Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

01-08-2012 kl. 18:50

Du skal nok regne med forsikringen kommer til at lyde på omkring 15k.

Men om du skal vælge ny eller brugt bil - tjaa, det er nogle fornuftige bud du har fundet dig, specielt Corsa og i20. Sidstnævnte ville jeg nok gå efter, da den byder på mere udstyr end den helt skrabede/motorsvage Corsa. Fiat'en ville jeg gå udenom - selvom den du har fundet er fra 05, så er det en oldgammel konstruktion fra 90'erne.

Men med de brugte du har fundet dig ville jeg nok vælge en af dem - her får du nemlig en "rigtig" bil, og en bil med en del mere komfort end mikrobilerne. Og som du selv nævner - så får du meget forsikring for det en brugt bil er billigere, men stadigvæk meget mere bil for pengene. Fx vil en Aygo med udstyr på gaden nemt koste over 100k.

Så med brugtbiler i den klasse ville jeg vælge en af dem - godt nok er forsikringen dyrere, men du få så en bedre bil. Og tilmed en driftssikker en.

Omvendt kan det så argumenteres for, at det er godt at kende sine udgifter til bil som ung. En Aygo kan finanseres billiger ved forhandleren, end i banken, og du får en fast pris pr. måned - evt. med en serviceaftale, så du heller ikke skal tænke på at betale for dette årligt. Og en ny bil er der garanti på, så du slipper for at skifte dyre sliddele de første mange år.

Men det er helt op til dig, hvad du søger: Bil med god komfort, eller en mindre bil og 110% økonomisk sikkerhed.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Henrik Boldt

Henrik Boldt
bruger siden
15-01-2006

27-08-2012 kl. 22:00

Hej Thomas. Vi har selv en i20 Comfort i husstanden, og som diesel. Den r vi super glade for, god plads god bil og vores har 5 års garanti. Har dog prøvet den 1,25 liter benzin og den er fin. Kan kun anbefale i20 fremfor de andre.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg