Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
04-06-2012 kl. 21:07
Men prøv og google "bil uden udbetaling", der kommer en del sider op hvor du kan købe ældre biler uden udbetaling, men her vil sikkerheden være dårligere og alle de faktorer du nævner spille ind.
Men hør ved forhandleren - det bliver nok omkring 15-20k i udbetaling, og så kan du få en ny bil for under 1000 kr. om måneden. Det kan være din mor er large og låner dig pengene ;-)
Profil slettet
04-06-2012 kl. 21:16
Cecilie Petersen skrev:
Ja, det er klart at der er nogle minusser ved en demobil- Men jeg har nok ikke råd til at være så kræsen ;)
Min mor har desværre ikke pengene stående, så det får hun svært ved. Og det samme gælder alle andre jeg kender ;)
Men hun kunne måske stå som køber, og derved kunne vi få lov at låne uden udbetaling..
Som s sh også nævner, må du nok i banken og høre. Nu nævner du kræsen, men fx en ny Picanto vil der vitterligt ikke være mange kroner at hente som demobil. Det er først i et par klasser størrer at det rent faktisk kan svare sig..
Profil slettet
04-06-2012 kl. 21:22
Cecilie Petersen skrev:
Der er intet at hente i banken desværre.
Kan finanseringen til bilen så blive godkendt? Hvis du kun har en SU, kunne jeg forestille mig at det måske blev problematisk?
H P
bruger siden
06-01-2004
04-06-2012 kl. 21:44
Hvis i ikke står i RKI, og i ikke har anden klatgæld, så burde der ikke være problemer.
P.S jeg skal nok lade være med at præidke om at din mor hænger på gælden hvis du ikke betaler og hvor lidt fornuftigt det er at købe en bil når man er på SU ;-)
Profil slettet
04-06-2012 kl. 21:48
Profil slettet
04-06-2012 kl. 21:52
Cecilie Petersen skrev:
Det var sådan et svar jeg kunne bruge ;)
Jeg har faktisk været på SU og haft bil i 2½ år, men den står i min søsters navn og skal nu sælges.
Så det kan sagtens lade sig gøre at have bil på SU med de rigtige prioriteter (Og så får jeg jo også en højere sats da jeg er enlig forsøger(mor))
Ved du om det er noget alle forhandlere gør, og hvor står en indtægt min mor skal have for at det kan lade sig gøre ?
Stod forsikringen i dit navn? Jeg mener ikke det er lovligt at du er den fulde bruger af bilen, mens den står i fx søsters navn. Så skal du huske at du vel og mærket starter med 0 ancinnitet.
Hvor langt har du til dit uddannelsessted? Husk at du kan søge om km-penge som studerende på: http://www.uddannelseskort.dk/
Det er dog en pæn sjat km du skal køre før det kan svare sig med km-penge, men på en SU, så er alt en hjælp.
Profil slettet
04-06-2012 kl. 21:53
Cecilie Petersen skrev:
Det er netop sådan noget jeg søger - Men Mazda er jo en dyr bil ;)
Dyr og dyr - en Mazda 2 kan fås til et fornuftigt beløb pr. måned :-)
H P
bruger siden
06-01-2004
04-06-2012 kl. 21:59
Vedr. Indkomst, så vidt jeg ved er der ikke nagelfaste regler, du skal tage papirerne med ned til forhandleren, så sender han dem ind til financeringsselskabet, og du har svaret samme dag.