Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Jan Aage Dela Hansen
bruger siden
06-01-2007
17-07-2012 kl. 23:51
Jeg har haft en Skoda Fabia Combi 1,4 Tdi i 2005 fra ny til den næsten var 4 år gammel i 2008 og havde kørt 126.000 km. Jeg havde ingen udgifter udover service. Jeg købte et sæt vinterdæk og de originale sommerhjul og vinterdækkene holdte hele tiden ud.
Jeg gav 210.000 kr for bilen og solgte for kr. 99.000. Ud fra km tallet var det et fornuftigt tab og jeg kendte mine omkostninger.
Nu har jeg en VW Golf købt i 2008. Vi har den stadig og har kørt 149.000 km uden andet end service hver 30.000 km. Den har ikke engang fået skiftet bremser, da der er meget motorvejskørsel.
Vi forventer at beholde den, selvom der måske kommer lidt omkostninger på den. Men det får vi at se.
Altså der kan være noget om snakken at man kan være heldig de først 4 år.
Jeg gav 210.000 kr for bilen og solgte for kr. 99.000. Ud fra km tallet var det et fornuftigt tab og jeg kendte mine omkostninger.
Nu har jeg en VW Golf købt i 2008. Vi har den stadig og har kørt 149.000 km uden andet end service hver 30.000 km. Den har ikke engang fået skiftet bremser, da der er meget motorvejskørsel.
Vi forventer at beholde den, selvom der måske kommer lidt omkostninger på den. Men det får vi at se.
Altså der kan være noget om snakken at man kan være heldig de først 4 år.
Anders Hedegaard
bruger siden
07-05-2007
18-07-2012 kl. 10:39
Martin Petri Bagger skrev:
Hej
Jeg havde egentlig bestemt mig for at købe en helt ny bil (Skoda Fabia Combi), men er nu begyndt at overveje muligheden for en mindre brugt eller demo.
Spørgsmålet er så:
- hvor mange km skal jeg acceptere at bilens tidligere ejer har kørt?
- jeg har hørt at man umiddelbart kan forvente at en bil køre de første 100.000 km uden de store reperationsudgifter, men er det et rygte med hold i?
- skal jeg købe hos autoriseret forhandler?
Det er vigtig at der ikke kommer de store uforudsete udgifter til reperationer og lignende. Det er faktisk grunden til at vi overhovedet overvejer at købe ny... vi er trætte af at være på værksted i tide og utide. Samtidig er vores økonomi lidt stram de næste fire 4 år, og derfor skal vi helst kende vores udgifter (dvs. ingen prudselige overraskelser).
Er der andre gode råd?
Vi havde tænkt os en bil ala skoda fabia combi da den er i et overkommeligt prisleje, men samtidig har en god størrelse (mindre std.car) og økonomi. Er der andre biler man kunne overveje?
Håber I kan hjælpe os lidt, da vi ikke rigtig ved noget om biler :-/
Vh.
Martin
Hej Martin,
Jeg har selv gået i samme overvejelser, hvor jeg endte med en Kia C'eed diesel stationcar. Den er lidt mere rummelig end Skoda Fabia, og jeg fik en rigtig god pris på en let brugt, og den har klart levet op til krav og forventninger.
Men skulle jeg have tænkt mere i økonomi og kunne undvære de sidste par centimeters plads på bagsæde og i bagagerum, så havde jeg valgt Fabia. Uden tvivl et af de mest fornuftige køb og den mest rummelige i den klasse! Hvis du ikke har alt for travlt kan du med fordel gå efter at finde en let brugt, måske 2011'er, fra en privat sælger - der er gode priser at hente, hvis man er tålmodig - og hurtig når den kommer til salg. Vigtigt at den er passet perfekt med servicebog osv. Ville personligt gå efter 1,2 TSI, medmindre den stod på tung pendling.
Held og lykke med det:-)
Mvh Anders