Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
06-06-2012 kl. 20:03
Nu tror jeg faktisk at Panda'en er den eneste der rent faktisk har mulighed for at trække noget på krogen, som en lille øltrailer. Så selvom man kan montere træk på en Spark, Picanto osv., så må de KUN bruges til cykler.
Mht. de 20 km/l., så skal du ikke regne med at du kommer i nærheden af det ved almindeligt kørselsmønster, på nogen af mikrobilerne. De første 15000 km skal bilen først køres til, så der kører den ekstra kort. Men regn med omkring 15 ved bykørsel og måske 13-14-15 ved 130. Men de kan sagtens køre et godt stykke over 20, hvis du holder den på 100-110 på motorvej, motorbremser meget osv.
Jeg forstår godt hvorfor du er vild med den nye Panda - det er også en super velkørende mikrobil. En af de bedste i klassen, og ren køremæssigt er den kun overgået af Picanto. Men det har lykkeds Fiat at lave en lille bil, der ikke føles så lille som den rent faktisk er. Man sidder virkelig godt i den, og der er meget mere plads og nemt at finde en god kørestilling, i forhold til en fx Up!
Ud fra den pris du nævner, går jeg ud fra at det er en 0,9 Easy du har kigget på. Det er en fantastisk lille motor, der simpelthen bare trækker! Så prisforskellen til en Hyundai gør, at en Panda simpelthen bygger på mere moderne teknik, og så er der selvfølgelig også lidt mere mærkeværdi I at køre i en Fiat Panda, kontra I10.
Mht. de 20 km/l., så skal du ikke regne med at du kommer i nærheden af det ved almindeligt kørselsmønster, på nogen af mikrobilerne. De første 15000 km skal bilen først køres til, så der kører den ekstra kort. Men regn med omkring 15 ved bykørsel og måske 13-14-15 ved 130. Men de kan sagtens køre et godt stykke over 20, hvis du holder den på 100-110 på motorvej, motorbremser meget osv.
Jeg forstår godt hvorfor du er vild med den nye Panda - det er også en super velkørende mikrobil. En af de bedste i klassen, og ren køremæssigt er den kun overgået af Picanto. Men det har lykkeds Fiat at lave en lille bil, der ikke føles så lille som den rent faktisk er. Man sidder virkelig godt i den, og der er meget mere plads og nemt at finde en god kørestilling, i forhold til en fx Up!
Ud fra den pris du nævner, går jeg ud fra at det er en 0,9 Easy du har kigget på. Det er en fantastisk lille motor, der simpelthen bare trækker! Så prisforskellen til en Hyundai gør, at en Panda simpelthen bygger på mere moderne teknik, og så er der selvfølgelig også lidt mere mærkeværdi I at køre i en Fiat Panda, kontra I10.
Profil slettet
06-06-2012 kl. 20:37
Jeg vil tro at du skal prøve at gå ned til Fiat, få lavet et tilbud på bilen, og så kan de hurtigt svare på hvad forsikringen lander på. 10k for en Picanto lyder godt nok alligevel af en del! :-)
Profil slettet
06-06-2012 kl. 20:52
Cecilie Petersen skrev:
Jeg har alle odds imod mig, under 25 og nystarter- Men ved at de andre steder er nede på 6000- Chervolet var engang nede på 3500 :O !! Vel at mærke for en bil i samme klasse.
Præcis - de er sgu hårde ved nybegyndere! Men kombinerer du din forsikring med finansering, så vil du umiddelbart nemt kunne komme ned på 6000 og derunder - hvis du altså vælger det selskab som bilforhandleren tilbyder. Jeg ved at en kollegas datter gav 12000 om året for en gammel Punto, kun med kasko, men da hun købte en Panda sidste år fik hun en forsikring på ca. 6000 inkl. kasko og en fornuftig selvrisiko. Så det er ikke umuligt :-)