Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

17-06-2012 kl. 19:28

hej.søren.

Lad for guds skyld være med at købe denne bil,den er lige så dårlig som den er smuk,du vil få et meget dyrt ejerskab,jeg har en ven som har haft sådan en bil og den blev et økonomisk mareridt for ham.og mange irreterende klagesager. find en hvilken som helst anden bil,

jeg har også selv haft en flfa romeo som ung en alfa 33 ti.jo lækker bil som kører fedt men det er simpelthen en lorte bil, skiftede den til en vw polo type 2 som godt nok var kedelig men den kørte hver dsg og jeg slap for alt det bøvl de biler giver.

mvh kenn,c

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

18-06-2012 kl. 17:07

Joey Eriksen skrev:
Hej Søren

En Alfa Romeo 159 er en fed bil til pengene. Men køb den fordi det er netop den bil du vil have. Den Alfa Romeo 159 du evt. køber til lidt over kr. 100.000 vil være noget brugt. Så vigtigt at du sætter pris på køreoplevelsen og ikke bliver irriteret over de ting der evt. skal laves på sådan en bil. Hvis du skal have den nu og fx
5 år kommer den nok til at koste noget at holde kørende.

Så går man op i reserveprisindeks og gensalgsværdi skal man ikke købe en Alfa 159. Så skal man købe en Toyota eller vw.

Kører selv Alfa Romeo og det er dejlig oplevelse.

Alternativet kunne være en Honda Civic 1,8 sport af lidt nyere dato.
Har selv kørt ca. 5000 km i sådan en. Kører godt og ser smart ud. Men den skal have nogle omdrejninger før den sparker til.
En Alfa tigger jo nærmest sin chauffør om at køre lidt friskt.

Held og lykke med projektet.

Med venlig hilsen

Joey Eriksen

En Civic Sport SKAL også køres 5500 omdrejninger før den sparker til ;-)

En Alfa 159 ser hammer godt ud, kører lige så godt, men Alfa er ikke ligefrem det mest stabile bilmærke i verden. Jeg har to kollegaer der en overgang kørte i to fuldstændig ens 159'er - en var sort, den anden rød. De konkurrede om hvem der holdt mest på værksted og fik de dyreste regninger på dem. De holdt i gennemsnit 1-2 gange om måneden på værksted, så det siger lidt om driftsikkerheden af dem :-) Ikke engang min A6 2,0 TDI kunne følge med i deres værkstedsregninger ;-)

Mvh C S
www.e-bil.dk

Dette indlæg blev 18-06-2012 17:08 redigeret af dets forfatter.

Mick Holm

Mick Holm
bruger siden
21-08-2011

22-06-2012 kl. 19:11

kenn christoffersen skrev:
hej.søren.

Lad for guds skyld være med at købe denne bil,den er lige så dårlig som den er smuk,du vil få et meget dyrt ejerskab,jeg har en ven som har haft sådan en bil og den blev et økonomisk mareridt for ham.og mange irreterende klagesager. find en hvilken som helst anden bil,

jeg har også selv haft en flfa romeo som ung en alfa 33 ti.jo lækker bil som kører fedt men det er simpelthen en lorte bil, skiftede den til en vw polo type 2 som godt nok var kedelig men den kørte hver dsg og jeg slap for alt det bøvl de biler giver.

mvh kenn,c

Først og fremmest kan du ikke sammenligne en Alfa 159, med en Alfa 33.

Derimod er der væsentligt færrere problemer med en Alfa 159, end med de tidligere Alfa-modeller.

Jeg har selv en Alfa 159, og den kører upåklageligt. Har haft den i tre måneder, og der har endnu ikke været en eneste fejl. :-)

Z S

Z S
bruger siden
23-01-2005

29-06-2012 kl. 20:01

Det er sjovt nok altid nogen der kommer og fortæller om en de kender der har haft en alfa og det var ikke godt. Min onkels søsters, farfars bror, hans vens nabo har haft en alfa i 1995……nu skal i høre…..

Jeg kender også mange VW ejere(kammerat der er mekaniker i VW) med regninger de ikke kan betale. Revner i blokken, dyser der stopper med at virke, turboer der ødelægger motorer store problemer med rust og interiør. Men det er jo en tysk bil det må jo være godt... Nej....

Jeg kommer selv fra en 320i E90 med 65.000km på klokken. Jeg skulle skifte kobling, nøgle mekaniske gik i stykker, støddæmper knirkede bagved uden en løsning, motoren brugte 1 l olie på 2000 km(normalt ifølge BMW) hele styretøjet foran blev skiftet heldigvis på garanti 32.000kr. Til sidst døde trænings mekanisme på motoren og så blev den solgt…Den nye ejer har også smidt 20.000kr i service efter det…. Alle biler fejler... Efter 150.000 km i vores 159 1.9 jtdm har jeg skiftet generator og en EGR ventil og en trækaksel udover normal service.... . Du kan roligt købe den alfa det fortryder du ikke. Du skal være opmærksom på service historikken på bilen. Intervaller for olieskift er på 30.000km jeg vil dog gøre det lidt oftere.

Dette indlæg blev 29-06-2012 20:02 redigeret af dets forfatter.