Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
06-07-2012 kl. 17:16
Der er mange muligheder i den prisklasse - og da det er jeres første bil, vil forsikringen være den største post på budgettet! I kan evt. smide pengene i udbetaling på en af de små mikrobiler, Spark, Aygo, Picanto osv., og få en meget billig forsikring herigennem. Med så få km om året er en benzinmotor selvsagt.
Kigger I på en brugt, som vil betyde en højere forsikring, ville jeg gå efter noget Suzuki Swift eller Hyundai Getz - meget fornuftigt prissatte biler, der er bund solide.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Kigger I på en brugt, som vil betyde en højere forsikring, ville jeg gå efter noget Suzuki Swift eller Hyundai Getz - meget fornuftigt prissatte biler, der er bund solide.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
06-07-2012 kl. 20:41
Civic er skam også en lækker bil, og et lidt overset bud :-) Brugtpriserne er rimelige, og den er ikke det mest ophidsende at køre eller se på, men den er ligeledes ultra stabil og ses sjældent på værkstedet - dog er rust hård ved den! Men fx Swift kan fås et par år nyere, til samme pris :-)
Mvh C S
www.e-bil.dk
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
07-07-2012 kl. 17:07
Jeg hælder også mest til den Corolla - deler meget teknik med den gamle E10'er, og er nærmest uopslidelig. Og så er det den sidste "rigtige" Corolla, inden de blev større, dyrere og kvaliteten faldt mærkbart :-)
Mvh C S
www.e-bil.dk
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
09-07-2012 kl. 15:18
Jonas A skrev:
Jeg siger mange tak for jeres meget brugbare svar :-)
Selvom jeg personligt hælder mest til Civic, må jeg nok lade fornuften sejre og tage en tur i den Corolla. Mht til km og pris, virker den også som det bedste valg.
Hvordan er prisen på reservedele til sådan en Toyota? Og er der ting som jeg skal være specielt opmærksom på vedrørende den faceliftede model? :-)
Mvh.
Ikke andet end rust på en Corolla - som sagt bygger den på E10'ern, og dette er nok den mest driftssikre bil i verden! Så det skulle kun være hvis der er noget elektrisk der ikke virker, som fx en radio, elrude osv. Men sørg for at væsentlige sliddele er skiftet - de går også til på en Corolla ;-)
Mht reservedele kan du finde de fleste ved en hugger til næsten ingen penge, og bremsedele, udstødning osv. koster heller ikke en formue fra nye af.
Mvh C S
www.e-bil.dk