Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

11-06-2012 kl. 20:13

Hej Henrik

Nu kan du ikke sammenligne alle Franske biler med hinanden. Hvis du ikke er så sikker på kvaliteten? og er glad for din Renault, så kunne du prøvekøre en Megane, ellers kan jeg anbefale en Grand Scenic som er en MPV og er rigtig god for børnefamilier. Kig på modellerne efter 2005, altså en 2006 og frem, det gælder både Meganen og Grand Scenic.

Mvh
Mads Andersen - www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

11-06-2012 kl. 20:47

Så vidt jeg husker er 1,6 hdi altid med stålundervogn (er dog ikke sikker).

Hvis der er en reguleringsknap til højden af lyset på venstre side af ratstammen er det stålundervogn (hydropneumatisk undervogn har altid den rette højde). Husk dog at hvis den er med xenon er der automatisk regulering af lyset.

Ellers kan man jo se bag forhjulet om der gemmer sig et "almindeligt" fjederben med en stålfjeder.

I "gamle dage" kunne man også se gaskuglerne i toppen af forskærmene i motorrummet, men ved ikke om det hele efterhånden er pakket ind i plastik.

Tror dog jeg ville gå efter en 2,0 hdi

Erfaringer burde du kunne finde masser af på www.citronik.dk

Vh Anders

Profil slettet

Profil slettet

11-06-2012 kl. 21:12

hej.henrik.

mit råd til dig er LAD VÆRE,franske biler er ikke særlig gode.find en anden ikke fransk bil.

Profil slettet

Profil slettet

11-06-2012 kl. 21:33

Utroligt dumt svar Kenn

Profil slettet

Profil slettet

11-06-2012 kl. 21:40

kenn christoffersen skrev:
hej.henrik.

mit råd til dig er LAD VÆRE,franske biler er ikke særlig gode.find en anden ikke fransk bil.

Og hvilke tal og statistikker bygger du disse udtalelser på?

Mvh C S
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

12-06-2012 kl. 11:30

Hej Henrik

Kan selv byde ind med et lille års erfaring i en 2,0 hdi dynamique (ikke hydraulisk undervogn) fra 2008. Jeg mener at modelbetengelse for hydraulik er 'comfort' på de "nye" modeller fra 2008->.
Jeg har ikke noget at udsætte på den. Jeg kan (også) godt lide designet, der er masser af plads - og jeg mener selv at jeg fik utroligt meget bil for pengene sammenlignet med Mondeo, Insignia og Passat, som umiddelbart var de biler, jeg undersøgte og sammenlignede med.
Den kører upåklageligt og holder de opgivne km / l ved 90-100 og 120-130 på henholdsvis landevej/motorvej.
Afhængigt af kørselsbehov (f.eks. mest motorvej som jeg) kan Du overveje 2,0. Den har lige det ekstra overskud. Ellers slår 1,6eren rigeligt til på landevejene.

Jeg undersøgte dengang også fejlstatistikkerne, som absolut ikke er pæn læsning - for 2001-07/08 modellen. Det var en af de modeller med absolut flest fejl ved syn efter 4 år, men det kan man ikke umiddelbart bruge til noget, eftersom denne er en helt anden bil. Om Du eller andre vil lægge vægt på den historiske statistik, må være op til jer. Og om den nuværende vil være lige så dårlig iflg. statistikkerne, må vise sig når et større antal af de nyeste har været gennem syn i løbet af i år...

Positiv? Jep :-)! Jeg har også været gennem fordomsmøllen, men afvist dem alle indtil videre med henvisning til at jeg gerne lytter til hvad-sagde-jeg historierne HVIS nogle af dem skulle vise sig at være berettigede.

Mvh.
Jesper

Gert Smed

Gert Smed
bruger siden
13-08-2007

15-06-2012 kl. 21:38

Vi har kørt fransk bil i flere år både med og uden hydrulik, uden nævneværdige problemer andet end dårlige stelledninger, kører nu i vores første VW Touran som konen var blevet varm på og jeg må da sige det er da den dyreste bil vi har ejet i værksteds regninger, vi kører fransk igen ved næste bilskift.