Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
31-05-2012 kl. 12:46
Personligt ville jeg gå efter en Insignia, da du får super meget plads for pengene, og så er det den smukkeste leverpostejsbil af alle! Dog er det desværre ikke alle der er lige begejstrede for kvaliteten i den. Både mekanisk og garanti-mæssigt.
Du kan også kaste et blik på en Octavia st. car - det er også en hammer flot bil, og så passer 1,2 tsi motoren perfekt til størrelsen.
T i
bruger siden
17-06-2006
31-05-2012 kl. 13:18
Budget?
Kørselsbehov?
Hvor stor skal den være?
Hvis i skal have meget plads er der jo eksempelvis: Insignia, Mondeo, Superb i st. car, Mondeoen er nok den der er mest "køreglad". Der er selvfølgelig også MPV'er Wannabe firehjulstrækkere etc. men hvis økonomien er væsentlig tror jeg at en st. car. er bedst. Udvalget af især Mondeo der har været leaset er stort og du får temmelig meget bil for pengene. Kig på en der er et par år gammel, så har den taget det værste værditab.
Men kan du nøjes med mindre som Focus/Octavia/Astra vil det jo være billigere
Dette indlæg blev 31-05-2012 13:20 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
31-05-2012 kl. 14:34
Kasper Larsen skrev:
Budgettet ligger nok på en 200.000 - 250.000 kr og derfor gerne brugt.
Kørselsbehovet er pt. 150 km pr. dag, men som sagt, vi håber snart de ændrer sig så det hedder 300 km om ugen.
Størrelsen, så tænker jeg umiddelbart Mondeo-klassen eller S-MAX-klassen.
Jeg har en Mazda 6 stationcar i forvejen, så det bliver svært at gå ned i størrelse. men Mazda'en bliver jo ikke yngre (150.000 km) og den er ikke særlig økonomisk.
Der sker jo mange politiske ting i disse år med miljøafgifter, så jeg vil allerhelst have en bil i klasse A næste gang.
Det kunne være fedt hvis Ford også lavede en lille motor til Mondeo, som de har gjort med Focus, men det sker nok ikke før den næste model.
Jeg har også kigget på en Hyundai i40... 5 års garanti er jo en god ting. Men jeg synes det er svært at vurdere dens værditab.
Men du har helt ret i at en Mondeo kunne være særdeles attraktiv...
Man kan så sige, at hvis I lander på omkring 15000 km om året, gør det ikke den store forskel om bilen kører 20 km/l eller 14 km/l. Som du selv nævner, så er afgifter den største post på budgettet, og brændstofsøkonomi underordnet.
Morten KD
bruger siden
05-12-2005
01-06-2012 kl. 14:36
Du nævner Kia Sportage, som rigtig nok ikke er vildt rummelig men hvad den mangler i rummelighed har den til fulde i attitude.. ;-) Dog tvivler jeg på at 1,6 benzin er stærk nok til den relativt tunge bil hvorfor jeg foreslår 2,0 benzin.
Og nu hvor vi alligevel er ved de tunge SUVér, kunne Honda CRV 2,0 benzin være en mulig kandidat, da den er meget rummelig, har et fleksibelt bagsædearrangement og kan findes i det prisleje du nævner - feks:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/honda/cr-v/20-elegance/1196193 - alternativt kan du få en sprit ny til kr. 310.000,- da Honda lige har sat prisen ned med kr. 100.000,-
Til slut vil jeg lige nævne Mazda CX5, som er lige så rummelig som Honda CRV, men på papiret noget mere brændstof økonomisk. Den er dog helt ny i år, hvorfor der nok går nogle år før den er nede i dit budgetniveau som brugt.
Profil slettet
01-06-2012 kl. 16:16
Jeg forstår overhovedet ikke hvorfor der er så lidt plads i stort set alle st.cars, der er ikke plads til autostole i dem, med mindre at man presser stolen og barnet ind på meget lidt plads.
Profil slettet
01-06-2012 kl. 17:06
Profil slettet
08-06-2012 kl. 19:50
henrik have skrev:
jeg ville nu helller ikke gå efter fransk, efter mange års kørsel med franske biler.
vælg dog s-mac c-max- touran- passat det bliver ikke meget bedre.
Jeg kan følge dig i S-Max og C-Max, men godt nok ikke i Passat og Touran. Du siger selv "det bliver ikke meget bedre", men så har du vidst ikke fulgt med i det seneste debatter? VW har store problemer med mekanikken i både diesel og benzinmotorer, kvalitetsproblemer, og så er der massive rustproblemer på næsten alle modeller. Men specielt på Touran og Passat. Så at sige det ikke bliver bedre, er vidst ikke sandt.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
08-06-2012 kl. 19:59