Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
01-08-2012 kl. 10:55
Personligt ville jeg gå efter den Fiesta eller Ibiza - her får i en nyere bil med meget færre km, har taget den største afskrivning, og er mere moderne end de to gamle. Ibiza bygger desuden på Polo/Fabia.
Den gamle A3/Golf V bygger på samme platform, men Golf V er ikke kendt for at være specielt modstandsdygtig overfor rust. Mange har fået lavet undervogn, døre, bagklappen m/m, da disse simpelthen er voldsomt angrebet af rust.
Her er Audi'en bedre beskyttet, men her får I så en ældre bil for samme penge som VW'ern,
Så jeg ville gå efter de to nyeste - der vil være færre sliddele, bilen har kørt færre km og får nyere bil for de samme penge.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Andreas Appel
bruger siden
06-02-2010
01-08-2012 kl. 11:25
Så det er nok et spørgsmål om temperement.
Er i til en nyere bil som er en klasse mindre, og som vil have lavere driftomkostninger, afgifter og forsikring.
Eller vil i have en ældre bil, som er lidt mere rummelig, men mere slidt hvilket kan koste i værkstedsregninger.
Personligt vil jeg gå efter den nyeste.
Dette indlæg blev 01-08-2012 11:25 redigeret af dets forfatter.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
01-08-2012 kl. 16:42
Hvis jeg sammenligner svigermors 207'er årgang ´07 med min Carisma årgang '03, vil jeg mene at de har ca. de samme brugsspor, til trods for at min er 4 år ældre og har gået dobbelt så langt.
Og nu vi er ved det, så synes jeg da ikke at Peugeot 307 er en så gammel bil igen, og den har da massive problemer med elektronikken.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
01-08-2012 kl. 18:06
307'eren giver stadig mange problemer. Det eneste de rettede op på, var årsagen til at de gik op i flammer, men alt andet de fejler fejler de stadig.
Min mor og stedfar købte en sprit ny 306 stc. årgang '01 (mener jeg). Inden de havde rundet 120.000km, havde jeg skiftet kobling, tændspolemodul og stelkabel (tykt kabel var brændt over). Det er bare ikke godt nok. Og det du siger med sædevarmen kender jeg godt nok ikke noget til, men hvis det er rigtigt at det går i stykker fordi man sætter knæet i sædet, så er det jo dårlig kvalitet og/eller ikke særlig gennemtænkt. Det er jo noget man automatisk gør når man f.eks. skal rode ved håndbremsen.
Men jeg siger ikke at alt fransk er dårligt, jeg har altid bøjet mig for deres evne til at holde rusten væk, hvilket er rigtig godt, da jeg hader at skifte bremserør :P.. Og nu ligger der en Renaultkværn i min Carisma, som kører aldeles fremragende, til trods for at jeg var noget skeptisk. Men fejlstatistikker lyver altså ikke, og franske og italienske har domineret bunden ret betydeligt.