Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

17-06-2012 kl. 13:55

Der er en del penge at spare på at købe en brugt bil med 2-3 år på bagen.

Vedligeholdelsen bør være minimal, men det er før set at der skal laves en del på en 3-4 år gammel bil, så få lavet en FDM attest på bilen, det er 2500 kr godt givet ud.

Det du skal sammenligne er jo nypris/garanti med en tilsvarende brugt med kun reklamtionsret.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

17-06-2012 kl. 15:12

Der kan være en del at spare, og en brugt er sådan set samme bil som den nye, så du skal kun vælge en brugt for besparelsens skyld. Du får ikke fabriksgaranti og ikke den med det nye facelift.

Har du overvejet en Picanto istedet? Den er noget mere velkørende og komfortabel end Aygo..

Mvh C S
www.e-bil.dk

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

17-06-2012 kl. 17:08

Hej Chris.
Du skal købe en Citroen C1, det er samme bil og hvis du lader forhandleren financere den, så kan du få en fabriksny 5-dørs for 85.001,- incl. Metallak.
Til den pris giver det ingen mening at købe en brugt.

Profil slettet

Profil slettet

18-06-2012 kl. 19:29

Tjaah, en forholdsvis ny bil vil ikke have nogle ting der skal laves nu - men de kommer snart. Bremser, affjedring - alt er slidt dét mere. Og nu hvor merprisen "kun" er omkring 30k, så ville jeg gå efter en ny Aygo, hvor du får 18k for din gamle Vento. Den får du maks skrotprisen for. Så om du skal give lidt ekstra for en ny bil, eller købe en brugt du om 1-2 år skal købe reservedele til i dyre domme, så vil jeg til enhver tid vælge en ny, hvor du er dækket ind af fabriksgarantien.

Men for at undgå at købe katten i sækken vil jeg til enhver tid få lavet en FDM-attest på den - de penge er godt givet ud.

Og mht den PUG 107 - 53k for en bil med 160.000 km - det er altså kun 40-50k den har tabt i hele sin levetid! Jeg tør ikke tænke på at jeg har tabt langt mere end det allerede på min 4 måneder gamle Passat....

Mvh C S
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

18-06-2012 kl. 19:33

hvis du kan få 18.000 kr for din Vento, det trækker du så fra nyprisen på Aygoen, det er sikkert en enkelt model af Aygoen som dette tilbud gælder på?

Men du lander nede ved ca. 90.000 - 100.000 kr og det koster dig ca. 1200 kr i afdrag om mdr. Det er billigt.

Jeg ville ikke købe den 107 til 52.900 + lev. det er alt for dyrt.

Hvad er din forventning til dit brændstofs forbrug ? da min Aygo fra 2007 kun kørte ca. 18 km/l ( var opgivet til 21,9 mener jeg )

Mvh
Mads Andersen - www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

18-06-2012 kl. 19:36

Hvad er din forventning til dit brændstofs forbrug ? da min Aygo fra 2007 kun kørte ca. 18 km/l ( var opgivet til 21,9 mener jeg )

Det kommer alt sammen an på hvor tung ens højrefod er ;-) Jeg har over 2 tanke i Tyskland kørt hhv. 23 og 24 km/l i en Aygo, ved mest landevej og motorvej ved 110. Bykørsel trækker godt ned på de små biler...

Mvh C S
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

18-06-2012 kl. 20:00

96.000 kr. er ikke mange penge for en ny bil når man tænker på kursen på kronen idag i forhold til for 10-15 år siden hvor du kun kunne få en Opel Corsa, Lada, Simca osv. for de penge.

Men det er kun det dummeste ren økonomisk at investere i en bil, med mindre at det er en populær klassiker.

men det er altid godt at være obs. på værditabet og ikke altid bare handle med hjertet, selv om det tit er det man gør.

Mvh
Mads Andersen - www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

18-06-2012 kl. 22:40

Den lokale FDMsynshal kan FDM teste den for dig - det koster fra 2200 kr. Men de penge er rigtig godt givet ud, da en reperation til mange tusinde kan laves af sælger på forhånd. Læs evt. mere her om testen: http://www.fdm.dk/test-og-bilsyn

Umiddelbart ser den Aygo du linker til ud til at være fornuftig - dog er det en privathandel. Det gør jo så at du ikke har samme garanti som hos en forhandler, og jeg tror næppe en privatperson vil skifte fx. bremserne, fjedre eller lignende, hvis disse trænger til at blive skiftet efter FDM-testen.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

19-06-2012 kl. 20:08

Det må også siges at være billigt, med tanke på mængden af ekstraudstyr. Hvad får man lige af ekstraudstyr for 15000,- i en Aygo? Har de lagt elastikken dobbelt? ;-)

Mvh C S
www.e-bil.dk