Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

12-06-2012 kl. 23:26

Du gør helt ret i at kigge på en af de små mikrobiler - de gør de udemærket! Dog ville jeg styre direkte udenom Aygo og trillingerne, da de er forældet efterhånden. Hvis jeg var dig ville jeg helt klart kigge på den nye Panda, Picanto eller Spark - de bedste i den klasse. Og så er de ret så økonomiske ved de maks 110 på motorvejen. Regn med 14-15 ved ren bykørsel.

Om de er for små, er du jo ene mand om at afgøre, men min erfaring er, at man sagtens kan vænne sig til mindre plads, og selvfølgelig omvendt.

Med en ny bil du have fabriksgaranti i de år de respektive forhandlere giver, og dermed ikke have nogle udgifter. Ikke til andet end service, dæk og forsikring.

Hvis du kigger efter en brugt i den prisklasse vil du komme op i samme klasse som din PUG, og her kunne en Swift være værd at kigge på. Det er den sjoveste og mest velkørende bil i den klasse, og nok også den mest driftssikre. Gå efter den lille 1,3'er, da den skulle være mere stabil end 1,5'ern. Og gå efter en der ikke er skamkørt af en Brian, overholdt med service, og få km. Der er noget mere plads, men selvfølgelig vil den kunne stå over for flere reperationer i form af bremser osv. Dog kører den med kæde istedet for tandrem, så den udgift sparer du.

Men jeg ville nok overveje en af mikrobilerne - og kombineres dette med et finanseringstilbud med serviceaftale, så har du 100% overblik over dine udgifter til bil de næste mange år.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

12-06-2012 kl. 23:44

Trillingerne har fået et udvendigt facelift, med LED-lygter og lidt andre småting. Men rent mekanisk, så har de ikke fået en overhaling i mange år.

Alto'en er ikke den mest storsælgende på det danske marked, men den har også lige fået et facelift, og du får netop 20k for din gamle model ved at købe en GLX-model. Der følger aircon, alufælge, radio m/6 højtalere, tågelygter osv. med. Den står vidst til 120k i ren handel. Så for under 100k kan du få en ny bil med masser af udstyr. Men du skal ikke se dig blind på at få xxxx antal kroner for din gamle bil, for bilen bliver sat urealistisk højere til at starte med, så den egentlige rabat ikke ender på 20k.

Dog er min eneste anke omkring Alto'en, at man ikke skal være alt for høj, hvis man vil have den. Jeg er selv lidt over 2 meter høj, og jeg kan fysisk ikke være bag rattet. Med sædet helt i bund og helt tilbage, sidder mit ben og rører rattet. Men er du lavere eller har en anden kropsbygning, så er det en udemærket og velkørende bil. Og så er det nok den mikrobil med den mest vellydende motor når den får en gang pisk.

Er du høj er Spark, Panda og Picanto bedre, da nakkestøtterne heri kan justeres. Det kan den ikke i Aygo og Up! og deres søstermodeller. Ligeledes er det svært at finde en kørestilling i Up! hvor det er nemt at se hele instrumentet.

Desuden syntes jeg du skal prøve at køre en lang tur i alle de små biler, for sæderne er alle sammen forskellige. De er ikke verdens største, så det er vigtigt at finde den der har bedst støtte til de længere ture.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

12-06-2012 kl. 23:54

Det vil jeg helt klart mene - godt nok er der et værditab, men det vil ikke være meget større end på en brugt til samme pris. Du vil stå med en bil der de første mange år ikke vil være andet end service-udgifter til. Den vil være mere økonomisk, billigere i ejerafgift og billigere i forsikring. Så det er helt klart værd at tage med.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg