Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

21-06-2012 kl. 14:59

Up!'en vil jeg se bort fra - jeg har kørt flere tusinde km i den i forbindelse med arbejde, og jeg er ikke imponeret. Slatten kobling, knoklet gearskifte, nakkestøtter der ikke kan justeres og så er det svært/næsten umuligt at finde en kørestilling hvor man kan se hele instrumentet. Og så er det en del motorstøj ved acceleration.

Picanto er meget mere velkørende, har mere plads, og så sidder man bedre i den. Så den ville jeg klart vælge. Og så er den endda meget pænere, men det er en smagssag. Gensalgsprisen vil nok være større på en VW på grund af mærket, men du giver jo så ekstra for at få udstyr med der er standard i Picanto.

Mvh C S
Www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

22-06-2012 kl. 19:40

Jesper Rensch skrev:
Hej Frederik

Som de fleste andre mennesker, er vi desværre underlagt visse økonomiske begrænsninger. Da det tilmed er bil nr. 2 var nødt til at holde købsprisen mest muligt nede.

Vi har købt en Motion Plus, 1,0, som incl. et sæt vinterhjul kostede lige under 100.000 kroner. Jeg mener at vi har fået meget bil for pengene. Eneste mangel er efter min mening A/C, som - igen af økonomiske årsager - blev fravalgt. Når det er sagt er jeg uenig med T.R., der mener at A/C kun er anvendelig på de varme sommerdage. A/C er faktisk også brugbar resten af sæsonen til afdugning af ruder.

Hilsen
Jesper

Enig - A/C er super anvendeligt hele året rundt, specielt i disse dage hvor regnen vælter ned og bilen dugger til med det samme. A/C til, og få sekunder senere er hele bilen dugfri. Men om bilen bliver nemmere at sælge med eller uden A/C vil jeg kun tro har en betydning på det private marked. En forhandler vil være ligeglad, og uanset hvor meget udstyr man propper i bilen, så bliver den ikke mere værd som brugt af den grund.

Som John Martin siger, så er Up!'en en køreglad bil - om han bygger det på anmeldelser eller egen erfaring ved jeg ikke. Men køreglad kan man ikke kalde den, men den får hvertfald masser af rosende ord med på vejen fra bilpressen, men lur mig ikke om de er ret så VW-fanatiske. Tag fx glasbagklappen på en Aygo - da den kom frem blev den kaldt for upraktisk og en øjebæ. Men smækker man et VW-logo bag på bilen, så er den lige pludselig "innovativ" og "iPod-agtig".

Min pointe med ovenstående er: Du kan egentlig ikke bruge hvad bilmagasiner/anmeldelser/andre mener, da det i sidste ende er DIG der skal køre i den, se på den, og købe den. Alle er mærket af et eller andet mærke, så det vil selvfølgelig skinne klart igennem. Så mit råd til dig må være: Ud og tage en lang tur i alle, og vælg den du vil have :-)

Mvh C S
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg