Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
29-07-2012 kl. 22:09
Helt klart benzin med så få km.
Picasso byder på en mere MPV-agtig fornemmelse, mens 307 er en luftig stationcar. Jeg ville personligt nok vælge 307'ern - jeg syntes den føles lidt mere som en bil, da jeg ikke er den store fan af instrumenteringen i Picasso'en, samt den fastplacerede airbag i den.
Men ud og prøv begge biler på en lang tur - så finder i ud af hvad der passer bedst til jeres behov. For kvalitetsmæssigt ligger de meget op ad hinanden.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Picasso byder på en mere MPV-agtig fornemmelse, mens 307 er en luftig stationcar. Jeg ville personligt nok vælge 307'ern - jeg syntes den føles lidt mere som en bil, da jeg ikke er den store fan af instrumenteringen i Picasso'en, samt den fastplacerede airbag i den.
Men ud og prøv begge biler på en lang tur - så finder i ud af hvad der passer bedst til jeres behov. For kvalitetsmæssigt ligger de meget op ad hinanden.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
29-07-2012 kl. 23:19
For med få km i en diesel vil betyde at dieselmotoren soder til - dette betyder MEGET dyre reperationer.
Har man en dieselmotor skal den helst køre lange ture HVER gang for at undgå dette. Ligeledes kører en diesel først langt på literen når den er driftsvarm. Og den er meget længere om at blive driftsvarm end en benzin'er. Så med få km vil der egentlig ikke være en forskel i km/l.
Så at en dieselmotor holder bedre end en benzin'er er kun rigtigt, hvis man har det rigtige kørselsmønster til en diesel. Kører man få km og korte ture holder benzinmotoren bedst.
Dernæst er det dumt at kigge på hvad en bil koster at fylde op, og hvad den kører på literen med få km. Om bilen kører 18 eller 15 med 15.000 km om året vil være en næsten umærkbar besparelse.
Og så skal der tages højde for at en diesel er dyrere i indkøb, dyrere i dele, dyrere at lave når den går i stykker, og dyrere i afgift. Og med de afgiftsomlægninger staten planlægger, bliver det særdeles ugunstigt at køre dieselbil med få km om året, da dieselprisen og afgifter vil stige.
Til dit andet spørgsmål: Hvor langt kan bilen køre? Jeg regner med du mener bilens levetid, og det er et spørgsmål om vedligeholdelse. Passer du dine bil med service, rustbeskyttelse og skifter sliddele, så vil de nemt kunne holde 15 år - MEN: Alt kan ødelægges hurtigt, hvis det ikke passes ordentligt.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Har man en dieselmotor skal den helst køre lange ture HVER gang for at undgå dette. Ligeledes kører en diesel først langt på literen når den er driftsvarm. Og den er meget længere om at blive driftsvarm end en benzin'er. Så med få km vil der egentlig ikke være en forskel i km/l.
Så at en dieselmotor holder bedre end en benzin'er er kun rigtigt, hvis man har det rigtige kørselsmønster til en diesel. Kører man få km og korte ture holder benzinmotoren bedst.
Dernæst er det dumt at kigge på hvad en bil koster at fylde op, og hvad den kører på literen med få km. Om bilen kører 18 eller 15 med 15.000 km om året vil være en næsten umærkbar besparelse.
Og så skal der tages højde for at en diesel er dyrere i indkøb, dyrere i dele, dyrere at lave når den går i stykker, og dyrere i afgift. Og med de afgiftsomlægninger staten planlægger, bliver det særdeles ugunstigt at køre dieselbil med få km om året, da dieselprisen og afgifter vil stige.
Til dit andet spørgsmål: Hvor langt kan bilen køre? Jeg regner med du mener bilens levetid, og det er et spørgsmål om vedligeholdelse. Passer du dine bil med service, rustbeskyttelse og skifter sliddele, så vil de nemt kunne holde 15 år - MEN: Alt kan ødelægges hurtigt, hvis det ikke passes ordentligt.
Mvh C S
www.e-bil.dk