Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
06-06-2012 kl. 19:09
Hvis du taber små 100k ved et skifte, så skal du godt nok køre rigtig mange km før det kan svare sig!
Du skal ikke tænke på hvad det koster at fylde bilen op og hvad den kører på literen, men på totalomkostningerne. Så det vil ikke være hensigtsmæssigt at "smide" 100k ud af vinduet.
Jeg ville nok hellere kigge på kørselsmønster, og så vil Insignia'en nok kunne køre et par km pr. liter mere. Altså, 100-110 på motorvej, motorbremse osv. Hvis den kommer op og kører 14-15, så vil der pludselig ikke være mange kroner at hente.
Så behold du din fine Opel, og nyd den et par år mere :-)
Du skal ikke tænke på hvad det koster at fylde bilen op og hvad den kører på literen, men på totalomkostningerne. Så det vil ikke være hensigtsmæssigt at "smide" 100k ud af vinduet.
Jeg ville nok hellere kigge på kørselsmønster, og så vil Insignia'en nok kunne køre et par km pr. liter mere. Altså, 100-110 på motorvej, motorbremse osv. Hvis den kommer op og kører 14-15, så vil der pludselig ikke være mange kroner at hente.
Så behold du din fine Opel, og nyd den et par år mere :-)
Profil slettet
07-06-2012 kl. 11:09
W W skrev:
Ok, her på Bilbasen angiver det det til 17,2 km/l?
Nu viser BilBasen hvad bilen er OPGIVET til, og ikke hvad den kører i PRAKSIS, som der er opgivet på Spritmonitor.
Som med alle biler er det kørselsmønstret der spiller den største rolle, men det er nemt at ramme de 17, og mere, ved de 100-110 på motorvej, meget landevej, ingen hårde accelerationer osv.
Så 14,33 i snit lyder meget fornuftigt, og hvad man kan forvente af en bil i den størrelse.
Profil slettet
09-06-2012 kl. 22:59
W W skrev:
Hej Erkan Bilen - du har sgu nok ret. Det handler nok mest om følelsen af at køre i den rigtige bil :)
Fin bil du har fået. Var du betænkelig ved de mange km på tælleren?
155.000 km er ikke langt for en diesel :)