Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

18-06-2012 kl. 20:31

Der er ca. 25 biler pt i microklassen som den nye Polo ikke tilhører.

Jeg ville helt klart kigge på klassen over micro, et bud kunne være den nye Kia Rio som har fået meget ros og ser rigtig lækker ud.

Du er ret åben overfor input, så jeg vil anbefale dig at køre ud til de områder hvor der ligger mange bilforhandlere samlet, eks. Københavnsvej i Roskilde, hvor du har mulighed for at prøve flere bilmærker mens du stadigvæk har den forrige bil du prøvet frisk i tankerne.

Mvh
Mads Andersen - www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

18-06-2012 kl. 20:34

Hej IDA.
Sjovt, jeg ville ellers til at anbefale dig en ny C1 :-)
Men jeg har jo ikke planer om at skræmmme dig.
Umiddelbart, skal du have en mikrobil, så skal du købe en ny, da afskrivningen er meget lille, du sparer simpelthen for lidt.
Omvendt, køber du en bil i Polo-størrelsen, så kan det nok godt betale sig at finde en let brugt.
Personligt ville jeg gå ned til Renault og se den nye Twingo diesel til 110.000,- den har et meget lavt forbrug, og så har du bil i mange år.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

18-06-2012 kl. 20:41

Odense har sikkert også en bilby ;-)

Rio har fået meget ros og er lige så sikker som eks. Poloen.

Hvilken grumme historier har du hørt om Picanto ? det må være den gamle, da den helt nye også har fået massere af ros.

hvis du er nem at sælge noget til, så tag en ven eller familiemedlem med, 4 øjne og øre er bedre end 2 ;-)

Skriv ikke under på noget i butikken, tænk over det først og undersøg om du kan få et bedre tilbud på samme bilmodel med samme motor og udstyr, farve m.v. hos en anden forhandler.

Mvh
Mads Andersen - www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

18-06-2012 kl. 20:50

Din interesse for biler kunne vores brugere da godt nyde godt af på www.e-bil.dk

Du kunne jo også få gode råd af vores brugere med hensyn til dit bilkøb ;-)

Held og lykke med købet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

19-06-2012 kl. 08:27

Ja, C1 fåes kun med 1,0 ironisk nok en japansk Tototamotor, får du det så bedre ;-)
Bilen bygges Iøvrigt i Tjekkiet sammen med Toyota Aygo

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

19-06-2012 kl. 09:28

En diesel vil jeg fraråde med de km - det er for lidt! Og mht tysk teknik vs andre, så er det en gammel skrøne at det et bedre end at andet - tyskernes, og især VW, er faldet gevaldigt de sidste år.

Mvh C S
Www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

19-06-2012 kl. 14:21

Ida Gram skrev:
Hvad med Skoda Citigo? Eller Seat Mii?


Hvis man kan leve med nakkestøtter der ikke kan justeres, en slatten kobling, knoklet gearskifte og et instrumenthus der er svær at finde en sædeindstilling så man kan se, og ingen inderskærme bagi, så er det en udemærket bil. Jeg har kørt nogle tusinde i en Up!, og var vitterligt ikke imponeret. Jeg syntes Picanto gør det meget bedre - eller den nye Fiat Panda med TwinAir motor.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Dette indlæg blev 19-06-2012 14:37 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

19-06-2012 kl. 18:06

En diesel skal køre en lille halv time før den er gennemvarm, og generelt anbefales det at man kører ca 30-35 km i en diesel pr. tur, før det rent økonomisk kan svare sig at have den. En kold dieselmotor kører ikke specielt langt på literen, hvor en benzin'er klarer sig bedre med en kold motor.

Og en dieselbil soder til, hvis den ikke får nogle tæsk med gennevarm motor engang imellem, eller kører småture. Specielt sidstnævnte kan hurtigt få en diesel til at sode til.

Og du skal helt op på 30.000 km om året og forholdsvis lange ture før det rent økonomisk kan svare sig med en diesel, da service, reservedele osv. er dyrere. Det er ikke blot nok at købe en dieselbil fordi den er billig at fylde op.

Du ligger lige i grænseområdet pr. tur til arbejde for om det skal være en diesel eller benzin,er, men jeg ville helt klart gå efter en benzin'er, da en diesel først vil være varm de sidste få km af din tur, og dermed køre langt på literen.

En benzin'er vil til dit behov kunne køre lige så langt på literen som en diesel, hvis du vælger en økonomisk benzinmodel.

Håber det opklarede et par spørgsmål :-)

Mvh C S
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg