Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
17-05-2012 kl. 11:01
Jeg har selv haft dyre rep på en blot 2 år gammel 2.0 170hk, og derfor skilte jeg mig af med den, trods kun 140000 km.
Så jeg hælder mest til Mercedesen af de to, selvom jeg aldrig kunne finde på at købe en gammel taxa. Sørg for altid at have luft i budgettet til dyre reperationer, som fc motor, gearkasse osv.
Dette indlæg blev 17-05-2012 11:04 redigeret af dets forfatter.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
17-05-2012 kl. 12:48
Og husk at taxaer er blevet kørt væsentligt hårdere end diverse andre biler.
Hvis du seriøst overvejer sådan en frikørt taxa, så få undersøgt hvornår de mange sliddele er skiftet. Det bør være inde for de sidste 50.000 km. Bremser inden for 25000 km.
Og det er altså hjulophæng, Bremser, kalibre, udstødning, katalysator osv...
Personligt ville jeg ikke købe sådan en bil med så mange km på tælleren, så skulle prisen i hvert fald længere ned.
Profil slettet
17-05-2012 kl. 21:44
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/superb/19-tdi-105-greenline/1002887
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/superb/18-tsi-160-elegance/1048715 (lækker motor)
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/superb/19-tdi-105-greenline/974117
1,9 TDI'ern er meget mere stabil end 2,0'ern i 170 hk udgaven, og så passer den udemærket til bilen. En lækker SuperB er ikke urealistisk til ca. de penge du vil give, men så hellere få en med få km og lidt mindre udstyr, end en gammel og slidt. Tænk på at når du sælger bilen vil den have rundet 3-400000 km. Så du får en bedre gensalgsværdi ved at vælge en med færre km.
Og hvis du savner noget udstyr er det nemt, som i alle VAG's, at eftermontere det du mangler. Og køber du det på http://www.skodateile.cz/ kan du udstyr til en rigtig fin pris.
Forresten: Hvad er dit kørselsbehov - Kører du få nok km til en benzin'er, ville jeg klart vælge en med den lækre 1,8 TSI - den passer perfekt til bilen!
Dette indlæg blev 17-05-2012 21:44 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
20-05-2012 kl. 21:02
1 forlygte og 2 baglygter skiftet pga. kondens. DSG-7 gearet skiftede ikke ordentligt - det rykkede mærkbart ved skift (jeg er klar over en diesel har en anden gearkasse), rust i bagklappen (begge hjørner, nederst - det bobler), alle gummilister skiftet i samtlige døre, da der var en klaprende lyd ved høje hastigheder (det suser fortsat meget, så Skoda må prøve lykken igen med en ny udbedring/nye lister igen igen). Den drikker olie = 1 liter pr. 5-7.000 km....
Problemerne/fejlene er én ting, noget helt andet er det serviceniveau - eller mangel på samme - han oplever hos Skoda-forhandleren...
Men held og lykke med bilkøbet.
Profil slettet
20-05-2012 kl. 21:24
Profil slettet
20-05-2012 kl. 21:34
Lige et par bud:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/octavia/20-tdi-elegance-combi/1176686
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/octavia/19-tdi-elegance-combi/953228
Dette indlæg blev 20-05-2012 21:36 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
20-05-2012 kl. 21:48
Jeg gav knap 20k for den komplette løsning til min Passat, og det spiller maks!
Profil slettet
21-05-2012 kl. 09:04
Så mit indlæg skal ikke læses, som om jeg mener det er en dårlig bil generelt - MEN der er nogle ting der skal tjekkes op på inden købet - eksempelvis om der er rust i bagklappen, kondens i lygter, DSG er lækkert, men det skal fungere 100% osv.
Og så er stc.car-modellen den pæneste :-)