Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
21-06-2012 kl. 20:12
Den nye 1.5 Diesel motor bør du læse lidt mere om, så er du ikke i tvivl længere.
Den er langt langt bedre end den gamle 1.6
mvh
Mads Andersen - www.e-bil.dk
Dette indlæg blev 21-06-2012 20:12 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
21-06-2012 kl. 20:38
Det er 1.6 som er den nye Diesel....Sorry.
Profil slettet
21-06-2012 kl. 20:45
Den fås også som kun 110 Hk ifølge deres hjemmside, men jeg kan ikke lige se den på bestillingslisten over Diesel motorer.????
Profil slettet
21-06-2012 kl. 20:47
Christian Brandt skrev:
Jeg tror bestemt heller ikke på de 22.7 - men synes det virker som en solid bil. Og det at den er opgjort til det andet gør den i det mindste billigere i årlig afgift.
Mads Andersen - Hvor kan man læse mere om den 1.5 ? Jeg synes snart jeg har søgt nettet igennem.
http://www.renault.dk/brochurer/att00200958/B-Scenic-JR95-Ph2-DK-BD2.pdf
Profil slettet
21-06-2012 kl. 21:29
Med så få km vil den prismæssige besparelse ved en bil der kører 24 eller 22 være umærkelig. Og består mønstret kun af småture, så kan du trække 10 fra de opgivne km/l...
Mvh C S
www.e-bil.dk
Dette indlæg blev 21-06-2012 21:30 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
23-06-2012 kl. 11:48
Da Renault forfølger sin nedskæringer politik, den helt nye Energy dCi 130 motor - verdens mest kraftfulde 1,6-liters diesel, er nu tilgængelig for køreprøverEnergy dCi 130 motor er baseret på et effektivt design, byder 'firkantet' arkitektur stammer fra Renault erfaring i F1, samt en hidtil uset high-tech-pakken (mere end 30 patenter) til denne størrelse motor.En nøje udviklet Stop & Start-system kombineret med deceleration / regenerativ bremsningCold-loop, lavtryks-recirkulation af udstødningsgas (EGR). Renault er den første producent til at indføre denne teknologi i EuropaThermal Management teknologiVariabel oliepumpeVariabel hvirvel teknologiEn multi-injektion system designet til at optimere partikelfilter regenereringHelt ny Renault Energy dCi 130 motor er udviklet i overensstemmelse med Renault ønske om at gøre innovation til rådighed for så mange bilister som muligt. Succes kombinerer imponerende præstationer med rekord lavt brændstofforbrug og CO 2-udledning.Denne helt nye 1,6-liters motor leverer maksimal effekt af 130hk og generøse drejningsmoment på 320 nm.Med brændstofforbrug på 64,2 mpg og 115g/km CO 2-udslip, bliver Scenic og Grand Scenic markedets mest brændstofeffektive MPV'er. Trods deres exceptionelle præstationer legitimationsoplysninger, de også kvalificere sig til Renault øko ² signatur.Takket være sin timing chain og vedligeholdelsesfrit partikelfilter, Energy dCi 130 garanterer upåklagelig driftssikkerhed.Særlig opmærksomhed er blevet betalt til motorens akustiske præstation. I Scenic, er dens akustik af en kvalitet i forbindelse med D-segment køretøjer.Denne nye motor overskud væsentligt fra det faktum, at den blev udviklet inden for rammerne af alliancen og kombinerer:Renaults ekspertise i avanceret dieselmotor teknologiDe mest strenge produktionsteknikkerEnergy dCi 130 er produceret i Frankrig på mærkets Cleon anlæg, som har specialiseret sig i produktion af koncernens avancerede dieselmotorerEnergy dCi 130 motor passer perfekt sammen med Renault drivaggregatet strategi. Takket være Energy familien af forbrændingsmotorer og dens line-up af elbiler, vil Renault kraftig nedskæring af brændstofforbrug og CO2-emissionerne fra køretøjer. Takket være disse nyskabelser, burde Renault europæiske sortiment kommer ned fra 135g/km i dag til mindre end 120 g fra 2013 og til mindre end 100g/km inden 2016
Den første motor skal vises i Energi familien er dCi 130, som gradvist vil træde i stedet for 1,9 dCi 130 (F9Q), i første omgang i de naturskønne og Grand Scenic intervaller, og derefter på tværs af hele Mégane familien.
