Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011
16-05-2012 kl. 23:27
Tror nu ikke du skal forvente svar på et så langt indlæg.
I øvrigt ved alle, at biler er særdeles forslugende ved 130 på motorvej.
Synes du skulle søge info på nettet om, hvordan man efter EU-reglerne beregner brændstofforbrug. Når du har sat dig ind i dette stof, vil du opdage, at du ikke har noget at klage over :-)
I øvrigt ved alle, at biler er særdeles forslugende ved 130 på motorvej.
Synes du skulle søge info på nettet om, hvordan man efter EU-reglerne beregner brændstofforbrug. Når du har sat dig ind i dette stof, vil du opdage, at du ikke har noget at klage over :-)
Profil slettet
17-05-2012 kl. 08:07
Fatih A skrev:
Hej
Lige inden jeg begynder at skrive, så vil jeg lige gøre det klart at dette er min egen opfattelse.
I min verden er mikrobilerbe et produkt til de mennesker som kører inde i byen og ikke motorvej. Disse bilers km/l er så uduelig ve motorvejskørsel, hvorfor man skal have en 1.8-2.0 for en god brændstoføkonomi. Jeg har af egen erfaring kørt 12 km/l på motorvejen ved 140 km/t med en opel vectra b 1.8. Ligeledes har jeg kørt en bmw 320d med 136 hk som kørte 18 km/l ved 130-140 km/t med fartpilot.
Noget siger mig bare at hvis man vil have en forholdsvis god brændstofsøkonomi oh komfort så det +1.8 og ikke 1.0 motor mm.
Jeg ved mange af jer måske er uenige, men efter min opfattelse er det sådan landet ligger.
Mvh.
Uenig, ja det er jeg. Store motorer og og god brændstoføkonomi hænger ikke sammen. For 12 km/l i en Vectra er ikke ligefrem imponerende, og det slår en microbilerne endda.
Mht. Den Getz der bliver linket til, så vil den slet ikke komme i nærheden af de 30 km/l, og da slet ikke hvis man kører bykørsel.
Men med minibilet er man nødt til at være realistisk og afstemme sine forventninger "Hvor meget ny bil får jeg for under 100k" Bilerne er ikke sprintere, men KAN køre langt på literen hvis de køres rigtigt. Så høje hastigheder dur ikke. Tag fx en Spark, som den ældste nu har købt og pendler i. Den er opgivet til 20, og ved 2*75 km motorvej går den, målt over en tank, med en gns hastighed på ca 130, knap 14-15 på literen. Ved 90-100 går den 23-24! Så farten dræber økonomien i minibilerne, og det er blot en af ulemperne ved en minibil. Så ned med farten, det er så få minutter du kommer hurtigere frem ved at køre 130-140 i forhold til 100-110.
Profil slettet
17-05-2012 kl. 20:47
Fatih A skrev:
Hej
Som sagt så det min egen erfaring og at køre 110 km/t på motorvejen er så dødsygt! Jeg ved udemærket godt det kun tager få minuttet ekstra ved at køre 110, men det simpelthen så... Badr... Så kan i ligeså godt bare hold
Til højre og følge lastbilerne med 90. Så kører i endnu længere og er ikke til gene for mig :D
Vectraen er 1.8 benzin fra 1998 så er 12 km/l ved 140 km/t rimelig godt.
Men vi er så forskellige :)
Pendler man langt hver dag er det total hul i hovedet at køre over 110 til fordel for 130. Over 150 km sparer man ikke mere end 7 minutter! Men hvis du syntes 110 er langsomt, så er der noget galt, og 12 km/l er ikke noget at råbe hurra for..
Profil slettet
18-05-2012 kl. 14:59
Jesper Jensen skrev:
Ja, jeg undrede mig også, måske var der medvind. ;-) Det er en 75 hk high-up jeg har.
Ang ratjusteringen, så er det rigtigt. Det er lidt irriterende lavet, og det tog mig lidt tid at indstille sædehøjden og rathøjden sådan at det ikke dækkede for instrumenterne. Jeg er rimelig høj, så jeg har sædet næsten helt nede, og rat i midterposition. Der dækker toppen af rettet ligepræcis ikke for mit udsyn til speedometeret. Jeg tror, hvis man er en uheldig højde, så er det sq irriterende.
Mvh Jesper.
Den er kvik nok, jeg havde en som lejebil i Tyskland i 3 uger, og den er hurtig nok på toppen. Bare en skam at det først er over omdrejningsbegrænseren der er forskel på 60 og 75 hk - det er i mine øjne at vildlede!
Jeg er lige omkring de 2 meter, så for at sidde bedst er jeg nødt til at have sædet i bund, og uanset hvordan rattet var placeret, så dækkede det. Men jeg vil give ret i Dirk's betragtninger omkring igangsætning og koblingen generelt: Den føles meget slasket, og skal have rigeligt med gas ved start. Så jeg ville også hoppe på Picanto'en, og selvfølgelig stadig holde den ved maks. 110.