Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
31-05-2012 kl. 22:45
Profil slettet
31-05-2012 kl. 23:08
Men 500.000 km er ikke et problem for en moderne bil, så længe alle væsentlige sliddele er skiftet, som bremser, tandrem osv.
Motoren er dog godt nok meget bovlam, og ikke specielt økonomisk. Jeg regner med det er en B5 du kigger på, og den havde en børnesygdomme. Men de er nok kureret på din, da den har den alder den har. Motoren trækker dog meget ned i min optik, da den er så pokkers svag!
Profil slettet
31-05-2012 kl. 23:51
B6 er afløseren for B5, og forgængeren for B5 var B4.
Men motoren er som sådan stabil, og bilen er også vældig stabil. Dog kan plastikken knirke og skalle af.
Profil slettet
02-06-2012 kl. 00:02
kim k skrev:
Nu ved jeg ikke om Passat´en har samme gearkasse som i Golf IV 1.6 Men den gearkassetype er MEGET kendt for havari.
Passat 3B som den normalt kaldes i DK, er det ikke den som blev kaldt "Et liv med børnesygdomme" af FDM i 2006?
Generelt er det nok en bil som IKKE ligger på niveau med den gennemsnitlige bil fra dengang, men på den anden side så er det ikke alle Passat´erne som er lige ringe, der må da være sluppet et stykker igennem som er ok.
Men det er en gammel du køber og selvfølgelig må der påregnes en del vedligehold, men når den allerede for 6år siden blev udråbt til at være en dårlig bil, er den nok kun endnu ringere nu, og det lyder som om du gerne vil beholde din kommende bil en del år, så jeg tror ikke passat´en er den helt rigtige for dig.
En Avensis fra ca. samme årgange kan fåes til ca de samme penge og vil helt sikkert være meget mere driftsikker, om den har et grimmere design eller andet er op til den enkelte, men den kører helt sikkert hver dag de næste mange år og km.
Mvh. Kim
Den evige patient er 3c - altså årgangen nyere end 3b.
Lidt læsning:
http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-passat-variant-2.0-tdi-785569.html
Dette indlæg blev 02-06-2012 00:03 redigeret af dets forfatter.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
02-06-2012 kl. 23:27
Et helt liv med børnesygdomme var overskriften hos FDM´s Motor-blad i forbindelse med beskrivelsen af 3B og 3BG.
Den model Passat døjer med mange problemer og har altid gjort det. Derfor er det ikke det bedste valg.
Den evige patient gælder den nyeste model. 3C.
En Avensis vil uden tvivl være et bedre valg, selv om den ikke siger dig noget... Men det kommer den til når du finder ud af hvor driftsikre de kan være... især i forhold til den Gamle Passat.
Profil slettet
03-06-2012 kl. 08:02
K S skrev:
Drop det tyske lort og køb i stedet en billig Renault.
Her får du kvalitet for hver en krone.
Indenfor dit skrabede budget foreslår jeg en Megane eller Laguna.
Bilerne ruster ikke og kører mange km uden problemer.
Den falske KS
længe siden, i øvrigt....
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
03-06-2012 kl. 14:37
Men lige netop den bil trådstarter kigger på, kunne måske godt være en fint eksemplar. Men det kan også være katten i sækken.
Et neutralt bud må være at han bør forvente lidt flere problemer med bilen end gennemsnittet fra de årgange...