Den 1,6-liters Energy dCi 130 er verdens mest kraftfulde motor af sin størrelse, og derfor naturligt best-in-class. Maksimal effekt er 130hk, mens det maksimale drejningsmoment er en generøs 320 nm ved 1.750 rpm, omkring 80 procent af, der er tilgængelig fra 1.500 omdrejninger. For at kunne levere ægte køreglæde i alle situationer, den nytilkomne kan prale af imponerende ydelse og reaktion værdig til større kapacitet kraftværker.
På samme tid, er dens combined-cycle brændstofforbrug (NEDC) 20 procent bedre end 1,9 dCi 130 motor, det erstatter, mens CO 2-udledningen er skåret ned med 30g/km. Med Renault Energy dCi 130 under motorhjelmen, vil Scenic og Grand Scenic er blevet markedets mest nøjsomme MPV'er, med CO 2-emissioner 115g/km og brændstofforbrug
64,2 mpg, der udvider deres potentiale sortiment på en fuld tank med 187 miles. De har også kvalificerer sig til Renault øko ² signatur, er kriterierne for som er blevet intensiveret for nylig.
I overensstemmelse med sin tradition for innovation, var Renault målsætning om at bringe sine kunder en kerne-range motor, der varigt leverede den bedste niveau CO 2-emissioner og bræn
Profil slettet
23-06-2012 kl. 11:50
Den første motor skal vises i Energi familien er dCi 130, som gradvist vil træde i stedet for 1,9 dCi 130 (F9Q), i første omgang i de naturskønne og Grand Scenic intervaller, og derefter på tværs af hele Mégane familien.
Den 1,6-liters Energy dCi 130 er verdens mest kraftfulde motor af sin størrelse, og derfor naturligt best-in-class. Maksimal effekt er 130hk, mens det maksimale drejningsmoment er en generøs 320 nm ved 1.750 rpm, omkring 80 procent af, der er tilgængelig fra 1.500 omdrejninger. For at kunne levere ægte køreglæde i alle situationer, den nytilkomne kan prale af imponerende ydelse og reaktion værdig til større kapacitet kraftværker.
På samme tid, er dens combined-cycle brændstofforbrug (NEDC) 20 procent bedre end 1,9 dCi 130 motor, det erstatter, mens CO 2-udledningen er skåret ned med 30g/km. Med Renault Energy dCi 130 under motorhjelmen, vil Scenic og Grand Scenic er blevet markedets mest nøjsomme MPV'er, med CO 2-emissioner 115g/km og brændstofforbrug
64,2 mpg, der udvider deres potentiale sortiment på en fuld tank med 187 miles. De har også kvalificerer sig til Renault øko ² signatur, er kriterierne for som er blevet intensiveret for nylig.
I overensstemmelse med sin tradition for innovation, var Renault målsætning om at bringe sine kunder en kerne-range motor, der varigt leverede den bedste niveau CO 2-emissioner og brændstofforbrug uden at forringe køreglæden.
Det er denne udfordring, at Renault motor specialister steg i 2006, da de begyndte at designe denne helt nye motor. Arbejde ud fra et rent ark papir, det overordnede mål var at producere en enkel, effektiv motor med innovation bygget ind i sin genetiske make-up. Denne beslutning betød, at ingeniør-holdet var i stand til at indarbejde en række avancerede teknologier fra starten at sikre en høj standard af pålidelighed. Det er også muligt brændstofforbrug og CO 2-emission at blive skåret betydeligt. For første gang på dette niveau, indeholder denne motor seks sådanne CO 2-teknologier, og så Renault registrere ikke færre end 30 patenter.
