Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Morten KD

Morten KD
bruger siden
05-12-2005

18-06-2012 kl. 09:22

Vil også helt klart anbefale Volovs 2,4 5 cylindrede motore. Lækker lyd og fantastisk komfort. Den 140hk vi havde kørte 11,5km/l ved meget bykørsel og 12.5km/l på de tyske motorveje ;-) Topfarten blev målt til 212km/t på GPS (Tyskland) og 149hk på et FDMrullefelt.
Skulle jeg købe i dag, ville jeg nok finde en med 170hk., da den snurrer lidt mere frit - 140hk er en droslet version af 170hk. og så vidt jeg er orienteret drejer dig sig bare om noget andet software.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Morten KD

Morten KD
bruger siden
05-12-2005

18-06-2012 kl. 13:39

Jonas Jensen skrev:

Er der ellers noget man skal være på vagt overfor mht volvo?

Tjek evt. volvosnak.dk, men så vidt jeg husker var der noget med at kompressoren til klimaanlæget ikke er videre imponerende holdbar. Der kan også komme lyde fra hjulophæng samt tændningslåsen kan være lidt ustabil.. - måske er det kun de tidlige årgange 04/05?, men vær obs på det ved prøvetur.
Ellers vil jeg gå efter en model med så meget ekstraudstyr som muligt (læder, fartpilot, regnsensor, tågelygter, læderrat, træk, multifunktionsrat osv.) Der er meget stor forskel på udstyret i bilerne..

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

19-06-2012 kl. 12:58

T5 helt klart VIRKELIG DEJLIG TURBO MOTOR med 220 eller 230 HK (kommer an på om den er før eller efter facelift) jeg har taget kørekort i en V50 T5 (før facelift) og den var virkelig dejlig at køre i drop 1,8'ern der kan du ligeså godt købe en Focus

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/volvo-v50-t5-summum-leder-navi-keyless-stuttgart-zuffenhausen/153561382.html?lang=de&pageNumber=8&__lp=14&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=25100&makeModelVariant1.modelId=33&makeModelVariant1.modelDescription=T5&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&maxPrice=22501&negativeFeatures=EXPORT

godt nok er du nød til at importere den fra Tyskland da T5'ern er meget sjælden i Danmark men i Tyskland kan du også få en der er nyere (her en 2008'er med 230 hk) sandsynligvis med mere udstyr end en der er solgt ny i Danmark

husk dog altid at

der SKAL være fuld servicebog

at bilen skal være anti rust behandlet - ved import få den anti rust behandlet

ingen røg(dyr

træk hvis du får brug for det - ved import få evt monteret træk

importer i gennem et firma der importerer biler

jeg vil på falderæbet give dig et råd køb et såkaldt P Watch med det er en elektronisk p skive der spare dig for bøvl med p skiven jeg har haft P Watch i to biler nu og det kan jeg i hvert fald ikke undvære

Profil slettet

Profil slettet

19-06-2012 kl. 13:15

K S skrev:
Sælger du P-watch - eller får du blot procenter af salget, siden det pjat skal med i alle dine indlæg?

Hehe - jeg ville til enhver tid foretrække ParkOne istedet for en bøvlet og grim P-Watch der kræver en timeløn for at blive monteret...

Og på falderebet et godt råd - til vinter kan der falde sne, så en sneskovl i bagagerummet vil være en god ide. Det er en anordning der kan fjerne sne, så du kan komme lettere frem. Jeg har haft det i alle mine biler, og kan ikke undvære det ;-) (ironi er anvendt)

Mvh C S
www.e-bil.dk

Dette indlæg blev 19-06-2012 13:23 redigeret af dets forfatter.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

19-06-2012 kl. 20:16

C S skrev:

Hehe - jeg ville til enhver tid foretrække ParkOne istedet for en bøvlet og grim P-Watch der kræver en timeløn for at blive monteret...

Og på falderebet et godt råd - til vinter kan der falde sne, så en sneskovl i bagagerummet vil være en god ide. Det er en anordning der kan fjerne sne, så du kan komme lettere frem. Jeg har haft det i alle mine biler, og kan ikke undvære det ;-) (ironi er anvendt)

Mvh C S
www.e-bil.dk

nej jeg sælger ikke P Watch (det er jeg ikke kvalificeret til) jeg er bare tilfreds med at have det

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

20-06-2012 kl. 16:56

Jonas Jensen skrev:
OK så en Saab 9-3 er en tunet LuxusVectra.. :-) Er klar over hvorfor der er panik, men det gør jo at man kan købe dem billigt.. Og så længe man kan få reservedele så kan man jo beholde slæden. Problemet med en Saab er nærmere at beholde kørekortet. ;-)

Og så er der lidt blandede signaler mht. v50 motorer når man læser rundt omkring.. PSA Dieslen er stortset magen til den c5 2,0 HDI jeg har haft tidligere. Den havde ikke problemer med tilsodning, men havde heller ikke DPF. Der må findes sindsygt mange biler med den motor i DK.

Jeg har besluttet mig til at prøve en 1,8 og en 2,4 og se hvad de gør for mig. Men hælder nok til 1,8 af økonomiske årsager. Synes at 11 km/l er lige i underkanten (Kører pt en Honda Jazz der kører 17 km/l ), og vil gerne have en 2008 model. (den er pænere.. ved det er fjollet)

Er der ellers noget man skal være på vagt overfor mht volvo?

Tak for hjælpen..

J

min storesøsters ex kæreste havde en Saab 9-3 af første generation (den faceliftede 900) og den var i stykker HELE TIDEN så hold dig til V 50'ern