Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
04-07-2012 kl. 22:59
Jeg har selv en Passat af seneste aftapning, dog ikke st. car, og jeg er virkelig godt tilfreds! Men skal den bruges som familie-container, ville jeg nok vælge en Octavia st. car istedet. Kæmpe bagagerum, og så syntes jeg den virker bedre indrettet til børn bagi.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
04-07-2012 kl. 23:06
En SuperB kan helt klart anbefales - det er en fantastisk flyder, med god plads til alle. Hvad er kørselsbehover pr. år? Er det til en benzin'er, ville jeg klart gå efter en 1,8 TSI'er, da det er den motor i motorprogrammet der passer bilen bedst. Den gør det simpelthen kanon!
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
04-07-2012 kl. 23:14
Nu er 1,8'er en motor med turbo, så den føles mere en hurtig. Den har momentet som en diesel, og er hurtigere end 2,0'ern. Så prøv en tur, og du vil blive overrasket over hvor hurtig den kan flytte den store bil!
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
04-07-2012 kl. 23:25
Og det er ret kortsigtet at se hvad det koster at fylde bilen op - på sigt vil dieselprisen og benzinprisen blive udlignet, så noget af fordelen bliver fjernet ved at køre diesel - og så vil benzinmodellerne sikkert stige i pris igen. Hertil kommer en højere indkøbspris på en diesel, dyrere reperationer og faren for tilsodning ved småture. Det kan nemt rende op i 50k hvis den soder til. Så lav regnestykket ved jeres daglige forbrug - en dieselbil og benzinbil vil køre lige så langt på literen ved den tur, men en benzin'er har ikke så hårdt ved turen. Husk på at olien først er varm i en diesel efter 25-30 km, og først der kører den langt på literen.
Mvh C S
www.e-bil.dk
T i
bruger siden
17-06-2006
04-07-2012 kl. 23:34
Du kunne også overveje en Ford Mondeo med et par år på bagen. Der er stort udvalg, masser af plads, mange med en del udstyr og værditabet de første år er højt, så du får meget bil for pengene når du køber en let brugt,
Profil slettet
05-07-2012 kl. 14:05
Jesper Eriksen skrev:
Hej Dennis,
hvis I allerede er trætte af reperationer, så vil I nok ikke nyde de næste 5 år med den gamle Passat.
Jeg ville gå efter en brugt Passat til omkring de 200.000,- kr. En ny Passat er på nogle måder bedre - specielt forbrugsmæssigt - men grundet aggressive priser til erhvervsmarkedet ville jeg ikke turde købe en ny bil til 350.000 kr. - uanset mærke. De taber simpelthen for meget i værdi.
Diesel egner sig ikke til Jeres kørselsbehov, men en 2,0 FSI kunne være et bud. Eller måske en Octavia med 1,8 TFSI.
Så hellere kigge efter Octavia'en, af de to du opstiller - den er mere forskånet for de massive rustproblemer der er på flere VW'er - især 3c og Touran.
Teknisk skulle FSI-maskinerne også være ret driftssikre, bare sørg for at alle service er oveholdt, og alle væsentlige sliddele er skiftet. Er de ikke det, kan i nemt stå med en masse dyre vedligeholdelsesdele der skal skiftes, og så forsvinder pointen i at skifte bil...
Ellers kan i se på en fabriksny Octavia med TSI motor - selv den helt lille 1,2 TSi kan flytte det store skrummel forholdsvis hurtigt - og meget hurtigere end jeres gamle Passat.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
05-07-2012 kl. 14:11
Mvh C S
www.e-bil.dk
T i
bruger siden
17-06-2006
05-07-2012 kl. 18:28
Det lyder som om økonomien har nogen betydning og så forstår jeg ikke helt dine valg
For det første, når du skriver at det "kun" er bil nummer to, hvorfor så ikke overveje noget lidt mindre? Det ville gøre det meget billigere.
For det andet så springer du nu direkte mellem "gammel spand" og spritny Passat! Hvad skete der med en let brugt, hvor værditabet ville være noget mindre og teknikken/sikkerhed stadig ville være fin?
Derudover forstår jeg ikke hvorfor du nærmest har låst dig fast på Passat. Det er da en ok bil, men der er mange andre gode biler, eksempelvis Ford Mondeo og Honda Accord som især som let brugte er et godt køb. Du skriver at du ikke ville være tryg ved en Mondeo, hvilket jeg heller ikke forstår. Mondeoen er ikke fejlfri, men Passat har da mildest talt også haft sine problemer.
Hvis man kunne "nøjes" med noget lidt mindre kunne eksempelvis Golf, Focus, Astra være fine bud.
Under alle omstændigheder er det jo dit valg, men jeg ville ikke vælge hverken ny Passat eller 14 år gammel Passat, hvis økonomi og sikkerhed havde betydning.
Dette indlæg blev 06-07-2012 09:55 redigeret af dets forfatter.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
06-07-2012 kl. 05:47
Hvis det absolut skal være en Passat, så er der ikke mindre end 33 stk under 100.000kr at vælge i mellem her på BB allesammen fra efter 2002.
Hvis det koster ca 15.000 at oprette et billån, vil jeg også se mig om efter et andet pengeinstitut.
Hilsen Lars
Profil slettet
08-07-2012 kl. 19:18
jeg kan godt anbefale vw passat næstnyeste model 1,9 tdi 105 hk hvis du har et stort kørselsbehov, jeg vil advare dig om 2,0 tdi modellen.den kan give store problemer på pengepungen hvilket 1,9 tdi modellen ikke gør.
Held & lykke
Profil slettet
08-07-2012 kl. 21:00
kenn christoffersen skrev:
hej dennis.
jeg kan godt anbefale vw passat næstnyeste model 1,9 tdi 105 hk hvis du har et stort kørselsbehov, jeg vil advare dig om 2,0 tdi modellen.den kan give store problemer på pengepungen hvilket 1,9 tdi modellen ikke gør.
Held & lykke
1,9 er nu heller ikke helt fejlfri - men meget mere driftssikker end 2,0
Mvh C S
www.e-bil.dk