slettet

Profil slettet

07-08-2012 kl. 18:53

Den Vento blev for 5 år siden synet med næsten 290.000 på tælleren, men jeg mener at Golf 3/Vento nulstiller sig ved 400k.

http://selvbetjening.trafikstyrelsen.dk/Sider/resultater.aspx?Reg=Hf29108

Polo'en ser fin ud, men slå stelnummeret op og se det reelle km-tal. De gamle Mercere kan blive et dyrt bekendtskab, mens Polo'en er nem og billig i dele.

Dog skal i bruge den jævnligt, da den ikke har godt af at stå stille.

Mvh C S
www.e-bil.dk