Denne nye blok dermed markerer begyndelsen på en ny fase i Renaults motor nedskæringer politik. Nogle 75 procent af de 264 komponenter, der er gået ind i Energy dCi 130 s er nye, mens de fleste af de øvrige 25 procent kommer fra 2,0 dCi motor (M9R), som er bredt anerkendt for sin kvalitet og pålidelighed.
Eric Blanchard (Energi dCi 130 projektleder): "Udvikling af en ny motor betød, at vi var i stand til at drage fordel af den nyeste teknologiske udvikling og har også en helt frie tøjler med hensyn til at designe".
Energy dCi 130 er også frugten af samarbejdet mellem motor specialister, der arbejder ud af Reuil og Viry-Chatillon
Takket være de privilegerede bånd, de har med Renault Sport F1, motoren specialister, der arbejder ud af Rueil i Frankrig var i stand til at udnytte den ekspertise, Viry-Chatillon, også i Frankrig, at overføre et bestemt antal teknologier, der udvikles og fin- indstillet af deres F1 kolleger til en verden af produktionen biler.
Denne teknologioverførsel blev lettet af Philippe Coblence, tegnestuen manager for R9M projektet. Philippe tidligere har haft samme position i Viry-Chatillon, hvor han arbejdede på Formel 1-motorer i begyndelsen af det sidste årti. Tre områder, hvor F1 tænkning blev anvendt til den nye Renault Energy dCi 130 motor er:
En 'firkantet' arkitektur
Energy dCi 130 motor har set Renault innovere med valget af en såkaldt 'torv' arkitektur. Konfigurationen af en motor siges at være firkantet, når stempelslaget svarer til diameteren af cylinderen (boringen), en indretning, som tillader stor diameter ventiler kan rummes i cylindertopstykket for en mere effektiv fyldning af forbrændingskamre. Hvilket igen fremmer ydeevne. Konceptet er velkendt i F1, hvor søgen efter præstation er så vigtigt, men det er stadig sjældent benyttes til produktion diesel engines.3
Tvæ
Profil slettet
23-06-2012 kl. 11:51
En 'firkantet' arkitektur
Energy dCi 130 motor har set Renault innovere med valget af en såkaldt 'torv' arkitektur. Konfigurationen af en motor siges at være firkantet, når stempelslaget svarer til diameteren af cylinderen (boringen), en indretning, som tillader stor diameter ventiler kan rummes i cylindertopstykket for en mere effektiv fyldning af forbrændingskamre. Hvilket igen fremmer ydeevne. Konceptet er velkendt i F1, hvor søgen efter præstation er så vigtigt, men det er stadig sjældent benyttes til produktion diesel engines.3
Tværgående vandstrøm
Denne afkøling teknik, som er almindelig i formel 1, er blevet kombineret med en dobbelt vandkappe design til cylindertopstykket. Tværgående vandstrøm, som anvendes i F1 til at maksimere køleeffekt og minimere downforce tab muliggør en mindre og derfor mindre energikrævende vandpumpe, der skal monteres. Disse to karakteristiske blevet udnyttet i forbindelse med den energi dCi 130 motor og er blevet kombineret med en dobbelt vandkappe arrangement til cylinderhovedet. Dette træk tillader motoren at opnå en styret hastighed af vand for at optimere afkøling af de varme zoner (forbrændingskammeret indsprøjtningsdyser). Hver cylinder fordele identisk afkøling. Vand tages nedstrøms for vandpumpen og ikke flyder rundt om forbrændingskamre.Systemet effektivt køler cylinderhovedet, således at motorens specifikke effekt hæves. I mellemtiden vandet strømmer naturligt gennem systemet, hvilket betyder, at mindre energi er nødvendig for at drive vandpumpen.Dette igen resulterer i mindre brændstofforbrug og CO 2-udledning.
3 inlæg skulle der åbenbart til.
Mvh
Mads Andersen - www.e-bil.dk
H P
bruger siden
06-01-2004
23-06-2012 kl. 12:36
Du "snakker" jo mere end en fustereret kvinde ;-)
Profil slettet
23-06-2012 kl. 13:10
@ Fake CS....Få dig et liv mand.
Profil slettet
Profil slettet
24-06-2012 kl. 09:52
Profil slettet