Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
06-06-2012 kl. 20:43
Bedste motor til en SuperB er uden tvivl 1,8 TSI'ern, men det er en anden sag :-)
1,9 TDI'ern er noget af det mest slidstærke stykke motor der nogensinde er produceret, og den kan sagtens flytte den forholdsvis store bil uden problemer. Den ville jeg helt klart gå efter. For selvom 1,6 TDI'ern sagtens kan trække den, så syntes jeg ikke overskuddet er fantastisk, og den skal have nogle pisk før den kommer afsted.
Du vil også have en del nemmere ved at køre langt på literen i 1,9'ern, frem for 1,6'ern.
Jeg ville nok personligt overveje en Landberg tuning af 1,9'ern, da det lige finde de sidste heste og det ekstra moment, som jeg syntes hører en bil i den klasse til.
1,9 TDI'ern er noget af det mest slidstærke stykke motor der nogensinde er produceret, og den kan sagtens flytte den forholdsvis store bil uden problemer. Den ville jeg helt klart gå efter. For selvom 1,6 TDI'ern sagtens kan trække den, så syntes jeg ikke overskuddet er fantastisk, og den skal have nogle pisk før den kommer afsted.
Du vil også have en del nemmere ved at køre langt på literen i 1,9'ern, frem for 1,6'ern.
Jeg ville nok personligt overveje en Landberg tuning af 1,9'ern, da det lige finde de sidste heste og det ekstra moment, som jeg syntes hører en bil i den klasse til.
Profil slettet
06-06-2012 kl. 21:00
1,8 TSI er simpelthen en perle - masser af kræft, god lyd og en fornuftig økonomi størrelsen taget i betragtning. Og så er momentkurven jævnt fordelt ud over hele omdrejningsskalaen, og kommer ikke i en stor klump og går død igen, som i en diesel. Hvad er dit kørselsmønster/behov? Er det til en benzin'er, ville jeg helt klart gå efter den.
Vedr. størrelsen på 1,6'ern, så har vi netop samme motor i vores Polo - der føles den kraftfuld i. Men jeg har haft en SuperB med samme motor som lånebil, og bakken efter tunnelen ved Aalborg blev klaret med nød og næppe. Så den er lige lovlig underdimensioneret til bilen, i forhold vægten. Så den lidt større motor er klart at foretrække.
Mht. Landbergtuningen, så yder de garanti, hvis tuningen gør skader på bilen. Jeg har kun gode erfaringer med Landberg, og ikke oplevet nogen former for bivirkninger ved det. Så jeg vil ikke være bekymret for det - læs evt. på Vagcars.dk omkring tuningen, og der kan du skrive direkte til forhandlerne af det :-)
Vedr. størrelsen på 1,6'ern, så har vi netop samme motor i vores Polo - der føles den kraftfuld i. Men jeg har haft en SuperB med samme motor som lånebil, og bakken efter tunnelen ved Aalborg blev klaret med nød og næppe. Så den er lige lovlig underdimensioneret til bilen, i forhold vægten. Så den lidt større motor er klart at foretrække.
Mht. Landbergtuningen, så yder de garanti, hvis tuningen gør skader på bilen. Jeg har kun gode erfaringer med Landberg, og ikke oplevet nogen former for bivirkninger ved det. Så jeg vil ikke være bekymret for det - læs evt. på Vagcars.dk omkring tuningen, og der kan du skrive direkte til forhandlerne af det :-)
Profil slettet
06-06-2012 kl. 22:39
Så vil jeg tro at det er lige i omegnen af at en TSI'er vil være et bud med de km - du vil hvertfald være solgt når du har prøvet den!
Som Jess også er inde på, så vil det nok blive dyrere at køre i dieselbil i de næste år, og du sparer dyre tandremsskift. Så prøv og lave regnestykket for 3 år med benzin kontra diesel. Kører du små 110 km/t vil du sikkert også kunne lande på 15 km/l ved ren motorvej. Så finder du sikkert ud af at besparelsen ved diesel kontra benzin ikke er så stor som du tror :-)
Som Jess også er inde på, så vil det nok blive dyrere at køre i dieselbil i de næste år, og du sparer dyre tandremsskift. Så prøv og lave regnestykket for 3 år med benzin kontra diesel. Kører du små 110 km/t vil du sikkert også kunne lande på 15 km/l ved ren motorvej. Så finder du sikkert ud af at besparelsen ved diesel kontra benzin ikke er så stor som du tror :-)