Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

23-05-2012 kl. 15:48

En ny mikrobil vil være den billigste løsning, men de må ikke trække en trailer. Så de er udelukket.

Jeg ville helt klart gå udenom en Golf III'er, da de ruster forfærdeligt, er gamle og farlige ved uheld, og er dyr at forsikre. Endvidere er den ikke specielt økonomisk. Og med de få km vil den være totalt sodet til.....

PUG'en er helt klart de 800 kr. mere værd om måneden, da det er en nyere bil, kører bedre, og så er den ikke dyr i dele. Men selvom den er fra 2008, så er det en gammel konstruktion fra før årtusindeskiftet. Jeg mindes også nogle driftsproblemer med 1,4'ern, men jeg kan ikke huske hvad det er på stående fod.

Alternativt ville jeg dog kigge efter en Suzuki Swift fra omkring 09-10. Den må trække 1000 kg, og så er den utroligt driftssikker, utroligt underholdende at køre I, og dejlig lydløs. Den er opgivet til 17,2, men burde rende omkring de 20 ved MAKS 110 km/t. Så hold farten nede, så vil en benzin'er koste dig næsten det samme som en diesel, da du sparer penge på dyrere diesel-service, og dyrere dele. Ved de 110 er det maks 5 minutter længere transporttid, og jeg kører dagligt på den strækning motorvej, og der er rig mulighed for at køre langt på literen.

Og så ser Swiften tilmed godt ud :-)

Dette indlæg blev 23-05-2012 15:48 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

23-05-2012 kl. 21:42

Christian Bærnthsen skrev:
Tak for svarene. Golfen har kun kørt 32.000. Jeg har set den og kørt en tur i den. Den ser ud fuldstændig som ny, og servicebogen er udfyldt osv.

Men i hælder mest til 206'en. Det gør jeg også selv, hvis det på nogen måde kan hænge sammen økonomisk. Bare det at jeg kan kaskoforsikre den er rart, da jeg kommer en del på landet, med masser af rådyr på vejene osv. ;)

Nej mikrobilerne dur ikke da de ingenting må trække.. Har ellers trillet en tur i den nye Renault Twingo Diesel. 25km/l ved 110 :-O..

Jeg vil lige genoverveje beslutningen om at det SKAL være Diesel. Måske det godt kan betale sig at køre benzin alligevel? Jeg synes dog tit de små biler skal have latterligt mange omdrejninger for at køre bare 110, og så ryger pengene vel lige ud af vinduet?

Jeg tænker på INGEN måde at jeg skal have en sjov bil at køre i.. bare den kan komme frem og tilbage billigt og med bare en lille smule komfort.!

De små kører rigtigt langt ved 110 og derunder, så de mange omdrejninger er ikke som sådan et problem. Det giver bare lidt mere motorstøj, da de er gearet til bykørsel.

Så derfor vil jeg råde til at kigge i klassen over mikrobilerne, og der kunne en Swift være et godt bud. Mere driftssikker bil til pengene findes vidst ikke.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

27-05-2012 kl. 01:42

Jeg ville gå langt uden om 206'eren, specielt når "modstanderen" er en Golf III SDI. Hvis bilen ser ud som ny, og der er tilstrækkeligt med beviser for at den rent faktisk kun har kørt så lidt, så havde jeg købt den, med det behov du har.

Det eneste jeg spekulerer lidt på er, om den nu også ville kunne trække sådan en trailer.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

27-05-2012 kl. 18:19

Jeg har nu heller aldrig været den helt store fan af Golf, og slet ik 3'eren, men jeg ville nu stadig, med de krav der er blevet stillet, vælge golfen frem for 206'eren.

Nu er jeg på ingen måde fan af Citroen, men jeg faldt lige over denne: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/citron/c3/14-hdi-16v-elegance/1211038

Virker mistænkeligt billigt, men den opfylder faktisk kravene. Godt nok må den kun trække 900kg, men jeg ville nu ikke have dårlig samvittighed over det.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg