Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

06-07-2012 kl. 17:13

Forsikringstilbuddet lyder som sådan fint nok, og du vil optjene ancinnitet som ved en "almindelig" forsikring. Og 6800 inkl. kasko lyder overordentligt fint - det vil en 18 med nyerhvervet kørekort jo også skulle af med :-)

Og Kia'en er en fin lille bil - og hvis dit kørselsbehov er til en diesel, så er det nogle fine maskiner. Dog syntes jeg benzin'erne er ret sløve hvis man skal pendle længere ture.

Så jeg ville være helt tryg ved en Kia med den forsikring :-)

Mvh C S
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

06-07-2012 kl. 17:35

Kasko eller ej - det er lidt en gråzone med hvor meget man mener man tør "miste" hvis uheldet nu skulle være ude.

Men jeg vil uden tvivl tro at en forsikring på en Avensis vil beløbe sig på mindst 15-20k om året uden kasko. Så det er en stor post.

Dernæst skal du også gøre op med dig selv om hvor længe du vil beholde bilen - 3-6-9-12 år, eller til den dør? Der er selvfølgelig stor afskrivning på en ny bil, så måske du skulle finde en Rio som demomodel?

Der kan jo komme reperationer på en ældre bil, selv en Avensis, så det skal du også have med i regnestykket.

Men personligt havde jeg nok hoppet på en ny/demo Rio - billigere forsikring, billigere ejerafgift, mere lækker, mere sikker, og så har du i de første år fabriksgarantien, hvis noget skulle gå galt med den.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

06-07-2012 kl. 17:49

Uden at kunne gøre mig klog omkring 7 års garantien, så ved jeg at der er mange retningslinjer der skal overholdes, før den rent faktisk er i effekt i så mange år. Så læs retningslinjerne GRUNDIGT, så du ikke står med håret i postkassen når den tid kommer..

Mvh C S
www.e-bil.dk

Niels Kristian Larsen

Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011

07-07-2012 kl. 00:00

Du kunne også kigge på en Hyundai - godt nok "kun" 5 års garanti mod Kias 7 - men hos Kia skal bilen serviceres , hvor du har købt den, hos Hyundai kan du også bruge andre forhandlere.
Jeg har ikke sat mig så meget ind i det, men mener at Hyundais garanti er uden kilometerbegrænsning.

Profil slettet

Profil slettet

07-07-2012 kl. 08:21

@ Niels

Hyundais garanti er uden kilometerbegrænsning :-)

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

10-07-2012 kl. 21:14

En fabriksgaranti dækker så længe bilen er korrekt serviceret af et værksted, uanset om det er KIA eller Jens-Ole nede på hjørnet der har lavet det, så længe det er sket efter forskrifterne. Så på det punkt er det ligegyldigt om man vælger KIA eller Hyundai.

Du skal nok regne med at det er indbo og evt. en ulykkesforsikring de mener. Men lige umiddelbart lyder det som en rigtig god deal de har lavet. 5000kr i selvrisiko er altså ikke ret meget. Der har vist været nogle af disse forhandler "tilbud" hvor selvrisikoen har været helt op til 17.000kr.

Lars Mortensen

Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005

11-07-2012 kl. 12:02

Christian Hansen skrev:
Hej igen,

Jeg nyder fortsat at kigge og læse rundt omkring. En ting jeg er kommet lidt i tvivl om er når jeg læser under Kia's forsikring, hvor der står følgende:

"Mulighed for at optjene elitestatus efter 3 år fra nystart, ved indtegning af flere forsikringer indenfor 12 måneder fra ikraftdato."

Jeg er lidt i tvivl om hvordan denne sætning skal forstås. Er der nogen der kan forklare mig det? Jeg håber ikke det er for dumt et spørgsmål...

På forhånd tak.

Reference:http://www.kiamotors.dk/KIA-koeb/Kia-Forsikring/

Det er vel et spørgsmål om, at du hurtigere når elitebilist-status (= laveste præmie), hvis du tegner flere forsikringer i samme selskab. De fleste forsikringsselskaber yder rabatter, hvis du samler flere forsikringer hos dem.