Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
19-06-2012 kl. 20:20
Nu er det jo to, i min verden, vidst forskellige biler - Zafira'en er en rigtig MPV, mens Roomster er lidt et miks af en Golf/Polo med højt til loftet.
Roomster føles umiddelbar rigtig luftig og byder på en fin indstigning, men for pokker hvor kører den dog som en varevogn! Og jeg ville klart gå udenom den lille 1,2 med kun 70 heste - 0-100 på 16 sekunder!!(!)!!. Det betyder at den skal have et ordentlig slag pisk for at følge med i den almindelige trafik, og dermed ryger økonomien. Jeg tror også næppe den er sjov at køre med fuldt oppakket over nogle større bakker. Som minimum ville jeg gå efter 1,2 TSI'ern med 105 hk - den passer perfekt til bilens størrelse. Og så har den et ret aparte udseende, men jeg syntes faktisk det er blevet pænere med det lille facelift den har fået, og så er den perfekt for børnefamilien - børnene vil elske de store ruder!
Zafira har mere plads på bagsædet, men ellers kan jeg ikke se hvorfor man skulle vælge den fremfor Skoda'en. Det er den mest velkørende, men den gamle 1,8'er er ikke den mest økonomiske i verden, og dyr i forsikring sammenlignet med Skoda'en. Bagagepladsen er i begge store nok til en barnevogn, så jeg ville klart gå efter den nyeste, hvor I får fabriksgaranti med i 2 år.
Og mht. Skoda'en, ville jeg nok vælge at købe Ambition Plus niveauet, da du her får mørke ruder i bag, metallak, fuldautomatisk klimaanlæg, 4 højtalere i bag, panorama soltag, tagræling og opvarmede sprinklerdyser til kun 10k ekstra. De mørke ruder vil være gode på en varm sommerdag, hvor solen ikke er så skarp for de små poder, og panoramasoltaget giver en fantastisk luft i kabinen.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Roomster føles umiddelbar rigtig luftig og byder på en fin indstigning, men for pokker hvor kører den dog som en varevogn! Og jeg ville klart gå udenom den lille 1,2 med kun 70 heste - 0-100 på 16 sekunder!!(!)!!. Det betyder at den skal have et ordentlig slag pisk for at følge med i den almindelige trafik, og dermed ryger økonomien. Jeg tror også næppe den er sjov at køre med fuldt oppakket over nogle større bakker. Som minimum ville jeg gå efter 1,2 TSI'ern med 105 hk - den passer perfekt til bilens størrelse. Og så har den et ret aparte udseende, men jeg syntes faktisk det er blevet pænere med det lille facelift den har fået, og så er den perfekt for børnefamilien - børnene vil elske de store ruder!
Zafira har mere plads på bagsædet, men ellers kan jeg ikke se hvorfor man skulle vælge den fremfor Skoda'en. Det er den mest velkørende, men den gamle 1,8'er er ikke den mest økonomiske i verden, og dyr i forsikring sammenlignet med Skoda'en. Bagagepladsen er i begge store nok til en barnevogn, så jeg ville klart gå efter den nyeste, hvor I får fabriksgaranti med i 2 år.
Og mht. Skoda'en, ville jeg nok vælge at købe Ambition Plus niveauet, da du her får mørke ruder i bag, metallak, fuldautomatisk klimaanlæg, 4 højtalere i bag, panorama soltag, tagræling og opvarmede sprinklerdyser til kun 10k ekstra. De mørke ruder vil være gode på en varm sommerdag, hvor solen ikke er så skarp for de små poder, og panoramasoltaget giver en fantastisk luft i kabinen.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
19-06-2012 kl. 21:06
1,2'ern kommer i hele 3 versioner - 1 uden turbo og 2 med. Dem med har hhv. 85 og 105, og sidstnævne gør det bedst. Der skulle ikke længere være problemer med kæderne på 105'ern, da det var en fejlbehæftet produktionsperiode, som skulle være rettet op på nu.
Men der er ingen grund til at være bange for de 1,2 liter - den gør det fuldt ud lige så godt, måske endda bedre, end en gammeldags konventionel 1,6 liters sugemoter ville gøre. Du har momentet ved næsten alle omdrejningstal, og så har den masser af bundtræk.
Skal du overraskes godt og gevaldigt over en lille motor, så skulle du prøve den nye Focus med 1,0 liter - den er intet mindre end genial! Så er du ikke nervøs over Skoda'ens bagefter :-)
Mvh C S
www.e-bil.dk
Men der er ingen grund til at være bange for de 1,2 liter - den gør det fuldt ud lige så godt, måske endda bedre, end en gammeldags konventionel 1,6 liters sugemoter ville gøre. Du har momentet ved næsten alle omdrejningstal, og så har den masser af bundtræk.
Skal du overraskes godt og gevaldigt over en lille motor, så skulle du prøve den nye Focus med 1,0 liter - den er intet mindre end genial! Så er du ikke nervøs over Skoda'ens bagefter :-)
Mvh C S
www.e-bil.dk
Dette indlæg blev 19-06-2012 21:06 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
24-06-2012 kl. 21:13
Dette indlæg blev 24-06-2012 21:13 redigeret af dets forfatter.